کد خبر: ۲۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت گرامیداشت بنیان گذار انقلاب بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین انتخابات از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.
گفتارنو/گروه سیاست: 

به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت گرامیداشت بنیان گذار انقلاب بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین انتخابات از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.

در ادامه چکیده خطبه های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید.


نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

ایت الله سید یحیی جعفری

امام راحل همواره به مسئولان سفارش می کردند که برای موفقیت در امور، مردم را کرامت کنید.

امام راحل، ما را از اسارت و بندگی طاغوت نجات داده و کاری که به ظاهر محال بود، به دست و رهبری امام و همراهی مراجع تقلید و ملت سرافراز ایران محقق شد.

امام راحل فرمودند ما همه آنها را زیر پا می گذاریم و ملت ایران به رهبری امام در عمل نیز این موضوع را محقق کرد.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی پور

تقسیم ثروت و امکانات به طور مساوی از مصادیق عدالت اجتماعی است که مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.


سیرجان

حجت‌‌الاسلام سیدمحمود حسینی

حضرت امام خمینی (ره) می فرمودند با کشورها رابطه داریم به شرط احترام متقابل، با آمریکا رابطه برقرار می کنیم به شرط آدم شدن و با اسرائیل رابطه هرگز نداریم چون مشروعیت ندارد لذا همه باید دقت کنیم انحرافی در عمل نباشد.

رای ملت مورد تایید قانون است اما سه نکته لازم و ضروری است که پس از تایید انتخابات اول عذرخواهی بعضی اشخاص از مردم به خاطر بداخلاقی ها، دوم برخورد قاطع و عادلانه قوه قضایی با متخلفان و سوم تمکین رقبا به قانون و تسلیم نظر شورای نگهبان شدن و حمایت از دولت قانونی است.

از دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم سند 2030 را ملغی کنند زیرا ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم که به تصویب رسیده و ابلاغ شده و نیازی بر این سند بسیار خطرناک نداریم که در آن سیطره فرهنگ غربی را در فرهگ ما داشته است.


بم

حجت‌الاسلام دانشی

متاسفانه از جمله آیین هایی که در ماه مبارک رمضان از شهرستان بم حذف شده است منبر ها هستند و همچنین ادعیه ماه رمضان که پیش‌تر در این شهرستان در مساجد برگزار می‌شد اکنون تعطیل شده است.

دیگر به بد اخلاقی های انتخاباتی که وجود داشت کار نداریم زیرا همه گروه‌ها این شعار را می‌دهند که باید پس از انتخابات فضای رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم لذا این ضرورت نه فقط در بم بلکه در جای جای میهن اسلامی ما در میان گروه های سیاسی باید در عمل حاکم باشد و همه گروه‌های سیاسی باید در عمل نشان دهند که هدف آنها از حضور در نماز جمعه و مراسمات اینچنینی فقط انتخابات نیست فلذا در مراسم ارتحال حضرت امام شرکت کنند.

علیرغم همه وعده‌هایی که در برجام داده شد هفته گذشته مجدد ایران تحریم شد بنابراین امیدواریم دولت مردانمان در مقام عمل این توفیق را پیدا کنند که صرفاً به بیانیه خوانده اکتفا نشود و به فرمایش مقام معظم رهبری روابط بین المللی را با حفظ عزت، حکمت و مصلحت پیگیری کنیم.


زرند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

کسانی که ادعا دارند در راه و خط امام هستند باید ثابت کنند که به تک تک این اصول اعتقاد داشته و پایبند آنها هستند.

کسی که سایه جنگ را از سر کشور ما برداشته است برجام و غیر برجام نبوده ، بلکه هدایت ها و ایستادگی های مقام معظم رهبری بوده است.

بعد از انتخابات حرکات زشت و ناپسندی توسط افرادی منتسب به یک کاندیدای ریاست جمهوری در شهر زرند رخ داد که هیچ کس آنرا نمی پسندد و مردم ولایتمدار زرند با این حرکات زشت بیگانه هستند.این افراد در یک حرکت زشت، تعدادی از طلبه های حوزه علمیه زرند که از کاندیدای رقیب حمایت کرده بودند را مورد فحاشی و کتک کاری قرار دادند، مطمئناً اگر اینجور افراد به جایی برسند دیکتاتوری به راه خواهند انداخت و مخالفان را سرکوب خواهند کرد.

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام گروهی

آن بدبخت و ذلیلی که نامش را هم از این تریبون مقدس نمی برم، رای مردم شریف کرمان را لکه سیاه نامیده است،چه تفکری داشت که با این سخن،دل آمریکایی ها را خنک کرد؟

 جای تاسف دارد از اینکه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در جمع حدود ۵۰۰ هزار نفر در سخنان خود در شهر زهکلوت اظهار داشته که شما مردم با رای خودتان ما راسرافکنده کردید.

جناب نماینده مگر ملاک حق و باطل تفکر شماست؟ قبل از انتخابات به هر بهانه ای مردم را دور خودتان جمع می کردید و می گفتید به فلان کاندیدا رای بدهید.


صریح و ثابت قدم بودن هیچ منافاتی با ارتباطات جهانی ندارد ،هم میتوانیم بر اعتقادات خود پایبند باشیم و هم با جهان ارتباط برقرار کنیم.


آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)