کد خبر: ۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده سابق تهران در مجلس
نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم اظهار کرد: تا الان همه شواهد و قرائن حکایت از این دارد که انتخابات این دوره به مرحله دوم کشیده خواهد شد و این برای نخستین بار است که دولت مستقر بعد از چهار به دلیل ضعف عملکرد و اعتراضات عمومی که در بین توده ها و اقشار مختلف مردم هست، نمی تواند اکثریت جامعه را همراه و همسوی خود کند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم اظهار کرد: تا الان همه شواهد و قرائن حکایت از این دارد که انتخابات این دوره به مرحله دوم کشیده خواهد شد و این برای نخستین بار است که دولت مستقر بعد از چهار به دلیل ضعف عملکرد و اعتراضات عمومی که در بین توده ها و اقشار مختلف مردم هست، نمی تواند اکثریت جامعه را همراه و همسوی خود کند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت الاسلام"حمید رسایی" پیش از ظهر امروز 23 اردیبهشت ماه در نشست خبری در کرمان اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت چهار سال سیاسی کشور را تعیین می کند و اصل انتخابات نعمت بزرگ جمهوری اسلامی به مردم ماست.

وی افزود: براساس این نعمت که امام پایه گذاری کرد، مردم تصمیم گیر اصلی هستند در حالی که قبل از انقلاب مردم نقشی در سرنوشت خود نداشتند و انقلاب از مردم خواست در چارچوب دین و براساس قانون و ملاک های ملی و دینی تصیم بگیرند.

رسایی تصریح کرد: مردم می توانند بعد از چهار سال اولین گام را در اصلاح تصمیمی که گرفتند، بردارند و می توانند تصمیم خود را تجدید کنند و یا اگر دیدند کسی را که انتخاب کرده اند، به وعده های خود عمل نکرده و حتی وعده های خود را انکار می کند و حاضر به پذیرش مسوولیتی که قبول کرده نیست، تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد: وقتی مردم ببینند کسی نتوانسته از این فرصت استفاده کند، می توانند تجدید نظر کنند و انتخابات نعمتی است برای اینکه مردم آینده خودشان را رقم بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم با اشاره به مناظره روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه که برای من در این مناظره برجستگی داشت، اگر دال مرکزی موضوع اقتصاد و آشفتگی اقتصاد را سلامت مدیران بدانیم و معقتد باشیم که سلامت اقتصادی مدیران اجرایی نقش به سزایی در اصلاح امور خواهد داشت، در مناظره روز گذشته کسی که پیروز این میدان بود، آقای رییسی بود و تنها کسی بود که در مورد او مخالفین و رقبای جدی اش نتوانستند موضوعی را به عنوان لکه سیاه مطرح کنند.

وی افزود: در مورد قالیباف، از سوی جهانگیری و روحانی ادعاهایی مطرح شد که سند نداشت و این ادعاها بدون استناد بود. اما در مورد روحانی و جهانگیری مسائلی به همراه سند مطرح و مستندات به مردم ارائه شد و همین حکایت بر این می کند که اگر این تیم فعالیت های خود را ادامه دهد، با توجه به سابقه ای که دارند، مردم نباید توقع گشایش اقتصادی یا تغییر رفتار در حوزه اقتصاد داشته باشند زیرا با دستمال کثیف نمی شود جایی را تمیز کرد.

رسایی اظهار کرد: یکی از نکات مهم مناظره که اقرار رقبای رییسی به حساب می آمد، (مطالبی که روحانی مطرح کرد در دادگاه ویژه برخوردهایی کردید)، نشان می دهد رییسی در جایگاه هایی که بوده، ملاحظه روابط و اینکه کسی هم لباس او باشد را نداشته و اگر کسی در لباس روحانیت دچار مشکلاتی بوده، به عنوان دادستان ویژه روحانیت مرّ قانون را رعایت کند که این نکته مثبتی است.

وی افزود: در مناظره دیروز به عقیده من جریان انقلابی که سه کاندیدا دارد، سربلند بود و هرچند میرسلیم جزو نامزدهای مطرح در افکار عمومی نیست، اما مطالب خود را خوب، مستند و با برنامه عنوان کرد.

