کد خبر: ۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
علاقه‌مندیم در کارهایی که در استان کرمان صورت می‌گیرد و یا مشکلاتی وجود دارد، رسانه مسئولیت اصلی خود را انجام دهد.
استاندار کرمان گفت: تقریبا برگه‌های آخر کتاب تغییر مدیران کرمان هم تمام شده است و دیگر تغییراتی نداریم، مگر یکی، دو مورد.

به گزارش فارس علیرضا رزم حسینی گفت: 

× علاقه‌مندیم در کارهایی که در استان کرمان صورت می‌گیرد و یا مشکلاتی وجود دارد، رسانه مسئولیت اصلی خود را انجام دهد.

× با توجه به کمبود اعتبارات نمی‌توان به مردم برای رفع برخی از مشکلات قول داد، چراکه مردم در صورت بدقولی مسئولان به دولت بدبین و بی‌اعتماد می‌شوند.

× باید حرف راست را به مردم بگوییم؛ گرچه ممکن است، مردم در کوتاه‌مدت از وعده ندادن مسئولان برای رفع مشکلات‌شان ناراحت و دلخور شوند، اما بعد از مدتی با خود فکر می‌کنند که این مسئول حرف راست را به من زد و مرا سر کار نگذاشت و از این اداره به آن اداره نکشاند.

× در پاسخ به این سئوال که اگر فردا از نهاد ریاست جمهوری با شما تماس بگیرند و بگویند بحث‌های مورد نظر شما از جمله ارائه اختیارات به استانداران انجام شده و قوانین مزاحم توسعه را هم رفع کرده‌ایم، چه کار می‌کنید: این امر یک رویا است، اما اگر روی دهد، آن روز، روز جشن ملی استان کرمان است.

× تیمم را عوض می‌کنم، یک هزار و 600 نیروی استانداری را دیگر نگه نمی‌دارم، می‌گویم بروید خانه‌های‌تان و تا دو سال هم حقوق‌شان را می‌دهم و دولت را آزاد می‌کنم، چراکه امروز دولت نمی‌تواند تنفس کند و مدیران ما به علت بوروکراسی اداری و تورم نیروی انسانی خسته روحی هستند.

 × بدترین مدیریت در دنیا مدیریت نیروی انسانی است و دنیا به سمت استفاده از ماشین رفته است، چراکه ماشین نه غذا می‌خواهد، نه اعتصاب می‌کند و سئوال هم نمی‌پرسد، بلکه کارش را انجام می‌دهد و خطای کمتری دارد و به همکارش هم حسادت نمی‌کند و دیگران را هم تخریب نمی‌کند.

× در دولت گذشته اختیاراتی را به استانداران در زمینه استخدام‌ها ارائه کردند، اما مشاهده شد بعضی از استانداران براساس سلیقه شخصی خود اقدام به جابه‌جایی نیروها کردند، بی‌ثباتی و بی‌نظمی در شبکه اداری کشور به وجود آمد.

× ما به دنبال اختیاراتی هستیم که امضای طلایی در پایتخت نباشد.

× این امضا به استان‌ها می‌آید و مجوزها در استان‌ها ارائه می‌شود، چراکه هر فردی برای دریافت یک مجوز باید مبلغ زیادی را برای هزینه سفر و اقامت در تهران صرف کند و بعد هم جواب می‌دهند که برو و دو ماه دیگر بیا.

× همه جای دنیا اختیارات به صورت محلی است و من این مسائل را مطرح می‌کنم به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده‌ام، در آن جا زندگی و کار کرده‌ام و هیچ جای دنیا این طور نیست که در یک شهر بخواهید کاری انجام دهید و مجوز را در یک شهر دیگر بگیرید.

× در ایران هم باید ارائه مجوز از مرکز را در سراسر کشور پخش کنید تا کارها سریع‌تر پیش رود و البته این موارد در قوانین ما هم نوشته شده است، اما هیچ‌کس به آن عمل نمی‌کند.

× با ارائه اختیارات، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و کادرسازی هم صورت می‌گیرد.

× ما در کرمان یکسری نقاط بحرانی داشتیم که روند زمین‌خواری در این محدوده‌ها با اقدامات انجام شده طی سال گذشته تا حدی متوقف شده است.

× درصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر کرمان به شدت کاهش پیدا کرده است و بحث ساماندهی حاشیه‌نشینان را هم دنبال می‌کنیم و این وقفه‌ای هم که به وجود آمده به این علت است.

