کد خبر: ۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رحمانی‌فضلی ادامه داد: در حوزه اجتماعی وظیفه ما آگاهی دادن است که متاسفانه در برخی موارد کوتاهی کرده‌ایم و موفقیت‌های دولت برای مردم به درستی معرفی نشده است و بعضا به گونه‌ای تلقی شده که دولت به دنبال امور مردم نیست و یا خدایی نکرده اختلاف نظری با مقام معظم رهبری دارد. استانداران باید در حوزه روابط عمومی و تبلیغات در این امور شجاعانه وارد شوند و در دفاع از اقدامات و برنامه‌های دولت ضعف و سستی نداشته باشند. باید از همه ظرفیت‌ها در استان‌ها در راستای تحقق این امور استفاده شود.
وزیر کشور با تاکید بر لزوم اعلام نظرات در خصوص دولت به صورت منصفانه گفت: از رفتارهای قانونی و منصفانه در هر جهت حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش استانداران سراسر کشور با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام سال دولت ملت همدلی‌وهمزبانی اظهار کرد: سال 94 سال مهمی از نظر تحولات داخلی و مباحث خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود که بحمدالله توفیقات روزافزون برای ملت ایران را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اگر نگاه درستی به مسائل داخلی و منطقه‌ای داشته باشیم اهمیت نامگذاری امسال را توسط مقام معظم رهبری متوجه خواهیم شد. قطعا هرچه جلومی رویم و در مسائل داخلی و مسائل بین‌المللی توفیقات بیشتری را کسب می‌کنیم فشارهای بین‌المللی نیز افزایش پیدا می‌کند و توفیقاتی که در زمینه‌های مختلف از جمله سوریه، عراق، یمن و تاثیرگذاری در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی را به دست می‌آوریم نوع نگاه و برخورد نسبت به جمهوری اسلامی ایران حساس‌تر و فعال‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در کشور به ویژه در موضوع برگزاری انتخابات سال جاری خواهیم داشت باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود. شرایطی که در انتخابات سال 92 و برگزاری انتخابات با شکوه بوجود آمد غرب را وادار کرد در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه مسائل هسته‌ای تعاملاتی را با کشورمان آغاز کنند. این در حالی بود که پیش از این کشور در شرایط حداقلی در فعل وانفعالات بین‌المللی واقع شده بود در حقیقت با شرایطی که توسط برخی کشورها ایجاد شده بود فشار زیادی به کشور آورده بودند و شدیدترین تحریم‌ها در حوزه‌های اقتصادی و نظامی به کشور تحمیل کرده بودند ودرحوزه سیاسی نیز موقعیتی برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده بودند که با درایت دولت تدبیر و امید و راهنمایی‌های رهبری معظم انقلاب امروز گام‌های بلندی رداشته شده است.

وزیر کشور تاکیدکرد: در حال حاضر در جایی قرار گرفته‌ایم که هرچند نتیجه نهایی در مذاکرات هسته‌ای نامشخص است اما مسیر کلی به گونه‌ای پیش رفته که کشورهای غربی و سایر کشورها ارتباط خود با کشورمان را تقویت می‌کنند و این نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها فشار و انزوا و انفعال از بین رفته و باید با ایران با رویکرد جدیدی برخورد کند. قطعا این موضوع در تعاملات ما تاثیر گذار است و می‌توانیم حقوق ملت ایران را در چارچوب‌هایی که رهبری معظم انقلاب تعیین و تبیین کرده بودند احقاق کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات مخالفین سنتی ما مانند رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه به سردمداری عربستان قطعا بیش از پیش خواهد بود و تمام تلاش خود را می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد. این مخالفین سنتی قصد مواجهه با بیداری اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی رادارند برهمین اساس نیاز است در داخل کشور شرایطی را فراهم کنیم که مقوم سیاست خارجی باشد و در یک پیوست ارگانیک همراه با مقاومت و همدلی و وحدت کارها در کشور به پیش برود.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون به صورت پنهان و آشکار فعالیت‌ها و برگزاری جلسات مختلف آغاز شده و امیدواریم امسال این انتخابات در یک رقابت فشرده و بانشاط برگزار شود. یکی از چالش‌هایی که دشمنان به دنبال بهره‌برداری از آن هستند ایجاد فضای ملتهب و هیجان‌آمیز در انتخابات‌اند. اگر در مدیریت انتخابات دچار مشکلات و ضعفی باشیم بی‌تردید دشمنان از این ضعف استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید براساس منافع کشور به عنوان مجریان قانون تنها در چارچوب قانون عمل کنیم. دشمنان در تلاش‌اند وزارت کشور را به نوعی له یا علیه جریان خاصی نشان دهند. اما همه ما در وزارت کشور باید از شتاب زدگی خودداری و بی‌طرفی خود را حفظ کنیم؛ چراکه وظیفه اصلی و خطیر ما برگزاری انتخابات در چارچوب قانون با شکوه و عظمت است.

