کد خبر: ۲۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید انصاری در کرمان عنوان کرد
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: برخی از کاندیداها سیاست سرزمین سوخته را دنبال می کنند و انتظار نمی رفت که برخی کاندیدادها کسب قدرت به هر قیمت را اجرا نمایند و فکر می کنند که در انتخابات هرچه گفتید و هرچه کردید دیگر کسی سوال نمی کند.
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: برخی از کاندیداها سیاست سرزمین سوخته را دنبال می کنند و انتظار نمی رفت که برخی کاندیدادها کسب قدرت به هر قیمت را اجرا نمایند و فکر می کنند که در انتخابات هرچه گفتید و هرچه کردید دیگر کسی سوال نمی کند.

گفتارنو، حجت الاسلام مجید انصاری ظهر امروز درجمع خبرنگاران با حضور محمدعلی کریمی رئیس ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی در استان کرمان، با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: این ایام کشور شرایط خاصی را سپری می کند و دو انتخاب مهم را در پیش داریم.
وی بیان کرد: انتخاب رئیس جمهور به عنوان انتخاب فراگیر ملی برای تعیین بزرگترین مسئول کشور بعد از رهبر انقلاب می باشد و همچنین انتخاب هزاران نفر از اعضای شهر و روستا برای سپردن امور شهر و روستا به آنان است.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی آزادی بود و در پرتو این آزادی مردم، رای مردم معنا پیدا کرد و انقلاب اسلامی توانست حق سلب شده ملت بیعنی رای مستقیم مردم برای سرنوشت کشور  را برگرداند و رکورد بزرگی را در رجوع آراء مردم پشت سر گذاشته است.

وی افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست حمهوری یکی از این انتخاب های مهمی است که در پیش داریم و در این ایام فرصتی برای دوره مستقر است تا خدمات انجام شده را بیان کند و قطعا انتقاداتی صورت می گیرد و پذیرش انتقاد و راه حل مشکل از جمله برنامه هایی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: انتظار همه مردم و مکتب اسلامی و قانون ما این است که در این مصاف و مسابقه سیاسی کاندیدادها و طرفدارانشان بر مدار قانون حرکت کنند و اگر برنامه ای برای بهبود فضای کشور دارند ارائه و اگر نقدی دارند منصفانه با رعایت اخلاق و راه حل مطرح کنند و مردم می توانند در این شرایط تصمیم خود را بگیرند.

وی بیان کرد: ویژگی این انتخابات این است که در شرایط خاصی به سر می بریم و کشورهای همسایه در گیر انواع خشونت ها و اقدامات تروریستی هستند و بدخواهان با انواع تبلیغات مایوس کننده سعی دارند مردم و جوانان را از شرکت در انتخابات منصرف کنند و همه باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری شکل گیرد و اقتدار ملی از طریق حضور مردم در کنار صندوق های رای تقویت شود.
معاون حقوقی رئیس جمهور متذکر شد: به هر میزان شرکت بیشتر در انتخابات قدرت ملی افزایش پیدا خواهد کرد و نهایتا پیروز میدان مردم هستند.

وی عنوان کرد: باکمال تاسف این انتظار از ناحیه برخی کاندیداها با پاسخ مثبت همراه نبود و همچنان بر مدار بداخلاقی و تخریب امید جامعه حرکت می کنند و اگر رسانه ها ی بیگانه رصد شود می بینید که از برخی بی انصافی های تبلیغاتی نهایت سوء استفاده را می کنند و ما باید بیشتر مراقبت کنیم.

رسانه نقش کلیدی در آگاهی مردم و شور انتخاباتی دارند
وی با بیان اینکه رسانه نقش کلیدی در آگاهی مردم و شور انتخاباتی دارند، اظهار کرد: در دوران ما توسعه فضای مجازی از برکت سرمایه گذاری ها در دولت تدبیر و امید افزایش پیدا کرده و همه روستا ها از اینترنت دسترسی دارند و شما اصحاب قلم با تلاش و کوشش می تواند در هر لحظه مهمان خانه مردم باشید و مردم در معرض اطلاع رسانی شما هستند.

