کد خبر: ۲۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده اصولگرای مجلس:
نماینده اصولگرای مجلس گفت: واقعیت قضیه است که مناظره بهتر از این میتوانست باشد. من از دید ملی و بی طرفانه میخواهم به این مسئله نگاه کنم. انتظار این بود که کاندیداها برنامه ارائه دهند. معتقدم مهمترین مشکل کشور بحث اقتصادی است و مهمترین دغدغه مردم رفع مشکلات است. مردم با امید پای مناظره سوم نشستند که برنامه ها را ببینند
 واقعیت قضیه است که مناظره بهتر از این میتوانست باشد. من از دید ملی و بی طرفانه میخواهم به این مسئله نگاه کنم. انتظار این بود که کاندیداها برنامه ارائه دهند. معتقدم مهمترین مشکل کشور بحث اقتصادی است و مهمترین دغدغه مردم رفع مشکلات است. مردم با امید پای مناظره سوم نشستند که برنامه ها را ببینند.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که حسن روحانی در نظرسنجی های انتخابات پیشتاز است.

فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» با اشاره به مناظره دیشب 6 کاندیدا گفت: واقعیت قضیه  است که مناظره بهتر از این میتوانست باشد. من از دید ملی و بی طرفانه میخواهم به این مسئله نگاه کنم. انتظار این بود که کاندیداها برنامه ارائه دهند. معتقدم مهمترین مشکل کشور بحث اقتصادی است و مهمترین دغدغه مردم رفع مشکلات است. مردم با امید پای مناظره سوم نشستند که برنامه ها را ببینند.

وی ضمن انتقاد از اتهامات رد و بدل شده در مناظره اضافه کرد: اغلب کاندیداها برنامه ارائه نکردند و وارد فضای چالشی و تقابلی شدند. در واقع، مناظره، میدان تقابل برنامه و کارنامه نبود، میدان تقابل اتهامات وارده بود. 

این نماینده اصولگرا اضافه کرد: وقتی کسانی صلاحیتشان برای ریاست جمهوری تایید می شود دیگر نباید به خود اجازه دهند که ورد تخریب سلامت کاری و اداری شوند. مناظره در واقع به جای مسئله اقتصادی وارد فضای سلبی شد تا ایجابی. من معتقدم رقبای دولت وارد فضای انتقادی شدند و مشخصا میرسلیم و رئیسی شرایط انتقادی را شکل دادند.

وی با بیان اینکه روحانی و جهانگیری وارد فضای پاسخگویی به انتقادات در مناظره شدند، گفت: قالیباف رویکرد تهاجمی در مناظره را پیش گرفت، اما رئیسی ملایم عمل می کرد. در مقابل، روحانی و جهانگیری دو نفر بودند و هاشمی طبا نتوانست بعنوان یار سوم ظاهر شود. 

فلاحت پیشه اضافه کرد: اگر روحانی و جهانگیری تقسیم کار می کردند، روحانی می توانست این فرصت را داشته باشد تا در فضای ایجابی و برنامه ای صحبت کند. اعتقادم بر این است مناظره سوم موج انتخابات را به سود هیچیک از طرفین شکل نداد بلکه بسیاری از سئوالات را برخلاف مناظره 4 سال پیش بدون پاسخ گذاشت.

فلاحت پیشه در پاسخ به سئوالی در مورد ماندن یا کناره گیری کاندیداهای جمنا به نفع یکدیگر گفت: اعتقادم بر این است که عملا به نظرم، کاندیداها احتمالا در صحنه خواهند ماند. قالیباف که تصور می شد نقش یارکوب را ایفا کند، در حوزه اقتصادی برنامه اش را اعلام کرد. رئیسی هم تمرکزش را بر اقشار  پایین گذاشته بود. باید بگویم جامعه هدف رئیسی و قالیباف و حتی میرسلیم، جامعه هدف یکسانی نیست و با کنار رفتن هرکدام، 40 درصد اراشون به سبد نفر دیگر نمی رود. احتمال کنار رفتن این سه نفر ضعیف است، مگر اینکه به نتیجه برسند که فکر کنند در مرحله ی اول می توانند به پیروز برسند. 

وی افزود: احتمال کناره گیری از سوی جهانگیری، به طور طبیعی خیلی جدی است. به هر حال ، روحانی نفر اول نظرسنجی هاست و اگر بتواند میدانی وارد بحث میدانی شود، شانسش بیشتر می شود.

فلاحت پیشه در پاسخ به سئوالی در مورد انتقاد کاندیداهای جمنا از یکدیگر گفت: درست است، به هرحال هر کاندیدایی حدود هزار دقیقه حرف می زند. واقعیت این است که این سه نفر بیش از اینکه به هم نقد کنند، برای هم فضاسازی و بازی می کردند و پاس برای ابشار می زدند.  تیم روحانی، تیم دو نفره بود و هاشمی طبا گریزهایی می زد و تاکتیکی عمل نمی کرد. 

وی افزود: من معتقدم کاندیداهای اصولگرا نقد را خوب انجام دادند، اما ضعف شان این بود که برنامه مشخصی ارائه نکردند. این افراد نقد را انجام دادند اما برنامه ای ارائه ندادند. در حقیقت، اصولگرایان برنامه ای ندادند که یک امید موج راه انداز به موجب آن ایجاد شود.

فلاحت پیشه در پاسخ به سئوالی در مورد شباهت رویکرد قالیباف و احمدی نژاد اظهار کرد: من بدون اینکه اسم کسی را ببرم، معتقدم برخی از طرفین مناظره در الفاظ، اخلاق سیاسی را رعایت نکردند. ای کاش تیم برگزار کننده مناظره که زحمت زیادی کشیدند، منع قانونی میگذاشتند و از ایراد اتهامات توسط برخی کاندیداها جلوگیری می کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)