کد خبر: ۲۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار زرند:
شهردار زرند گفت: ناگفته های بسیار زیادی دارم که به دلیل نزدیکی انتخابات وجلوگیری از حاشیه سازی و حفظ آرامش نمی گویم، امیدوارم هیچ وقت مجبور نشوم که بیان کنم.
گفتارنو/ گروه سیاست، احمد محمدی در نشست خبری روز دوشنبه اظهار کرد: برخی شهرداری را بنگاه شخصی می دانستند و تلاش کردند آن روند ادامه پیدا کند؛ تهدید و تحقیر شدم، تهمت ها زدند و مسائل بزرگی را برایم درست کردند. فشارهای زیادی بود و  تا مرحله استیضاح پیش رفتم.  ولی مقاومت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت از لیست های جناحی  و برخی افراد در انتخابات شوراها بیان کرد: در انتخابات مردم باید خودشان آزادانه انتخاب کنند و از هیچ کاندیدایی حمایت نمیکنم.

محمدی در تشریح باند بازی های شهرداری در ادوار قبل تصریح کرد: یک عده ای خودشان را مالک مقام های سیاسی و اقتصادی شهر تصور می کردند. من در ابتدا برنامه ای در راستای جلوگیری باند بازی ها و رفیق بازی در شهرداری داشتم که پس از آن با افترا و تخریب بنده مواجه شدیم. 

وی در خصوص لیست های جناحی در انتخابات شورا ها گفت: لیست های سیاسی در بحث انتخابات شورا محفل سیاسی نیست که لیست سیاسی را توصیه کنم، اما به صورت کلی تیم هایی که متعهد باشند و کار خوبی ارائه دهند چیز بدی نیست، اما ترکیب لیست ها اثبات شده باشد نه مدعی باشند که منافع سیاسی را به منافع مردم ترجیح ندهند. 

وی افزود: وقتی که شهر در یک بن بست کامل سیاسی رسیده بود و شورا به انزوا میرفت و در راستای انحلال بود با تمام مشکلات برای نجات شهر به شهرداری آمدم و آمده ام که بایستم حتی اگر به قیمت جانم تمام شود.

شهردار زرند با اشاره به سیاست بازی ها در امور شهرداری تاکید کرد: در شهرداری فاقد گرایش سیاسی هستم و معتقدم شورا ها و شهردار علایق سیاسی خودشان را پشت در شهرداری دفن کنند.

وی عدم نقدینگی، ابلاغ و نبود تخصیص را بهانه برخی ادارات دانست و متذکر شد: به این مسائل اعتقادی ندارم و معتقدم که باید کار و تلاش کرد و  اقدام و عمل همینی بود که ما جسارت کردیم، همچنین خیلی از معضلات اجتماعی نیاز به سرمایه ندارد.

محمدی با اذعان به عدم پرداخت عوارض کارخانجات به شهرداری گفت: همه کارخانه های سطح شهر در پرداخت عوارض شهرداری کمال خساسیت را به خرج می دهند و بعضا از بار مالیات ها فرار می کنند. 
او ادامه داد: علیرغم اینکه کارخانجات از تمام زیرساخت های شهری ما استفاده می کنند اما حاضر نیستند کمک کنند و شهرداری از این بابت گله مند است.

شهردار زرند در پاسخ به سوالی مبنی بر پرونده های اختلاس شهرداری بیان داشت: بعضی از پرونده ها در حال صدور رای است و به زودی پرونده های خاص اعلام خواهد شد و همچنین هیچ کدام مختومه یا تبرئه نشدند.

محمدی با بیان اینکه در جنجال های سیاسی خیلی از اقدامات با ارزش شهرداری به فراموشی سپرده شد، تصریح کرد: کارهای بزرگی در شهرداری صورت گرفت که می توان گفت معجزه بوده است، اما متاسفانه در میان جنجال های سیاسی گم شدند که از جمله آن ها راه اندازی کارخانه آسفالت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صنعتی شدن شهر  زرند اشاره کرد و گفت: به همت بزرگ مردان سیاست و اجرا، زرند  به واسطه وجود معادن آهن و ذغالسنگ و با نصب و راه اندازی کارخانه های کک ، قطران، فولاد و کنسانتره تبدیل به قطب فولاد کشور خواهد شد. 

وی همچنین به 4 استراتژی برنامه های خود در طول این مدت اشاره و تاکید کرد: زرند به چشم انداز کامل، جامع و همه جانبه مدیریت شهری نیاز دارد و برای سامان دادن شهری در 4 استراتژی که داشتیم توانستیم این را در یک سال و نیم اجرایی کنیم.

وی گفت: ما در ابتدا به بودجه شهرداری و معضلات شهری فکر می کردیم اما واگذاری همه خدمات و امکانات به پیمانکاران و موارد دیگر عامل بی انضباطی ها بود. 

محمدی راه اندازی سینمای شهر را یکی اقدامات مهم شهرداری عنوان کرد و افزود:. زرند به عنوان دومین شهر استان کرمان دارای سینما بود اما قریب به 15 سال مشکلاتی که داشت به عنوان نقطه مهم فرهنگی اجتماعی مطرح شده و می بایست فکری کرد . 

وی ادامه داد: برای راه اندازی این نوع سینما نیازمند 10 میلیارد تومان بودجه بود که با بررسی ها به این نتیجه رسیدیم راهی جز احیای سینمای فرسوده نداریم. برخی از مسئولین می گفتند روی این مانور ندهید و برنامه نریزید. ولی معتقدم مدیر باید شجاع و ریسک پذیر باشد و در این خصوص موفق عمل کردیم.

محمدی با توجه به انتقادهای وارد شده بر المان های شهری گفت: المان های ما ایده آل ما نیست اما وقتی با کمبود منابع روبرو بودیم از یک سرمایه گذار دعوت کردیم، لذا  این نهایت هنرمندی ما نیست.

شهردار زرند با اشاره به مشکلات موجود در شهرداری خاطر نشان کرد: سونامی احکام قضایی علیه شهرداری را داشتیم که به واسطه ی فقدان مدارک، مستندات و دلایل بود. سندهایی که نبود، دارد پیدا می شود، مدعی ها عقب کشی می کنند و این سونامی مسدود شد. 

او این را هم اضافه کرد: همه ی املاک شهرداری که به اصطلاح در اجاره بودند هیچ قراردادی نداشتند. با توجه به شرایط نابسان و بهم ریخته  این سامان دهی موجب  3 برابر شدن در آمد شهرداری در بحث قرارداد ها می باشد.

در پایان احمد محمدی پارکینگ  شهری را معضل  بزرگ شهری عنوان و خاطر نشان کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند یک پارکینگ طبقاتی مهیا کند و از سرمایه گذاران در جهت تحقق این طرح دعوت می کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)