به گزارش ایسنا منطقه کویر، اکنون که کشور ایران دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو دارد مردم نیز تب و تاب انتخابات را بالا برده و در سطح شهر ها تبلیغات گسترده ای از نامزدهای مورد حمایت خود راه انداخته اند.
کمتر از دو روز دیگر به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها مانده است و اما چیزی که در این میان باعث تاسف است، این است که از خردمندی و بزرگ منشی بعضی افراد شرکت کننده به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر و روستا در بمباران تراکت ها و برگ های تبلیغاتی چیزی نمایان نیست.
مردم کوچه و خیابان این بار گله مند از این رفتار کاندیدا شده اند:
خانمی که در گوشه خیابان ماشینش را پارک کرده در رابطه با تبلیغات کاندیداها اشاره ای به انبوه برگه ای که در پایین صندلی اش انباشته بود، کرد و گفت: این حجم برگه های تبلیغاتی در چهارراه ها در این دو سه روز اخیر در ماشین من جمع شده است.
وی ادامه داد: این رفتار و اخلاق بسیار برای من آزار دهنده است و اذعان می کنم که هیچکدام از این برگه ها را حتی یک بار هم نخوانده ام، چرا که هر عملی عکس العملی دارد، وقتی به مخاطب احترام گذاشته نمی شود از مخاطب هم نباید انتظار احترام و توجه را داشته باشند.
وی افزود: البته ناگفته نماند بعضی کاندیدا نیز در این میان افراد فرهیخته ای هستند که با برنامه ریزی و احترام به مخاطب و چسباندن تبلیغات در جاهای در نظر گرفته شده بر روی اخلاق انتخابات پای نگذاشته و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ نیز با مردم محلات در مساجد و فرهنگسراها مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و قول هایی را که می توانند به آن ها پایبند بوده و عمل کنند، به مردم می دهند.
یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: با توجه به اینکه چند ماه دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می شود، کاندیدا می توانستند به جای این همه اسراف و هدر دادن کاغذ، آن ها را صرف برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت از جمله فراهم کردن لوازم التحریر می کردند که ثواب آن در هر صورت انتخاب شدن یا نشدن آن کاندید؛ محفوظ می ماند.
وی رسانه های الکترونیکی و فضای مجازی را برای تبلیغات درست دانست و گفت: این روزها اکثریت مردم از کوچک تا بزرگ در فضای مجازی حضور دارند و رسانه های ملی را مرجع کسب اطلاعات می دانند، بنابراین بسیار بهتر و موثر تر بود که این تبلیغات در آن محیط درست راهبری شده، تا اینکه بخواهیم در خیابان ها این آشفتگی و آلودگی بصری را به وجود آوریم و اصلا نیازی به این همه رفتار مخالف زیست محیطی نبود، که انجام شده است.
و در انتها یکی دیگر از شهروندان می گوید: متاسفانه مخاطب هیچ پیام درستی از انبوه این تبلیغات دریافت نمی کند، بلکه به تبلیغات افرادی که شایستگی انتخاب را دارند؛ نیز آسیب وارد می کند.
وی در ادامه می گوید: مسئله اسراف به شدت در امر تبلیغات در شهر نمایان و آشکار است و مهمتر اینکه مردم نه تنها از این وضعیت به وجود آمده گله مند شده اند، بلکه دچار سردرگمی نیز گشته اند.
وی در پایان می گوید: کاش این شیوه های تبلیغاتی در انتخابات بعدی تکرار نشود و برای این مهم تدبیری اندیشیده شود.