وی به هدف سفر خود به کرمان اشاره کرد و گفت: اکثر برنامه های بنده در سفر امروز خود به کرمان به عنوان شخص خود بنده است و مرخصی گرفته ام و به عنوان یک فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در محضر شما می باشم و به عنوان یک شخص حقیقی و به عنوان همشهری شما پاسخگوی سوالاتتان خواهم بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: رئیس جمهور در روزهای اول قول دادند تا منشور حقوق شهروندی را منتشر و در همان صد روز اول متن اولیه منتشر و بر روی سایت قرار گرفت و مدتی برای جمع بندی طول کشید و بعد از بارها ویراستاری و مشاوره تکمیل و  نهایتا در آذرماه گذشته با نظارت دکتر روحانی متن نهایی آماده و متعاقب آن در همایش حقوق شهروندی رونمایی و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ بخشنامه ای تهیه و به همه دستگاه های قوه مجریه ارسال تا بخش حقوق شهروندی خود را تهیه و اعلام کنند و ما در معاونت حقوقی وظایف عمومی هر دستگاه را در کنار وظایف تخصصی هر بخش آماده و  ابلاغ کردیم تا حداکثر ظرف یک ماه وزارتخانه برنامه ها و عملیات اجرایی خود را برای ریاست جمهوری بفرستند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور دستیار ویژه خود را پیگیر نظارت و اجرا منصوب کردند و تهیه لوایح مرتبط با حقوق شهروندی از وظایف ما می باشد و لازم می دانم بگویم حقوق شهروندی مجموعه همه حقوقی است که شهروندان دارند، امنیت لازم، کرامت لازم، حق دادرسی عادلانه و عدم تعرض به حریم خصوصی اشخاص در حقوق شهروندی آمده است که این حقوق شهروندی در 21 بند و 120 ماده ابلاغ شد.

وی آخرین اقدام رئیس جمهور را ابلاغ رعایت حقوق شهروندی به ادارت دانست و با بیان اینکه بخشی از حقوق شهروندی مربوط به قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش نویس منشور، تعهد رئیس جمهور این بوده که هم کمک و هم پیگیری کند تا احکام این منشور در قوه قضائیه اجرا شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حقوق شهروندی در گام اول این هدف را دارد تا مردم بدانند چه حقوقی دارند و مطالبه کنند و بعد از مطالبه مسئولین موظف به اجرا و پاسخگویی باشند و این یک گام بلند و جدیدی است.

این سیاستمدار اصلاح طلب گفت: این دولت یک دولت حقوقدان بود  و دیدیم برخی کاندیداها از همین حقوق شهروندی استفاده می کنند و مطالات خود را بیان می نمایند.

وی با تشریح ابعاد مختلف حقوق شهروندی ادامه داد: همین که فضای دانشگاه ها امن تر شده و اصحاب رسانه آزادی بیشتری دارند از اقداماتی بوده که دولت در بخش آزادی ها انجام داده و بیش از 80 درصد عملکرد دولت در راستای اجرای حقوق شهروندی می باشد.

وی افزود: برخی از کاندیداها سیاست سرزمین سوخته را دنبال و از روش غیر اخلاقی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده می کنند و انتظار نمی رفت که برخی کاندیدادها کسب قدرت به هر قیمت را اجرا نمایند و فکر می کنند که در انتخابات هرچه گفتید و هرچه کردید دیگر کسی سوال نمی کند.

وی افزود: در سال 84 و 88 شاهد بودیم یکی از کاندیدها با همین شیوه تخریب و با استفاده از فضای رسانه ملی بنیان اخلاق را به هم ریخت و در سال 88 پایه حوادث بعدی که بسیار ناگوار بود در همین بداخلاقی کاندیداها در مناظرات گذاشته می باشد.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: مردم باید پیگیر اخلاقیات باشند و به کاندیداهایی که پیروزی خود را در تخریب دیگران با تهمت و دروغ آشکار و به انکار کردن حقایق غیرقابل انکار و کم و هیچ جلوه دادن اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران پایه ریزی می کنند مطاله نمایند و می خواهند مردم را نسبت به وضعیت موجود مایوس و خود را فرشته نجات تصور کنند و این روش با ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست.

