کد خبر: ۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی امنیتی استاندار در جمع فعالان سیاسی استان خبر داد:
ذکا اسدی تاکید کرد: امیدواریم با کمک این منشور و طبق عقلانیت سیاسی و اخلاق انتخاباتی بتوانیم کار بزرگی را در استان انجام دهیم و با تدوین این منشور دغدغه امنیت انتخابات برای استان از بین خواهد رفت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: با توجه به این اندیشه و فرمان رهبری استاندار کرمان اشاره کردند که نشست های گروه های سیاسی در دستور استان قرار بگیرد که در این راستا منشور انتخاباتی استان با کمک همه گروه ها و احزاب سیاسی استان تهیه شده است که هدف اساسی از تهیه این منشور؛ برگزاری انتخابات سالم با مشارکت و در چهارچوب اعتماد عمومی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "حمید ذکاء اسدی" شامگاه یکشنبه 27 اردیبهشت ماه در نشست مشورتی با حضور فعالان سیاسی استان کرمان اظهار کرد: امسال سال سیاست و انتخابات برای کشور است و در استانی همچون کرمان نیز که برای هر کاری آینده نگری و سندی تدوین شده است، بعید بود که برای چنین موضوع مهمی دستور کاری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: آخرین قانون فعالیت احزاب و انجمن های سیاسی، صنفی و اقلیت های دینی شناخته شده، ابلاغیه ریاست وقت مجلس شورای اسلامی 16 مهرماه سال 60 به دولت بوده است که خرداد 61 آیین نامه اجرایی فعالیت های سیاسی نیز ابلاغ شده بود.

ذکاء اسدی تصریح کرد: در کنار بحث قانون و قانونمدی بحث امنیت فعالیت های سیاسی را مدنظر داشتیم که آخرین قانون اجتماعات و راهپیمایی های مربوط به سال 81 بود که به استانداری و فرماندای ها ابلاغ شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همدلی مهم تر از همزبانی است و به زور نمی شود همدلی را به وجود آورد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: با توجه به این اندیشه و فرمان رهبری؛ استاندار کرمان اشاره کردند که نشست های گروه های سیاسی در دستور کار استان قرار بگیرد که در این راستا منشور انتخاباتی استان با کمک همه گروه ها و احزاب سیاسی استان تهیه شده است که هدف اساسی از تهیه این منشور؛ برگزاری انتخابات سالم با مشارکت و در چهارچوب اعتماد عمومی مردم است.

ذکا اسدی تاکید کرد: امیدواریم با کمک این منشور و طبق عقلانیت سیاسی و اخلاق انتخاباتی بتوانیم کار بزرگی را در استان انجام دهیم و با تدوین این منشور دغدغه امنیت انتخابات برای استان از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه این منشور با تاکید استاندار کرمان تدوین شده است اظهار کرد: نخستین استانی هستیم که با حضور همه جریان های سیاسی و نمایندگان جریان مختلف فکری که در چهارچوب نام اسلامی فعالیت می کنند، به یک بسته انتخاباتی دست پیدا کردیم که انشاءالله بتوانیم انتخاباتی با مشارکت مردم و جلب اعتماد و رضایت گروه های سیاسی و انتخاباتی امن داشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان درباره انتخابات سال 94 نیز گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، از فردا (دوشنبه 28 اردیبهشت ماه) روند برگزاری انتخابات سال 94 در استان کرمان کلید زده خواهد شد و فردا نیز اولین جلسه ستاد برگزاری انتخابات استان در فرمانداری کرمان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس، شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۷ اسفندماه ۹۴ برگزار می شود وزارت کشور تاکید کرده است دستگاه‌های اجرایی نباید از اموال دولتی و عمومی برای انتخابات استفاده کنند.
 
ذکا اسدی گفت: طی سال گذشته آرامش لازم در استان کرمان را با محوریت ولایت و توسعه داشتیم و نتیجه این آرامش هم موفقیت در انجام سرمایه‌گذاری، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و استقبال از سرمایه‌گذاری‌ها بود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران وزارت کشور که خواهان حضور در انتخابات هستند باید تا اول اسفندماه استعفا می دادند و مدیران و کارمندان سایر دستگاههای دولتی نیز فرصت دارند تا ۲۸ خردادماه استعفا دهند.

ذکا اسدی خاطر نشان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 تعداد نمایندگان استان 10 نفر خواهد بود و نسبت به دوره نهم مجلس، تغییری نخواهیم داشت ولی تعداد نمانیدگان مجلس خبرگان رهبری استان از 3 به 4 نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: از همه فعالین سیاسی و رسانه ها می خواهیم برای بهتر برگزار کردن انتخابات سال جاری، نظرات و پیشنهادات خود را به استانداری کرمان ارائه دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)