کد خبر: ۲۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
حاشیه های قابل تامل؛ در روزهای مانده به انتخابات
به گزارش ایسنا منطقه کویر، اکنون که کشور ایران دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو دارد مردم نیز تب و تاب انتخابات را بالا برده و در سطح شهر ها تبلیغات گسترده ای از نامزدهای مورد حمایت خود راه انداخته اند.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، اکنون که کشور ایران دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو دارد مردم نیز تب  و تاب انتخابات را بالا برده و در سطح شهر ها تبلیغات گسترده ای از  نامزدهای مورد حمایت خود راه انداخته اند.

کمتر از دو روز دیگر به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها مانده است و اما چیزی که در این میان باعث تاسف است، این است که از خردمندی و بزرگ منشی بعضی افراد شرکت کننده به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر و روستا در  بمباران تراکت ها و برگ های تبلیغاتی چیزی نمایان نیست.

 مردم کوچه و خیابان این بار گله مند از این رفتار کاندیدا شده اند:

خانمی که در گوشه خیابان ماشینش را پارک کرده در رابطه با تبلیغات کاندیداها  اشاره ای به انبوه برگه ای که در پایین صندلی اش انباشته بود، کرد و گفت: این حجم برگه های تبلیغاتی در چهارراه ها در این دو سه روز اخیر در ماشین من جمع شده است.

وی ادامه داد: این رفتار  و اخلاق بسیار برای من آزار دهنده است و  اذعان می کنم که هیچکدام از این برگه ها را حتی یک بار هم نخوانده ام، چرا که هر عملی عکس العملی دارد، وقتی به مخاطب احترام گذاشته نمی شود از مخاطب هم نباید انتظار احترام و توجه را داشته باشند.

وی افزود: البته ناگفته نماند بعضی کاندیدا نیز در این میان افراد فرهیخته ای هستند که با برنامه ریزی و احترام به مخاطب و  چسباندن تبلیغات در جاهای در نظر گرفته شده بر روی اخلاق انتخابات پای نگذاشته و  با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ نیز با مردم محلات در مساجد و  فرهنگسراها مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و  قول هایی را  که می توانند به آن ها پایبند بوده و عمل کنند، به مردم می دهند.

یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: با توجه به اینکه چند ماه دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می شود، کاندیدا می توانستند به جای این همه اسراف و هدر دادن کاغذ،  آن ها را صرف برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت  از جمله فراهم کردن لوازم التحریر می کردند که ثواب آن در هر صورت انتخاب شدن یا نشدن آن کاندید؛ محفوظ می ماند.

وی رسانه های الکترونیکی و فضای مجازی را برای  تبلیغات درست دانست و گفت: این روزها اکثریت مردم از کوچک تا بزرگ در فضای مجازی حضور دارند و رسانه های ملی را مرجع کسب اطلاعات می دانند، بنابراین بسیار بهتر و موثر تر بود که این تبلیغات در آن محیط درست راهبری شده، تا اینکه بخواهیم در خیابان ها این آشفتگی و آلودگی بصری را به وجود آوریم و  اصلا نیازی به این همه رفتار مخالف زیست محیطی نبود، که انجام شده است.

و در انتها یکی دیگر از شهروندان می گوید: متاسفانه مخاطب هیچ پیام درستی از انبوه این تبلیغات دریافت نمی کند، بلکه به تبلیغات افرادی که شایستگی انتخاب را دارند؛ نیز آسیب وارد می کند.

وی در ادامه می گوید: مسئله اسراف  به شدت در امر تبلیغات در شهر نمایان و آشکار است و مهمتر اینکه مردم نه تنها از این وضعیت به وجود آمده گله مند شده اند، بلکه دچار سردرگمی نیز گشته اند.

وی در پایان می گوید: کاش این شیوه های تبلیغاتی در انتخابات بعدی تکرار نشود و برای این مهم تدبیری اندیشیده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)