وی بیان کرد: اگر این فرد انتخاب شود چگونه می خواهد به عنوان فردی امین و عادل قسم بخورد در حالی که کمترین امانت داری را با دروغگویی محض، تهمت زدن و کتمان حقایق زمینه رعایت کرده تا رای برای خود فراهم کند و قوه قضائیه وظایفی دارد و ستادهای انتخاباتی شکایات را پیگیری می کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اظهار کرد: از اول عنوان شده است که دکتر روحانی انتخاب اصلاح طلبان است و همانطور که جهانگیری اعلام کرده است که حضور وی با مشورت بزرگان اصلاحات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور طبعا همه آمار و اطلاعات مورد نظر را در اختیار دارند و اینجور نیست که رئیس جمهور اطلاعاتشان کافی نباشد، روحانی با تجربه ترین مسئول می باشد و همیشه در کانون مراکز اطلاع بوده است بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی فرمانده مستقیم تیم اقتصادی دولت خود روحانی بوده است و جلسات طولانی با تیم اقتصادی داشته اند و خود وی مدیریت کردند.

این فعال سیاسی گفت: طبیعی است که معاون اول در تقسیم کاری که در همه دولت ها صورت گرفته بخش اجرایی و ارتباط تنگاتنگ با مدیران را انجام می دهد و رئیس جمهور ضمن اجرا و تصمیمی گیری برنامه های کلان بر همه امرو نظارت دارد.

وی بیان کرد: از نقاط اول دولت تدبیر و امید این است که معاون اول در این حد از پختگی و با تجربگی است.

وی افزود: چندین هزار نفر از کارگران شریف کشور در مراسم روز کارگر حضور داشتند و از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که سعی کرده شعارهای مخالف را بشنود و در این رابطه با کسی برخورد نشود و باید بخش های حماسی و بسیار محبت آمیز کارگران را در نظر بگیریم که بسیار بیشتر از تعدادی بود که شعار می دادند و دولت کارهای بزرگی برای کارگران از جمله افزایش های سنواتی حق کارگران نسبت به تورم را انجام داده است و این دولت سرمایه انسانی را سرمایه اصلی تولید کشور می داند و سعی کرده برای تولید اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدامات گسترده ای را انجام دهد و داده است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی شعار دولت فراجاحی داده بودند و در سطح کشور سعی شد همین سیاست دنبال شود و باید بدانیم در دولت گذشته هر کس کمترین حرفی برعلیه آنان می زد برخورد می شد و شنیده بودیم مسئولین به سرعت در برخی مواقع حتی در پرواز عزل می شدند.

این فعال اصلاح طلب اذعان کرد: جریان اصلاحات جریانی است که با فهم و شعور سیاسی همراه است و هرگز دنبال سهم خواهی نبودند و آیت الله هاشمی و آقای خاتمی نمونه بارز این جریان هستند و آیت الله رفسنجانی مثل کوه استوار سختی ها و حرف ها را تحمل کردند و مثل جانشان از انقلاب دفاع می کردند و دوستان اصلاح طلب باید مثل گذشته صبور و قفداکارانه ایستادگی کنند.

حجت الاسلام انصاری گفت: رقبا و مخالفین دولت هیچ لحظه ای از فضای انتخاباتی خارج نشدند و قاعدتا باید بعد از انتخابات با دولت انتخاب شده از سوی مردم همکاری می کردند و می دانیم در چند ماه گذشته دولت رسانه نداشت و برخورد رسانه ملی با خدمات دولت و بیان اقدامات قابل مقایسه با گذشته نبود خوشبختانه دولت تدبیر و امید در همه زمینه ها توفیقات زیادی به دست آورده است.

وی با تشریح اقتصاد کشور در دولت گذشته اظهار کرد: خطرناکترین عرصه کشور با زلزله چندین ریشتری اقتصاد کشور بود و به گفته دکتر روحانی اقتصاد در یک خونریزی مشرف به مرگ بود و در یک رکود و تورم فرو رفته بودیم و هر روز که مردم از خانه بیرون می آمدند قدرت خرید و توانشان کم می شد و همچنین واحدها در حال تعطیل شدن و حجم قاچاق افزایش پیدا کرده بود و واردات صدها هزارت نیشکری فریاد همه را بلند کرده بود.