× مبارزه با زمین‌خواری کار دشواری است و کارها به آسانی پیش نمی‌رود، اما ما بر اساس منطق و اصول قانون مبارزه با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری را ادامه می‌دهیم.

× هفته آینده منشور انتخاباتی استان کرمان آماده می‌شود و گروه‌های سیاسی هم این منشور پیشنهادی را امضا کرده‌اند و باید در عمل ببینیم چقدر به این منشور پایبند هستند و به آن عمل می‌کنند.

× ما حزب نداریم و نیروهای ما آموزش ندیده‌اند و به همین علت عده‌ای به صورت سرخود و سلیقه‌ای کارهایی را انجام می‌دهند.

× دلیل خاصی برای این پیش‌بینی ندارم، اما حسم می‌گوید انتخابات سال جاری انتخابات خوبی است، زیرا رقابت و نشاط انتخاباتی وجود دارد و فکر می‌کنم گروه‌های سیاسی هم نجابت را به خرج دهند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

× در شهر کرمان، پروژه‌های 9گانه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، اینکه این قرارگاه را پای کار آوردیم و با آنها قرارداد بستیم، کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، کارگاه قرارگاه هم تا یک ماه آینده به شهر کرمان منتقل می‌شود و حدود 300 نفر به کار گرفته می‌شوند.

× پروژه محور گردشگری بازار کرمان خیلی خوب بوده است، باغ فتح‌آباد و بازسازی خانه‌های قدیمی. مشکلی که وجود دارد این است در کارهای اجرایی هر کاری را آغاز می‌کنیم باید مرتب پیگیری داشته باشیم در حالی که نباید اینگونه باشد و همه باید وظیفه خود بدانند، کارها‌ی‌شان را انجام دهند، اما جای تاسف است هر تصمیمی را می‌گیریم باید خودمان پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

× تقریباً برگه‌های آخر کتاب تغییرات مدیران‌مان هم تمام شده است و تغییراتی نداریم مگر یکی، دو مورد، البته ما نمی‌دانیم در آستانه انتخابات چه اتفاقی می‌افتد، ممکن است خدایی نکرده یک بخشدار و یا مدیری تخلفی انجام دهد که قانون باید با وی برخورد کند و الان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

× طرح اولیه پتروشیمی کرمان یک تکنولوژی جدیدی است که برای نخستین بار می‌خواهد وارد ایران شود، مطالعات طرح پتروشیمی هم به سرعت در حال انجام است و به دنبال دریافت این تکنولوژی از طریق کشورهایی مانند چین و یا ایتالیا هستیم.

× ما همزمان با این اقدامات گفتیم تا زمانی که می‌خواهیم این تکنولوژی را بگیریم، کار را در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی آغاز کنیم و کار مطالعات بعدی را هم آغاز کردیم و خوراک را هم واگذار کردند.

× ما حتما بخشی از سهام پتروشیمی را به مردم واگذار می‌کنیم، زیرا راه دیگری نداریم، اما حالا اینکه ما چه موقع می‌خواهیم، سهام را واگذار کنیم، مقدماتی دارد، اینکه باید همه کارهای پروژه جلو رفته باشد، وام درست شده باشد، فاینانس را آماده کرده باشد، زمانی که کار آغاز شد و شرکت ارزش افزوده هم پیدا کرد، آن موقع می‌توان مثلا 20 درصد از سهام شرکت را به مردم واگذار کرد.

× حتما دنبال واگذاری سهام به مردم هستیم و این موضوع جزو سیاست‌های استان کرمان است و سهامداران هم علاقه دارند، زیرا اگر بتوانیم پول ارزان از درون جامعه جذب کنیم بهتر از آن است که وام‌هایی با بهره 27، 28 درصد بگیریم.

× واقعیتش من فکر نمی‌کردم رسانه‌های کرمان این همراهی خوب را داشته باشند، یکی، دو مورد را هم اگر سایتی می‌نویسد، بنویسد، زیرا خواننده‌ای ندارد و باید یک چیزهایی بنویسد که دیگران سایتش را ببینند.

× یک جا نوشته شده بود، «شرکت‌های سودآور استاندار کرمان در خارج از کشور»، حالا تو از کجا فهمیدی من در خارج کشور شرکت سودآور دارم یا از کجا فهمیدی من چند تا شرکت در خارج کشور دارم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پربازدید ها

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)