کد خبر: ۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو جدا شده از گروهک تروریستی منافقین گفت: این گروهک که ایران تجربه خون باری از آنها دارد، یکی از بارزترین مصادیق پدیده کنترل ذهن فرقه ای است.
عضو جدا شده از گروهک تروریستی منافقین گفت: این گروهک که ایران تجربه خون باری از آنها دارد، یکی از بارزترین مصادیق پدیده کنترل ذهن فرقه ای است.

به گزارش ایرنا ابراهیم خدابنده عصر سه شنبه در همایش پیدایش، دگردیسی و فرجام سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: بسیاری از دانشمندان، پدیده کنترل ذهن فرقه ای را بالاترین و بزرگترین آسیب اجتماعی می دانند و در اغلب کشورها برنامه های گسترده ای برای مقابله با این پدیده دارند. 

مسوول سابق روابط بین الملل این گروهک تروریستی درباره چرایی جذب برخی جوانان به این فرقه گفت: دغدغه اصلی جوانان پیش از پیروزی انقلاب و سال های ابتدایی پیروزی آن تحقق شعار استقلال بود؛ این که چطور ممکن است ایران با سقوط شاه بتواند مستقل شود دغدغه ای بود که سران منافقین نیز روی همین دغدغه جوانان دست گذاشت. 

وی بیان کرد: به طور قطع امروز این گروه تروریستی به دنبال جذب افراد با هدف استقلال نیست زیرا خودم از مسعود رجوی سرکرده این گروهک شنیدم که گفت ایران از معدود کشورهای مستقل در جهان است. 

خدابنده گفت: سازمان مجاهدین خلق در آن زمان این نگرانی را که ایران مستقل نیست، ایجاد کرد و با این انگیزه که جمهوری اسلامی به آمریکا وابسته خواهد شد و تنها کسی که وابسته به آمریکا نمی شود این سازمان است، جوانان را جذب خود کرد. 

این عضو جداشده از منافقین افزود: امروزه همان کسانی که با آن انگیزه جذب شده اند، افتخارشان این است که عامل مستقیم امپریالیسم و صهیونیسم شده اند. 

وی با یادآوری این که رهبر، تشکیلات و ایدئولوژی سه عنصر اصلی یک فرقه را تشکیل می دهند گفت: هدف اصلی منافقین قدرت است و پیدایش آن نیز برای کسب قدرت در ایران بود. 

وی گفت: بنیانگذار این سازمان از سه عامل اسلام، ناسیونالیسم و سوسیالیسم ترکیبی را ایجاد و هر سه عنصر را در آن وارد کرد تا بیشترین جذب را داشته باشد. 

وی در پاسخ به این که چگونه می شود شما دیگر به این گروه نپیوندید، بیان کرد: کنترل ذهن یک بار بیشتر اتفاق نمی افتد؛ امروز میزان آگاهی افرادی چون من بیش از گذشته است و اطمینان داشته باشید که دیگر به آن تشکیلات باز نمی گردیم. 

عضو جداشده گروهک تروریستی منافقین افزود: اگر به تبلیغات این گروه نگاه کنید، می بینید که درست و مو به موی تبلیغات رژیم صهیونیستی را دارد. 

خدابنده خاطرنشان کرد: در 12 سالی که به ایران آمده ام از میزان بالای درک و شعور سیاسی مردم ایران تعجب می کنم. 

وی تصریح کرد: فضای انتخابات در ایران یک فضای داغ انتخاباتی است ولی 80 درصد مردم انگلستان در زمان انتخابات کاملا بی تفاوت هستند و وارد انتخابات نمی شوند. 

عضو سابق گروهک منافقین گفت: استقلال در ایران محقق شده است و استقلال نمی تواند محقق شود مگر این که حاکمیتی متکی به مردم داشته باشد. 

وی افزود: این که قدرت های جهان در گروه 1+5 به مدت دو سال با یک کشور چانه بزنند خود یک پیروزی محسوب می شود. 

عضو سابق شورای رهبری گروهک منافقین نیز در این نشست گفت: پایگاه منافقین اکنون در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار دارد و تعداد آنان در قرارگاه حدود سه هزار نفر است. 

زهرا السادات میرباقری ادامه داد: یکسری از منافقین نیز در آلبانی، آلمان و ایتالیا حضور دارند. 

وی در پاسخ به این که چگونه 23 سال آنجا بودید و از اهدافشان آگاه نبودید گفت: 23 سال مدتی بود که من در پروسه مغزشویی بودم و این گروهک در ابتدای کار مشخص نمی کرد که هدف اصلی شان چیست. 

وی بیان کرد: ابتدا آموزش های سازمان برای ما جاذبه داشت اما وقتی با مخالفت های من با برنامه های خود مواجه شدند، شروع به شکنجه ام کردند. 

میرباقری افزود: یک بار در حضور صلیب سرخ دست خود را به نشانه اعتراض بالا گرفتم تا صحبت کنم ولی افراد سازمان دست مرا پایین آوردند و نگذاشتند صحبت کنم. 

وی گفت: پس از آن مرا به مدت زیادی در خوابگاهم حبس کردند و گفتند اگر بیرون بیایی تو را اذیت می کنند. 

یکی دیگر از اعضای سابق گروهک منافقین نیز اظهار کرد: از سال 88 و در پی حوادث آن زمان فضای مجازی در گروهک منافقین حساسیت بالاتری پیدا کرد. 

حامد صراف پور بیان کرد: آنان همچنین از خانواده هایی که در گروهک بودند سوء استفاده می کردند. 

وی افزود: به افراد گفته می شد با خانواده های خود صحبت کنید و بگویید ما اسیر آمریکایی ها هستیم و برایمان پول بفرستید و به دیدنمان بیایید تا بتوانند از آن طریق جذب نیرو داشته باشند. 

صراف پور افزود: در پنج سال اخیر گروهک منافقین به این فکر افتاد که در شبکه اجتماعی فیس بوک فعالیت داشته باشد تا بتواند نیرو جذب کند و از این رو آنها در فیس بوک انواع صفحات را با عناوین جعلی طراحی کردند. 

وی با یادآوری تحرکات منافقین در جریان فتنه 88 اظهار کرد: سران این گروهک با استفاده از رنگ سبز و عکس های دخترانه تلاش می کردند تا بخش زیادی از جوانان را جذب کنند. 

عضو سابق گروهک منافقین افزود: این در حالی بود که مسعود رجوی در اشرف این تحولات داخل ایران را ویروس سبز می دانست و به دانشجویان توهین می کرد و می گفت این دانشجویانی که به طرف این جنبش رفته اند، باید سینه دیوار گذاشت و به آنها شلیک کرد. 

این همایش توسط تشکل تدبیر و امید دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)