کد خبر: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دختر جوان چگونه فریب مرد دروغگو را خورد
فردی که از طریق وایبر دختران و زنان جوان را شناسایی کرده و با معرفی خود به نام یکی از جواهرفروشان سرشناس کشور، اقدام به سرقت از آن‌ها می‌کرد، دستگیر شد.
فردی که از طریق وایبر دختران و زنان جوان را شناسایی کرده و با معرفی خود به نام یکی از جواهرفروشان سرشناس کشور، اقدام به سرقت از آن‌ها می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش تسنیم، اواخر تیر سال 93، خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد: جوانی به نام "بهنام جواهریان" که از مدتی پیش با وی آشنا شده بودم، مدعی بود که می‌تواند از طریق دوستانش اقدام به پیدا کردن گوشی تلفن همراهم کند اما پس از مدتی و ناپدید شدن وی متوجه شدم که گوشی تلفن همراهم توسط همین شخص سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته (شاکیه) پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش از طریق فضای وایبر با جوانی به نام بهنام جواهریان که خود را از جواهرفروشان سرشناس تهران معرفی کرده بود، آشنا شدم؛ مدت کوتاهی از ارتباطمان از طریق فضاهای مجازی نگذشته بود که به دعوت بهنام با یکدیگر در یکی از کافی شاپ‌های منطقه الهیه قرار ملاقات گذاشتیم و در آنجا، برای نخستین بار با بهنام ملاقات کردم؛ بهنام در همان جلسه اول، با یک دستگاه خودرو مدل بالا به محل قرار آمد و در همان جلسه با ابراز علاقه به بنده پیشنهاد ازدواج با مرا مطرح کرد.

شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز بعد و برای پاسخ دادن به پیشنهاد ازدواج بهنام، با یکدیگر به رستورانی در منطقه لواسان رفتیم؛ در آنجا متوجه شدم که گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 500 هزار تومان گم شده اما بهنام با طرح این ادعا که دوستانی در مراکز انتظامی و دولتی دارد، مدعی شد که می‌تواند از طریق آن‌ها اقدام به پیدا کردن گوشی تلفن همراهم کند و به این بهانه از من درخواست کرد تا کارتن گوشی تلفن همراهم را در اختیارش بگذارم و من نیز که اعتماد کاملی به او پیدا کرده بودم، کارتن گوشی تلفن همراهم را در اختیارش قرار دادم؛ مدتی از گم شدن گوشی تلفن همراهم گذشت و بهنام نیز هر بار بهانه‌ای را در این خصوص مطرح می‌کرد تا این‌که یک روز گوشی تلفن همراه بهنام خاموش شد و از آن زمان پاسخگوی تماس‌هایم نبود؛ آن‌جا بود که متوجه شدم تصمیم به ازدواج با فردی را گرفتم که تنها یک شماره تلفن همراه اعتباری از وی در اختیار دارم.

با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با پرونده‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند که در تمامی آن‌ها، زنان و دختران جوانی به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت گوشی‌های تلفن همراه قرار گرفته بودند.

بررسی اظهارات شکات نشان داد که همگی آن‌ها از طریق فضاهای وایبر، تانگو و ... با جوان جواهرفروشی آشنا شده‌اند که از تمامی آن‌ها درخواست ازدواج کرده و گوشی‌های تلفن همراه همگی آن‌ها نیز در زمان ملاقات با این شخص ناپدید شده است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم که خود را به اسامی بهنام جواهریان و بهنام مظفریان و از جواهرفروشان سرشناس و مالک چندین طلافروشی در سطح شهر تهران بویژه در مناطق شمالی شهر معرفی کرده بود، اقدامات پلیسی جهت شناسایی وی آغاز شد.

سرانجام با اقدامات پلیسی و بهره گیری از بانک اطلاعات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام شهروز شده و تمامی شکات نیز با مشاهده تصویر او، اقدام به شناسایی تصویر وی کردند؛ بررسی سوابق شهروز نشان داد که وی پیش از این نیز یک بار به اتهام ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی هویت دقیق شهروز مخفیگاه وی در حوالی خیابان دولت شناسایی شد و سرانجام در اواخر آذر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه متعلق به برخی شکات کشف شد.

وی که با توجه به مدارک و اموال به دست آمده از مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت صراحتاً به چندین فقره سرقت‌های مشابه اعتراف کرد و در خصوص علت گرفتن کارتن گوشی‌های تلفن همراه از شکات نیز گفت: با توجه به ارزش بالای بیش‌تر گوشی‌ها و به منظور فروش آن‌ها با قیمت مناسب لازم بود تا در زمان مراجعه به مغازه‌های فروش موبایل، کارتن‌های گوشی‌ها را نیز به صاحبان مغازه‌ها تحویل دهم لذا به همین دلیل و با طرحِ داشتن دوستانی در مراکز دولتی و انتظامی و به بهانه پیدا کردن گوشی‌ها، اقدام به گرفتن کارتن‌های موبایل [از شکات] کرده و پس از آن، گوشی‌ها را می‌فروختم.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به فریب و سرقت از شکات و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان به ویژه سایر جرایم ارتکابی از سوی متهم، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب) – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.
برچسب ها: وایبر ، کلاهبردار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

نجات جوان کوهنورد از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان کرمان

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

پربازدید ها

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

نجات جوان کوهنورد از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان کرمان

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)