کد خبر: ۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در هیچ شهرستانی مسئولان آموزش‌و‌پرورش حق ندارند فضایی که توسط خیر ساخته شده است را بدون اجازه او تغییر دهند» این قاطع‌ترین اظهارنظر مدیرکل آموزش‌و‌پرورش بعد از سال‌ها کج‌سلیقگی بود.

هفته نامه پاسارگاد نوشت:

«در هیچ شهرستانی مسئولان آموزش‌و‌پرورش حق ندارند فضایی که توسط خیر ساخته شده است را بدون اجازه او تغییر دهند» این قاطع‌ترین اظهارنظر مدیرکل آموزش‌و‌پرورش بعد از سال‌ها کج‌سلیقگی بود. کج‌سلیقگی ای که موجب شده بود چند سال قبل در سیرجان نام یک خیر از سر در مدرسه‌ای که ساخته بود برداشته شود.

پنج‌شنبه گذشته ابراهیم جهانگیری به خاطر تمام آن کج‌سلیقگی‌ها از خیران عذرخواهی کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان که در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سیرجان شرکت کرده بود،گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی در سراسر کشور توسط مردان و زنان نیک‌اندیش ساخته شده است. به گفته جهانگیری با وجود کاهش جمعیت دانش‌آموزان و ساخت و سازهایی که تا امروز صورت گرفته، باز هم کمبود فضای آموزشی به شدت احساس می‌شود.

او از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در تهران خبر داد و گفت: مصمم هستیم در پایان اردیبهشت ماه یک جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با حضور تمام کرمانی‌های مقیم تهران در تهران برگزار کنیم. او در ادامه سخنانش درباره سیرجان هم گفت: شهرستان سیرجان در زمینه کار خیر و مشارکت در امر آموزش‌و‌پرورش به نوعی سرآمد است. هم مدرسه‌سازی در اینجا رونق خوبی داشته و هم مدرسه‌یاری.

جهانگیری گفت: اگر کج‌سلیقگی در گذشته صورت گرفته بنده از طرف همه عذرخواهی می‌کنم. او تاکید کرد«در هیچ‌کدام از شهرستان‌ها دوستان حق اینکه فضایی که توسط خیر ساخته شده بدون اجازه او حق تغییر کاربری، تغییر نام ، تغییر مهر و حتی تغییر نوع استفاده از دانش‌آموز را ندارد.

او کلامش را باز کرد و به قضیه دبیرستان مزدایی(۱۷ شهریور) اشاره کرد و گفت:«همین آقای مزدایی خیر قدیمی که امروز در خدمتت‌شان هستیم. حال می‌خواهد از هر مذهب و مسالکی باشند. در گذشته این فکر اصلا حاکم نبوده و فرد آمده برای راحتی دختران مردم مدرسه ساخته است. نام ایشان تا ابد خواهد ماند ولو اینکه ما نام ایشان را پاک کرده باشیم. » او سپس گفت: من خواهشم این است که موضوع نگرانی ایشان را دوستان درآموزش‌و‌پرورش پیگیری کنند و حل و فصل شود. تا آیندگان هم به این کار تشویق شوند و این سنت باقی بماند.

۲۰هزار کلاس درس در استان کرمان مقاوم نیستند
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اگر خیرین در بحث ساخت مدرسه مشارکت نمی‌کردند استان کرمان امروز در بحث مدرسه هم با چالشی همانند آب و انرژی مواجه بود،گفت: بیش از ۲۰ هزار مدرسه خیرساز در سطح کشور وجود دارد. همچنین در کشور بیش از ۳۰ هزار کلاس‌ را مقاوم کردیم که یکی از چالش‌های اصلی در بحث زلزله است.

محمدجواد کامیاب ادامه داد:در استان هم حدود ۱۰۰۰ کلاس را با همت واحد نوسازی مدارس مقاوم کردیم. ولی چیزی در حدود ۲۰ هزار کلاس درس هنوز باقی مانده که نیازمند مقاوم‌سازی است. کامیاب گفت که استان کرمان مدرسه دو نوبته ندارد ولی در کشور ده درصد مدارس هنوز به صورت دو نوبته اداره می‌شوند. تمام تاکید معاون استاندار بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام است اینکه« بیش از ۱۵۶۴ پروژه نیمه تمام داریم که بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و بالغ بر ۸ سال وقت نیاز دارد مشروط به اینکه هیچ پروژه دیگری شروع نشود.که از این تعداد حدود ۲۹۲ پروژه مربوط به آموزش‌و‌پرورش است.»

او به خیرینی که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنند هم امتیاز می‌دهد« حتی اگر مدرسه‌ای که تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را در اختیار خیر قرار دهیم تا تکمیل کند پس از تکمیل به نام خیر نام‌گذاری می‌شود و هیچ منعی هم ندارد.»

از هر پنج هزار سیرجانی یک نفر خیر مدرسه‌ساز
نماینده مردم سیرجان گفت: از هر پنج هزار نفر سیرجانی یک نفر خیر مدرسه ساز است. این تنها در بحث مدرسه‌سازی نیست. به لطف خداوند به واسطه مردم نیکوکار سیرجانی کمتر سیرجانی را پیدا می‌کنیم که خیر نباشد. حسن‌پور گریزی هم به مدارس عشایری زد و گفت که یک خیر تصمیم گرفته تمام مدارس عشایری را بسازد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)