وی ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی را یکی دیگر از مسائل داخلی کشور دانست و افزود: در مدت 20 ماهه اخیر توفیقات زیادی در حوزه اقتصادی به ویژه در ایجاد ثبات و کنترل نوسانات اقتصادی داشتیم. در حال حاضر ثبات نسبی بسیار مناسبی ایجاد شده که برای مردم فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌تواند برای آینده روند قابل پیش‌بینی‌ای را محقق کند.

وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه تورم در حالی که در ابتدای دولت تورم 45 درصدی وجود داشت سال قبل را با تورم 15 درصدی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم امسال به حداقل تورم برسیم. در حوزه عمرانی رشد بسیار خوبی داشتیم و سرمایه‌گذاری و گشایشی که در تجارت جهانی داشته‌ایم نشان می‌دهد جهت گیری مناسبی را اتخاذ کرده‌ایم. اما چالش‌های زیادی در حوزه اقتصادی وجود دارد به ویژه در نقل و انتقالات پول با توجه به پابرجایی تحریم‌ها.

وی به کاهش قیمت نفت اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در شش ماه دوم کاهش قیمت نفت را شاهد بودیم و با متوسط 75 دلار نفت را فروختیم منابع کاهش پیدا کرد ولی باتدابیری که اندیشیده شد کمترین تاثیر را در حوزه‌های عمرانی شاهد بودیم. امسال از ابتدای سال با کاهش قیمت نفت مواجه هستیم که باید با تلاش خود تدبیری اندیشیده شود که کمترین آثار را در حوزه‌های عمرانی شاهد باشیم و در این میان استانداران می‌توانند با تعامل با فعالان اقتصادی این کار را انجام دهند و به نوعی جبران کاهش منابع مالی را محقق کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع خشکسالی و بروز پدیده ریزگردها اشاره کرد و گفت: خشکسالی قطعا در حوزه کشاورزی تاثیرات زیادی خواهد داشت و احتمال کاهش محصولات کشاورزی وجود دارد. باید تدابیری اندیشیده شود که نارضایتی مردم از خشکسالی به ویژه در مناطقی که با پدیده ریزگردها مواجه هستند کنترل شود. امسال برگزاری انتخابات را در کشور شاهد هستیم برهمین اساس باید تلاش کنیم جامعه را آرام کنیم. در موضوع خشکسالی ایجاد این آرامش و افزایش روحیه صرفه‌جویی و کنترل فضای سیاسی محقق می‌شود.

