کد خبر: ۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش‌ تئاتر زرند به کم بودن سهمشان در جشن اردیبهشت تئاتر:
هنوز چند روز از برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر نمی‌گذرد که حواشی برگزاری این جشن از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.
گفتارنو/ گروه فرهنگ:

هنوز  چند روز از برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر نمی‌گذرد که حواشی برگزاری این جشن از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. در یکی از این واکنش‌ها سجاد منصوری کارگردان زرندی تئاتر در اظهار نظری نسبت به نحوه توزیع دعوت شدگان به این مراسم واکنش نشان داده و نسبت به کم بودن سهمیه شهرش اعتراض کرده. منصوری در گفت‌وگو با صدای زرند گفته: « چرا برخی گروهای کرمانی با بازیگرانی که سابقه کوتاهی در اجرا دارند باید به طور کامل در این مراسم باشند اما زرند با این همه بازیگر موفق و دارای سابقه درخشان تنها ۴ نماینده در این مراسم داشته باشد؟»

 منصوری همچنین در ادامه این گفت‌وگو از کم کردن سهمیه زرند در جشن اردیبهشت تئاتر را «بی حرمتی» دانسته و خواستار اعمال نظر مدیرکل ارشاد استان شده و گفته: « تئاتر شهرستان زرند در سالی که گذشت نماینده تئاتر استان در جشنواره تئاتر فجر بود… همچنین هنرمندان زرندی شب‌های شاد زرند را با ترکیب تئاتر و موسیقی در ۱۳ شب در زرند برگزار نمودند و ۳۰۰۰ نفر از شهروندان زرندی را بر روی صندلی های ارشاد نشاندند و لذت بردند. روزهای اخیر و به همت آقای عزیزاللهی یکی از هنرمندان زرندی، آلن لکوک فرانسوی به زرند آمد و به آموزش در زمینه تئاتر کاغذی پرداخت که برای اولین بار اتفاق افتاده بود. حال آیا حق زرند فقط حضور ۴ نفر در اردیبهشت تئاتر بود؟»


مسعود سلطان‌زاده رییس انجمن نمایش کرمان

مسعود سلطان زاده رییس انجمن هنرهای نمایشی استان اما در گفت‌وگو با گفتارنو شائبه هرگونه تبعیضی را رد کرده و می‌گوید: «به دلیل محدودیت مکان و کمبود بودجه، از هنرمندان کرمانی هم 150 نفر را نتوانستیم دعوت کنیم. که مدیر ارشاد شهرستان کرمان هم نسبت به این موضوع اعتراض داشت.» سلطان زاده همچنین تعداد کل مدعوین جشن اردیبهشت تئاتر را 300 نفر اعلام کرد که از این بین 140 نفر از شهر کرمان دعوت شده و تعداد 50 نفر از مدعویین اداره ارشاد بودند.

 سلطان زاده که به زودی باید انجمن نمایش را برای برگزاری دور جدید از انتخابات هیات امنای انجمن نمایش استان آماده کند، در خصوص مدعویین شهرستان‌ها به گفتارنو گفت: «سهمیه‌ای که ما برای شهرستان‌ها در نظر گرفته بودیم کمی بیشتر از 50 نفر بود که باید بررسی کنم چرا به زرند 4 نفر اختصاص داده شد.» سلطان زاده همچنین دلخوری‌اش از این اظهارات سجاد منصوری را این طور بیان کرد که: « منصوری از تئاتری‌های خوب استان بوده و از قضا خودش هم عضو هیات امنای انجمن نمایش استان است. بهتر بود این مساله را خودش به انجمن انتقال می‌داد نه اینکه آن را رسانه‌ای کند.» 

اما اعتراض زرندی‌ها به کم بودن سهمیه شهرشان در اردیبشهت تئاتر به گفته‌های سجاد منصوری ختم نمی‌شود. مسعود لشکری یکی دیگر از هنرمندان نمایشی شهرستان زرند نیز در این رابطه گفت: « متاسفانه برخورد آقایان در انجمن نمایش استان سال‌هاست که برخورد مناسبی نیست و امیدواریم این انصراف از حضور در این مراسم آغاز راهی باشد تا به همه این تبعیض ها پایان دهند.»

وی همچنین گفت: «ما امیدواریم با همت و پیگیری های بیشتر بتوانیم اعتراض خود را در این زمینه طی درخواستی از فرماندار شهرستان و امام جمعه زرند و نیز نماینده مردم در مجلس به گوش مسوولین مربوطه برسانیم.» 

«اردیبهشت تئاتر» عنوان مراسمی است که هر ساله در اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی تئاتر به همراه ضیافت شام برگزار شده و در آن از پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر استان در یک سال قبل تقدیر می‌شود. جشن امسال اردیبشهت تئاتر کرمان 18 اردیبهشت در مجموعه تفریحی پالیز برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)