وی ادامه داد: گندم کاران به دلیل مشکلات به نقطه ای رسیده بودند که ذخائر گندم به 18 روز رسیده بود و دکتر روحانی جلوی خونریزی اقتصاد را گرفتند و به تایید همه اقتصاد دان های ایران این کار بی سابقه ای بوده که ظرف دو سال ونیم و حداکثر سه سال تورم کشور بیش از 30 درصد کاهش پیدا می کند و از رکود خارج شویم و به رشد اقتصادی برسیم.

وی گفت: دکتر روحانی در شرایطی دولت را در دست گرفت  که درآمد نسبت به دولت احمدی نژاد بسیار پایین آمده و بدهی به پیمانکاران و بدهی به سیستم بانکی و افزایش هزینه های جاری هم از مشکلات دولت بود و همچنین اشتغال خواهی لشکر عظیم جمعیت دهه 60 در اول این دولت به اوج خود رسیده و مطالبه گران شغل جدید هم در حال افزایش بودند.

حجت الاسلام انصاری افزود: خوشبختانه در این دولت به طور میانگین نزدیک به 500 هزار شغل در یک سال انجام شده در صورتی که میانگین شغل خالص در دولت نهم و دهم سالانه 14 هزار نفر بوده است.

وی از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید را تحت پوشش قرار گرفتن 10 میلیون نفر از هموطنان دانست و ادامه داد: 14.5 میلیون تن گندم تولید شده و ذخیره گندم از 18 روز به 18 ماه رسیده است و امروز بسیاری از نخبگان صاحب برندهای جهانی می شوند و دیگر به عنوان ستاره دار و فرد پرونده دار شناخته نمی شوند و امروز شرکتی با 25 میلیون تومان وام گردش مالی بالای 25 هزار میلون تومان پیدا می کند و تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای زیرساخت هایی از جمله برق، مخابرات، اینترنت هستند.

وی عنوان کرد: فردی می گوید دولت هوا را از مردم گرفت در صورتی که خود با تراکم فروشی در شهر تهران هوا را از مردم گرفت و شش های تهران را قطع کردند و در طول چند سال گذشته شبی نبوده صدای اره برقی از باغ های و محلات انبوه به گوش مردم نرسیده باشد.

وی ادامه داد: کوچه باغ ها را بدون طرح جامع شهری از بین بردند و برای پول درآوردن تراکم سیار فروخته شد یعنی حق مردم از فضای تهران را فروختند، اما دولت تدبیر و امید محیط زیست را جدی گرفت و نمونه آن نجات دریاچه ارومیه بود.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: برای اولین بار پیمانکار پروژه افتتاح می کند و نمی گویند که پول و ارز و نقشه پروژه را چه کسی تامین کرده است.

حجت الاسلام انصاری با انتقاد از عمکلرد صدا و سیما در بیان و انتقال عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: از خبرنگاران و رسانه ها که در سه سال ونیم گذشته دولت را یاری کردند تشکر میکنم و به خاطر همراهی شان سپاسگذارم و می خواهم به عنوان یک وظیفه ملی برای شور انتخاباتی تلاش کنند.

وی بیان کرد: باید کمک های این دولت به مساجد و حوزه های فرهنگی و ادبی و قرآنی را نسبت به دوره قبل مقایسه کنید.
وی اظهار کرد: اکنون می گویند اقتدار کشور در پیشرفت نظامی است اما سوال اینجاست آیا دولت روحانی به جوان ها میدان نداد تا امروز شاهد این همه پیشرفت باشیم.

وی تصریح کرد: این دولت مظلومترین دولت بوده است و امروز یک راه به نیمه رسیده است و رای نیاوردن دکتر روحانی موجب خواهد شد تا برخی زمینه ها متوقف شود و نباید به دوران محنت بار گذشته برگردیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)