کد خبر: ۲۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا نژادحیدری، سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان:
محمدرضانژادحیدری پور گفت: در کنار مشکلاتی که ما در حوزه شهری داریم با چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز روبرو هستیم. یعنی هم کالبد شهر نیاز به بازسازی و بهبود دارد و هم روح شهر. اصلاح طلبان با معرفی لیستی کاردان و درد آشنا و ارائه برنامه ای کاربردی و منسجم در انتخابات حاضر خواهند شد و خود را در معرض رای مردم قرار خواهند داد.
خبرگزاری برنا نوشت: با توجه به آن که طیف های سیاسی مشغول برنامه ریزی برای انتخابات های پیش رو هستند، به سراغ محمدرضا نژادحیدری پور، سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان رفتیم تا از آخرین استراتژی های اتخاذ شده توسط این جریان سیاسی بگوید.

 **آقای نژادحیدری! برای شروع از لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر بگویید.

اصلاح طلبان در ادامه استراتژی خود مشارکت فعال در انتخابات را در دستور کار خود قرار داده اند و در همه سه انتخابات گذشته حضور منسجمی در انتخابات داشته اند. منتها در انتخابات شوراهای گذشته حضور موثری در انتخابات نداشتند.

از مدتی قبل با تلفیق دو کارگروه که در احزاب اصلاح طلب شکل گرفته بود کمیته مشترکی در شورای اصلاح طلبان تشکیل شد که ماموریت آن تهیه مکانیزمی برای انتخاب نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراها بود.

این مکانیزم متشکل از تعدادی شاخص است که لازمه نامزدهای اصلاح طلب است. هر کدام از این شاخص ها دارای امتیازات و ضرایبی هستند که در نهایت هرکس که امتیاز بیشتری بیاورد به عنوان نامزد نهایی انتخاب می شود.

شورای اصلاح طلبان اگرچه اختیار دادن امتیاز برای انتخاب نامزدها را دارد لاکن اختیار خود را به یک کمیته فرعی شامل 5 نفر از چهره های متنفذ و دارای شیخیوخیت سپرده تا آنها انتخاب نهایی را انجام دهند. البته این نکته هم در نهایی کردن لیست مد نظر است که ترکیب لیست اصلاح طلبان به گونه ای باشد که اغلب اقشار اجتماعی حضور داشته باشند.

 لیست اصلاح طلبان همچنین نگاه ویژه ای به زنان و جوانان دارد و در مکانیزم طراحی شده زنان و جوانان به اندازه کسی که در سابقه خود یک دوره استانداری دارد امتیاز خواهند داشت. کسانی که تمایل به حضور در لیست اصلاح طلبان دارند بایستی پس از تکمیل فرم مربوطه و امضای میثاق نامه منتظر بررسی کمیته مربوطه بمانند.

 
** فکر می کنید در انتخابات پیش رو، نتیجه به چه شکل رقم بخورد؟

نتیجه را مردم رقم می زنند و هرچه مردم انتخاب کنند برای همه باید قابل قبول باشد. اما ارزیابی ما این است که وضع فعلی شهر کرمان برای مردم قابل قبول نیست. مردم علاقه مندند چهره های با تجربه و دردآشنا در کنار جوانان متخصص و با انگیزه در شورای شهر حضور داشته باشند و امور شهر را مدیریت کنند. با قاطعیت می‌گویم جریان اصلاحات با برنامه‌ترین جریان سیاسی برای اداره امور شهرها خصوصا شهر کرمان است و انشا‌الله در زمان مقرر این برنامه‌ها منتشر خواهد شد و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 **به نظر شما شهر کرمان درحال حاضر به چگونه شورایی نیاز دارد؟

شهرهای ما علی الخصوص کرمان به شورایی نیاز دارد که وقت خود را به جای اینکه صرف چالش های بیهوده کند برای مدیریت هر چه بهتر شهر برنامه ریزی کند. ما به شورایی خلاق، منسجم، با برنامه و اهل تعامل و نه تقابل با دولت و مجلس نیازمند هستیم که استراتژی خود را دوری از تعصبات جناحی بگذارد و فقط به فکر آبادانی و رونق شهر باشد. کرمان امروز در حوزه‌های حمل و نقل عمومی و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری، بافت فرسوده، ایمنی و مدیریت بحران با چالش‌های فراوانی روبرو است و نیاز دارد شورایی با نشاط و متخصص برای حل این چالش‌ها برنامه ریزی کند.

 **صحبت پایانی...

امروز در کنار مشکلاتی که ما در حوزه شهری داریم با چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز روبرو هستیم. یعنی هم کالبد شهر نیاز به بازسازی و بهبود دارد و هم روح شهر. اصلاح طلبان با معرفی لیستی کاردان و درد آشنا و ارائه برنامه ای کاربردی و منسجم در انتخابات حاضر خواهند شد و خود را در معرض رای مردم قرار خواهند داد. اصلاح طلبان افرادی را معرفی خواهند کرد که کارنامه قابل لمس و ارزیابی‌ای دارند و توانایی ایجاد تحول در شهر را خواهند داشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کبوتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
برای لیست اصلاح طلبان آرزوی توفیق دارم
تقی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
الحق و والانصاف آقای نژادحیدری جوان بسیار شایسته و پخته ای است
محمد سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
خدا کنه اصلاحات قدر سرمایه های واقعی اش که همان جوان ها هستند را بداند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)