کد خبر: ۲۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمنا در استان کرمان:
رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) گفت: جمنا تقریبا در استان لیستی به عنوان فهرست ندارد چون هنوز وحدت کامل بین دوستان نیست.
صابری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمنا از اوایل سال 95 آغاز به کار کرد و براساس تجربیات تلخ و شیرین تشکل ها و برنامه ریزی های سیاسی، به این نتیجه رسیده شد که شیوه گذشته کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه پنجم دیماه 95 اعلام موجودیت کرد افزود: جمنا یک جزب و تشکل سیاسی نیست بلکه مجموعه فراگیری است که همه تشکل های سیاسی و احزاب با یکسری شاخصی می توانند در این مجموعه عضویت داشته باشند.

صابری بیان کرد: 18 تشکل رسمی از جمنا اعلام حمایت کرده اند و قرار است هدایتگری و کمک کند به شکل گیری دولت اسلامی، البته صرفا دنبال انتخاب رییس جمهور اسلامی نیستیم بلکه معتقدیم جامعه را با یک شخص نمی توان اداره کرد و دولت منسجم کارآمدی باشد که آرمان ها را حفظ کرده و ارتقا ببخشد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) گفت: ساز و کار این جبهه با نگاه تیم کارآمد مدیریتی خوب است تا انتخاب یک فرد، چراکه اگر مجموعه هماهنگ عمل کند می تواند اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه اغلب کمیته های ما به سمت جوان گرایی حرکت کرده اند، افزود: حضور بانوان در این مجموعه پر رنگ و سیاست کلی جبهه کاملا با روال گذشته متفاوت است، ضمن اینکه اگر کانون ها را متناسب با هر شهرستان ایجاد کنیم در آینده می تواند کارساز باشد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) با اشاره به اینکه ما مدعی نیستیم تصمیم جمنا 100 درصد درست بوده است اما همه ضعف ها به مرور دست می شود تاکید کرد: برای ریاست جمهوری در جمنا 22 نفر شاخص های اولیه اصولگرایی و ولایت مداری را داشتند و در نهایت روی 10 نفر توافق شد، در ادامه راه نیز قرار شد اگر 10 نفر میثاق نامه را پذیرفتند در رای گیری بعدی هم دخالت کنند، اما در این میان یک نفر با وجود اینکه چند جلسه رسمی و غیررسمی برگزار کرد، ساز و کار جمنا را قبول نکرد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) با اشاره به اینکه حجت الاسلام "رئیسی" و "قالیباف" از کاندیداهای جمنا هستند گفت: اگر شرایط و  ارزیابی های دقیق به این نتیجه برسد که با کنار رفتن یک نفر، فرد دوم نتیجه می گیرد حتما این اتفاق می افتد و یکی از این کاندیداها کنار خواهد رفت اما اگر ارزیابی ها به سمتی برود که براساس مطالعات و ارزیابی های میدانی به نتیجه مطلوب نرسیدیم، حضور دو نفر موثر تر خواهد بود.

صابری اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری جمنا با نگاه به مردم سالاری دینی وارد عمل شده است ضمن اینکه در هر استانی دبیران جبهه شهرستانی را از ورود رسمی ابلاغی در ستادهای خاص منع شده اند.

وی ادامه داد: در رابطه با شوراها نیز اعتقاد داریم جمنا در جایی ورود کند که اصولگراها دارای کاندیدای واحدی باشند چراکه شعار ما حفظ وحدت و همدلی است و در این زمینه تقریبا در استان لیستی به عنوان فهرست نداریم چون هنوز وحدت کامل بین دوستان وجود ندارد و در عین حال به خاطر اختلاف سلیقه ها ممکن است به جمنا لطمه ای وارد شود.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) سپس با بیان اینکه دولت یازدهم نیز خدمات قابل قبول و ارزنده ای انجام داده اما انتقاداتی هم وارد است، گفت: شرایط هر دولتی متفاوت است و نمی توان از همه توقع یکسانی داشت و دولت ها هم اقدامات خوب و هم نقص داشته اند و هر دولتی بیاید برخی مسائل در آن اجتناب ناپذیر است.

صابری با اشاره به اینکه تا زوایای هر ایده ای معلوم نشود قابل لمس نیست، بیان کرد: در ابتدای این دولت فضای بین المللی مناسبی نسبت به ایران وجود نداشت اما دولت فعلی نیز نسبت به بیرون از کشور خوش باوری داشت، ضمن اینکه درعین حال تفاهم و علاقه خود را به درستی ثابت کردند اما طرف ایران یعنی آمریکا مردانگی نکرد.

وی گفت: عمده وقت دولت با یک اعتمادی صرف مذاکره با کشورهای خارجی و تعامل با جهان شد و اگر این تفاهم جواب داده بود خیلی خوب می شد اما طرف مقابل بدعهد بود بطوریکه حتی بعد از مرحله اول مذاکرات تحریم های جدید هم اعمال شد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان(جمنا) با اشاره به اینکه البته من نسبت به مسکن مهر یکسری انتقادات داشته ام گفت: حضور روز گذشته مردم در استقبال از رئیسی نشان داد که اکنون مردم دنبال تغییر و تحول هستند و وضع موجود را نمی پسندند، البته تاخیر سه ساعته در برگزاری مراسم ناشی از ضعف مدیریت بود.

صابری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا جمنا تضمین می کند اگر حجت الاسلام رئیسی پیروز شود، فساد اقتصادی و اختلاس را شاهد نخواهیم بود؟ خاطرنشان کرد: من نمی توانم تضمین کنم اما رفتار، روحیات و کارکرد مثبت وی عدم بروز این مساله را پر رنگ می کند، ضمن اینکه مطالبه گری مردم نباید کاهش پیدا کند چون درصد خطا بالا می رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)