رسایی تصریح کرد: جریان مقابل که یک گزینه بیشتر نیست و جهانگیری و هاشمی طباء به نوعی کاندیدای پوششی هستند، نه تنها حاضر نشدند لیست اموالشان را اعلام کنند و روحانی و جهانگیری به نوعی مغلطه کردند.

وی درباره کنار گیری احتمالی نامزدهای جمنا در روزهای پیش روز بیان کرد: رقابت در بین نامزدهای جریان انقلابی یک رقابت واقعی است و هیچکدام پوششی برای دیگری نیست و سه نفر با یک جهت گیری، نوع برنامه، سوابق و سلیقه مختلف دارند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: چون رقابت واقعی است، کناره گیری یکی یا دو نفر از نامزدها به نفع دیگری، قابل پیش بینی نیست و برخلاف طرف مقابل که به نوعی بازی با مردم و افکار عمومی و سوء استفاده از قانون است و جهانگیری می داند و همه جا می گوید از فرصت تبلیغات می خواهد به نفع روحانی استفاده کند که این نشانه ضعف و ناتوانی روحانی است که عملکردش به نحوی است که نیاز به نیروهای کمکی دارد.

وی افزود: نمی توانم پیش بینی کنم کدام یک به نفع دیگری کنار خواهد رفت و این موضوع محتمل است که در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به استقبالی که در بین مردم نسبت به نامزدها صورت گرفته، شاید این اتفاق بیفتد و این بستگی به جمع بندی خود نامزدها دارد.

رسایی تصریح کرد: وضعیت رییسی در نظرسنجی ها و استقبال های مردمی خیلی بهتر است اما باید در روزهای آینده بررسی کرد که یکی شدن نامزدها نتیجه نهایی را به نفع ما خواهد کرد یا موجب تشتت آراء نامزد کنار رفته می شود؟

وی در ادامه درباره انتقادهایش به عملکرد دولت یازدهم بیان کرد: ما نه عقد اخوت با دولت های قبلی داشته ایم و نه عهد خصومت با دولت فعلی. آنچه که برای ما مهم بوده، جهت گیری دولت ها بوده و به تناسب این جهت گیری حمایت کرده ایم و جاهایی که جهت گیری دولت قبل متناسب با آرمان های انقلاب و مطالبات رهبری بوده، حمایت کردیم و منتی نداریم و جاهایی که احساس کردیم از چارچوب خارج شده انتقاد کردیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: معتقد بودیم دولت قبل در کل جهت گیری قابل دفاعی داشته و برخلاف آن، این دولت از ابتدا جهت گیری اش برخلاف مبانی امام و انقلاب بود. در برابر دشمنان انقلاب به نوعی دچار یک عقب نشینی شد و کدخدامحوری را به جای خدامحوری که اصل اساسی انقلاب بوده، پایه اصلی فعالیت های خود کرد.

وی افزود: برخلاف شعارهای داده شده در این دولت هیچ میدانی به عناصر جوان داده نشد و از تیم و وزرایی استفاده شد که اکثر آنها ثروت های چند ده و بلکه چندصد میلیاردی دارند و همه خلاف مبانی انقلاب است و نتیجه بعد از چهار سال درجا زدن دولت بوده است.

رسایی تصریح کرد: مهم ترین دستاورد در سیاست خارجی، برجام بود که نتیجه ای نداشت و نتیجه آن باقی ماندن تحریم ها، از بین رفتن دانش هسته ای و دستاوردهای هسته ای و عزت ما بود.

وی بیان کرد: حتی برجام زمینه فشار بیشتر را به انقلاب اسلامی فراهم کرده و مهم ترین انتقادات ما به دولت همین مسائل بود که متاسفانه تغییری هم دیده نمی شود و نتیجه ای در برنداشته است و دولت همچنان دولت روی این سیاست ها اصرار دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم اظهار کرد: تا الان همه شواهد و قرائن حکایت از این دارد که انتخابات این دوره به مرحله دوم کشیده خواهد شد و این برای نخستین بار است که دولت مستقر بعد از چهار به دلیل ضعف عملکرد و اعتراضات عمومی که در بین توده ها و اقشار مختلف مردم هست، نمی تواند اکثریت جامعه را همراه و همسوی خود کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت کشور در حال چاپ تعرفه های مرحله دوم است و از هفته گذشته به همه ستادهای انتخابات اعلام کرده آمادگی برای مرحله دوم داشته باشند.