وزیر کشور افزود: وظیفه ما در اعمال حاکمیت، پوشش ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت است که در مجموع رضایتمندی مردم نسبت به دولت و حاکمیت را افزایش می‌دهد. باید اعتماد مردم به دولت افزایش پیدا کند و تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید تعاملات خود با مردم را طوری مدیریت کنند که موجب رضایتمندی مردم شود. آن‌چه که نگران کننده است چالش‌های اجتماعی است. نوع برخورد دستگاه‌ها و نهادها در حل مشکلات مردم بسیار تاثیرگذار است و استانداران باید تلاش کنند که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند. بی‌تردید یکی از مقوم‌های حاکمیت در تمامی کشورها نوع ارتباط دولت و ملت‌هاست و میزان اعتماد ملت‌ها به دولت‌ها می‌تواند کمک شایانی به حل چالش‌های اجتماعی کند.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات‌ برخی از رسانه‌ها از چارچوب‌های قانونی خارج می‌شوند و مشکلاتی را برای کشور به ویژه در روستاها در راستای بروز اختلافات بوجود می‌آورند. عدم رعایت امانتداری و تهدیدها و رقابت‌هایی که به ستیزه‌جویی در مناطق مختلف کشور تبدیل می‌شود معضل بسیار جدی است که باید با آن مقابله شود. این معضل امکان لطمه خوردن به وحدت و انسجام کشور را ایجاب می‌کند و امسال ما در معرض این نوع تهدید هستیم که استانداران می‌توانند با ایجاد آرامش و ثبات در برگزاری انتخابات وحدت و انسجام کشور را پیش از پیش افزایش دهند. در کشور پیش از این شاهد بوده‌ایم که در بروز برخی حوادث استانداری که مورد اعتماد مردم بوده است با صحبت‌های خود موجب آرامش مردم شده است.

وی درباره عملکرد دولت تدبیر و امید نیز گفت: دولت تدبیر و امید با همه قدرت در حال خدمتگزاری است و در تبعیت از رهبری معظم انقلاب به جرات می‌توان گفت هیچ دولتی چنین سابقه‌ای نداشته است. با تدابیر رئیس جمهوری محترم در هیچ مسیری ذره‌ای انحراف از نظرات رهبری معظم انقلاب نداشته‌ایم و تلاش شده با ایجاد شرایط ثبات و امید برای جامعه موضوعات را به پیش ببریم.

وزیر کشور ادامه داد: با مردم میثاقی به عنوان قانون اساسی داریم. وقتی کسی در کشور انتخاب می‌شود باید همه احزاب گروه‌ها با دولت همکاری کنند تا کارها رو به جلو حرکت کند. در این زمنیه رهبری معظم انقلاب الگو و شاخص ما بوده است. از همه دولت‌ها حمایت و البته انتقادات خود را نیز در جلسات خصوصی و عمومی اعلام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برخی از داوری‌ها در حوزه‌های سیاسی از سر خیرخواهی و منصفانه نیست و بعضا مسائل کوچک چنان جلوه‌گر می‌شوند که عظمت شرایط کشور فدای یک جمله یا یک موضع‌گیری شود. برخی گروه‌های معانع در منطقه وجود دارند که به صورت سنتی با تمام دولت‌ها مخالفت داشتند و متاسفانه برخی موضع‌گیری‌ها در کشور به این گروه‌ها برمی‌گردد. وظیفه ما این است که جایگاه دولت فعالیت‌ها و سیاست‌های دولت را که همان سیاست‌های نظام است در مجموعه وزارت کشور به طور دقیق پیاده کنیم و از رفتارهای قانونی و نظرات منصفانه سیاسی در هر جهتی حمایت کنیم. مسائل غیرمنصفانه را دولت تاکنون از سر لطف بخشیده است. اما اگر به منافع کشور خدشه‌ای وارد کنند قطعا از راه‌های قانونی مقابله خواهد کرد.

وی درباره برخورد با معاندین و مخالفین نیز تاکید کرد: در حوزه معاندین و مخالفین تا زمانی که در حوزه قانون جمهوری اسلامی ایران هستند مشکلی نیست، ولی اگر وارد حوزه عملی پنهان و آشکار شوند موظف هستیم با آن‌ها برخورد کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در حوزه اجتماعی وظیفه ما آگاهی دادن است که متاسفانه در برخی موارد کوتاهی کرده‌ایم و موفقیت‌های دولت برای مردم به درستی معرفی نشده است و بعضا به گونه‌ای تلقی شده که دولت به دنبال امور مردم نیست و یا خدایی نکرده اختلاف نظری با مقام معظم رهبری دارد. استانداران باید در حوزه روابط عمومی و تبلیغات در این امور شجاعانه وارد شوند و در دفاع از اقدامات و برنامه‌های دولت ضعف و سستی نداشته باشند. باید از همه ظرفیت‌ها در استان‌ها در راستای تحقق این امور استفاده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)