کد خبر: ۲۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
هاشمی‌طبا:
هاشمی‌طبا 'گفت:در قرآن آمده که اول تزکیه بعد علم آموزی و امام راحل ما هم فرمودند که ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه سخت است. لذا باید از ابزار تربیت بدنی در راستای تربیت انسان ها استفاده کنیم.
مهر نوشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی امروز خود در رادیو ورزش، گفت: مسولان کشور در هر رده‌ای که هستند به امر ورزش توجه داشته باشند.

سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی امروز خود در رادیو ورزش، پیرامون جایگاه تربیت بدنی و ورزش در قانون اساسی کشور اظهار داشت: امیدوارم همه مسولان کشور در هر رده ای که هستند به امر ورزش توجه داشته باشند. تربیت بدنی، تربیت اعضا و جوارح انسان است و ورزش امری حرفه ای است.

هاشمی طبا با بیان اینکه اگر توفیق پیدا کند دولت بعد را تشکیل دهد، بحث پرورشی را در آموزش و پرورش احیا می کند تصریح کرد: در گذشته نقاشی، خط، کاردستی و انشا داشتیم ولی کم کم اینها حذف شد و بجای آنها فیزیک، شیمی و ریاضی اضافه کردیم که هیچ فایده ای هم برای دانش آموزان ندارد و آنها را تحت فشار بیهوده ای قرار می دهد.

وی ادامه داد: در قرآن آمده که اول تزکیه بعد علم آموزی و امام راحل ما هم فرمودند که ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه سخت است. لذا باید از ابزار تربیت بدنی در راستای تربیت انسان ها استفاده کنیم.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: پایه ورزش و اقتصاد ورزشی، باشگاه ها هستند که می توان با اندکی کمک از طرف دولت و مردم این باشگاه را تقویت کرد. کسی که از تماشای رشته ای ورزشی در استادیوم لذت می برد باید هزینه آن را هم بدهد که این درآمدی برای باشگاه ها و تیم ها محسوب می شود.

هاشمی طبا اظهار داشت: می توانیم در زمینه ورزش اشتغال زایی هم داشته باشیم و این را با تقویت و گسترش تولید کالا و خدمات ورزشی در کشور می‌توانیم انجام بدهیم. ما می توانیم کالاهای خوبی داشته باشیم هر چند ممکن است به کیفیت مارک های خارجی نرسد، اما می توان در زمینه ورزش همگانی و عمومی این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه می توان از طریق تولید و اشتغال زایی و همینطور توریسم  ورزشی به پیشبرد اقتصاد مقاومتی کمک کنیم، گفت: در خصوص فارغ التحصیلان ورزشی و استفاده از آنها در بخش های مختلف ورزش کشور باید دقت کرد که هر کسی را به کار نگماریم. برخی تنها مدرک گرفته اند و کار بلد نیستند که نباید اینطور باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می گوییم وزارت ورزش و جوانان، اما گویا قید جوانان آن صرفا زینت است. جوانان هر کدام مسایلی دارند که می تواند با وزارت خانه های مختلفی مرتبط باشد. وزیر ورزش هم باید خودش ورزشی باشد و علم به این کار را داشته باشد. صرفا مدیریت خوب و یا تنها برخورداری از سابقه ورزشی برای مدیریت سطح کلان ورزش مناسبت نیست و باید هر دوی آن خصیصه ها در کنار یکدیگر باشند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)