رسایی گفت: مگر اینکه در روزهای پایانی این هفته اتفاقی بیفتد که انتخابات در یک مرحله تمام بشود و امیدواریم با روندی که پیش می رود، شاهد رد صلاحیت آقای روحانی به دست مردم باشیم.

وی درباره دفاع دولت از برجام بیان کرد: دولت چون دستاوردی غیر از برجام ندارد، مجبور به بزک کردن برجام است. در حالی که واقعیت و آنچه بری مردم ملموس است، حکایت می کند که برجام فرزند ناقص الخلقه ای است که نتوانست سالم به دنیا بیاید و با فرزند معیوبی مواجه هستیم که آنقدر عیب و نقص زیاد دارد که بعید است بتواند ادامه حیات بدهد.

رسایی تصریح کرد: مهم ترین دستاوردی که برای برجام ذکر می کردند، این بود که جلوی تحریم ها را می گیرد و بعد ادعا کردند که جلوی تحریم را گرفته است و رییس جمهور چند بار ادعا کرد با امضای برجام و اجرای آن کلیه تحریم های هسته ای، اقتصادی و مالی و موشکی برداشته خواهد شد و ایشان قاطع اعلام کرد هیچ توافقی امضا نمی کند مگر اینکه که در ذیل آن کلیه تحریم ها برداشته شود اما این دستاورد تحقق پیدا نکرد.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: برداشتن سایه جنگ از کشور یک دروغ بزرگ است. سایه جنگ همواره و همیشه با حضور آگاهانه مردم و دفاع آنها از نظام، برداشته می شود و برجام نه تنها سایه جنگ را برنداشت، بلکه سایه جنگ را بیشتر بر سر ما آورد البته هیچ وقت به دلیل حضور مردم و پشتیبانی آنها از نظام ای اتفاق نمی افتد.

وی افزود: برجام بهانه جنگ ستیزی را به دشمنان ما بیشتر داده و علت این است که مطابق برجام اگر بخواهیم اقلام دوگانه(اقلامی که در هسته ای و پزشکی یا صنعت نفت قابل استفاده هستند) را تهیه بکنیم، باید درخواست بدهیم و اعلام کنیم که این جنسی که قابل استفاده در صنایع مختلف است، برای کجا می خواهیم و خریدار مشخص شود و 1+5 باید تایید و موافقت کند، اگر موافقت نکرد، وزیر امور خارجه برای مذاکره می رود و بعد معاون و ... در نهایت به شورای امنیت می رود جایی که هواپیمای مسافربری ما را زدند و سکوت کرد.

رسایی تصریح کرد: تهیه این اجناس بعد از برجام از بازار آزاد ممکن نیست زیرا مجازات های سختی برای آنها در نظر گرفته شده و در صورت فروش، قیمت چند ده برابر خواهد داشت و اگر 1+5 مطلع شوند که از بازار سیاه تهیه کرده ایم، چون تعهد داده ایم این کار را نکنیم، وقتی مرتکب شویم بهانه دست طرف مقابل داده ایم.

وی بیان کرد: اگر دولتمردانی با روحیه ترس، تحقیرپذیری و فشارپذیری داشته باشیم، حتما دشمن بیرونی برای حمله نظامی تحریک می شود و دولتی که اظهار ضعف و زبونی می کند، چراغ سبز نشان می دهد برای اینکه به او فشار بیاورند و اگر می خواهیم سایه جنگ برطرف شود، باید دولتمردانی انتخاب کنیم که دچار روحیه ضعف و زبونی نباشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: برجام یک پیوست های نانوشته ای دارد که یکی از آنها برجام آموزشی و سند 2030 است و دولت این سند را پذیرفته و بعد از پذیرش و ابلاغ که پشت صحنه آن برای مسوولان عالی مشخص شد به دولت اعلام شد حق اجرای آن را ندارد و باید این را اعلام کند.

وی افزود: بعد از آن دولت در حال اجرای مخفیانه این سند بوده و می گویند اعلام کرده ایم بخش هایی را که مطابق فرهنگ ما نباشد نمی پذیریم. در حالی که عملکرد دولت نشان داده به دلیل فشارپذیر بودن، در صورت اجرای سند 2030 همه مواردی را که گفتند نمی پذیریم، اجرا خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)