کد خبر: ۲۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت و معدن
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان از افزایش 133 درصد خود در دولت تدبیر و امید در استان کرمان خبر داد و گفت: سال گذشته نزدیک 100 هزار خودرو در استان کرمان تولید شد و در این بخش شاهد رشد 133 درصدی نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید هستیم و برنامه ما این است تولید را در افق 1404 به 500 هزار دستگاه برسانیم.
گفتارنو–اقتصاد، مهدی حسینی نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به 40 درصد اقتصاد و ارزش افزوده کشور مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد و متعاقبا سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان ها هم همین گونه اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود 37 درصد تولید ناخالصی در بخش صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که 15 درصد مربوط به صنعت، 12 درصد مربوط به معدن  و 10 درصد در حوزه تجارت می باشد و هدف آن است تا پایان برنامه ششم این سهم را به 48 درصد ارتقاء دهیم.
وی گفت:39 درصد تولید ناخالصی معدن کشو مربوط به استان کرمان است و همچنین توانستیم ذخائر استان را از 4.7 میلیارد تن در سال 95 به 5.8 میلیارد تن افزایش دهیم و ممکن است با برنامه هایی که وجود دارد و تکمیل زنجیره فولاد که اتفاق افتد به زودی وارد کننده مواد اولیه در کشور باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: در افق 1404 با برنامه های پیش رو و سهم تولید 11 میلیون تن فولاد به عنوان قطب فولاد کشور شناخته خواهیم شد.
وی ادامه داد: قرار بر این بود صادارت کشور از 40 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار افزایش پیدا کند اما این عدد محقق نشد ولی برای اولین بار در 40 سال گذشته صادارت استان کرمان به مرز 2 میلیارد و 140 میلیون دلار رسید که یک میلیارد و 174 میلیون دلار از گمرکات استان کرمان بوده است و بنا داریم صادارت استان را به بیش از 6 میلیارد دلار افزایش دهیم.
وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری استان کرمان، خاطرنشان کرد: نزدیک به 260 میلیون دلار از صادارت استان کرمان مربوط به یکی از واحدهای ما با تولید تولید محصولات دانش بنیان با محوریت صادارات می باشد و همچنین متوسط قیمت کالاهای صادارتی به لحاظ ارزش دلاری افزایش پیدا کرده است و ترزا تجاری به واسطه همان مثبت می باشد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معدن، تجارت و صنعت در سال گذشته خاطرنشان کرد: نزدیک 100 هزار خودرو در استان کرمان تولید شد و در این بخش رشد 133 درصدی نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید شاهد هستیم و برنامه ما این است تولید را در افق 1404 به 500 هزار دستگاه برسانیم.
حسینی نژاد گفت: روزگاری صادارت فرش کرمان به 100 میلیون دلار می رسید و سال گذشته تنها 2 میلیون دلار صادارت فرش ما از طریق گمرک استان کرمان بوده است و خوشبختانه همین الان حدود 250 هزار متر مربع بافت فرش را در استان کرمان داریم.
وی با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 96 اظهار کرد: نگاه ما این است به طور زیرساختی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را با محوریت محصولات دانش بنیان جلو ببریم و تفاهم نامه هایی با دانشگاه های ما منعقد شده است و امدواریم این ارتباط به سرعت شکل گیرد و تقویت شود.
وی گفت: برای حفظ واحدهای موجود از طریق کارگروه رونق تولید مبلغ 796 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است که نزدیک 220 میلیارد تومان محقق شد و در سال گذشته 65 جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار شد.
این مسئول با اشاره به اجرا شدن کاداستر معدن عنوان کرد: کاداستر صنفی استان کرمان هم در حال پیگیری می باشد و هدف ما این است بر اساس سیاست هایی که فروشگاه هاای زنجیره ای و واحدهای صنفی متنوع در حال رشد هستند یک تقسیم بندی کاربردی را داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)