کد خبر: ۲۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
بازار ديروز با رشد ٠,١٢درصدي شاخص کل کمي از نگراني‎هاي سهام‌داران را کاهش داد. در اولين روز معاملات هفته جاري در پي برگزاري مجامع شرکت‎ها بسياري از نمادها بازگشايي و تعدادي نيز متوقف شدند که اين نمادها تأثير بسزايي در روند معاملات بر جا گذاشتند.
بازار ديروز با رشد ٠,١٢درصدي شاخص کل کمي از نگراني‎هاي سهام‌داران را کاهش داد. در اولين روز معاملات هفته جاري در پي برگزاري مجامع شرکت‎ها بسياري از نمادها بازگشايي و تعدادي نيز متوقف شدند که اين نمادها تأثير بسزايي در روند معاملات بر جا گذاشتند. ديروز؛ شاخص کل با افزايش ٩٧.٢٣واحدي توانست دوباره به کانال ٨٠هزارواحدي نزديک شود و رقم ٧٩هزار و ٨٥٥.٧ واحد را ثبت کرد. همچنين شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با رشد ٣٢.٩١واحدي به عدد ٢٦هزار و ٩٨٧ واحد و شاخص آزاد شناور با رشد ١٠٣.٦٤واحدي به عدد ٨٦هزار و ٩٠٥ واحد رسيد. شاخص فرابورس نيز با رشد دوواحدي رقم ٩٠٣ را به ثبت رساند.

در پايان معاملات اين روز شاهد دادوستد ٦١٢ ميليون سهم و حق تقدم به دوهزارو ١١١ميليارد ريال بوديم که بيش از ٣٨٨ ميليون سهم به ارزش ٩٣٧ ميليارد ريال آن در بورس تهران و ٢٢٤ ميليون سهم به ارزش هزارو ١٧٤ ميليارد ريال ديگر در فرابورس جابه‌جا شد. در اين معاملات صنعت فلزات اساسي برترين گروه معاملاتي بازار بود که در پي آن به ترتيب گروه‎هاي شيميايي، راديويي و خودرو قرار گرفتند. در بورس تهران نمادهاي معاملاتي «فارس» با ٣٦.٨٢ واحد، «آپ» با ١٥.٧٨ واحد و «رمپنا» با ١٥.٤٦ واحد مثبت، بيشترين تأثير مثبت و «پارسان» با ٢١.٨٧ واحد و «اخابر» با ١٣.٢٦ واحد منفي، بيشترين تأثير منفي را بر شاخص کل گذاشتند.

همچنين نمادهاي «خپارس»، «وبملت» و «آپ» بيشترين بيننده‎ بازار را از آن خود كردند. صنايع مثبت بازار نيز شامل ماشين‌آلات، کاني‎هاي غيرفلزي، زراعت و فني مهندسي بودند که بيشترين رشد را در بين ساير صنايع بورسي رقم زدند.

روز شنبه، نمادهاي «کپشير»، «خبهمن» و «بکاب» بيشترين افزايش قيمت و «دابور»، «شپارس» و «کساوه» بيشترين کاهش قيمت‎ها را داشتند. از سوي ديگر در معاملات ديروز سهام‌داران براي خريد اوراق مشارکت شهرداري سبزوار بيشترين صف را تشکيل دادند و بيشترين تقاضاي فروش نيز به صندوق سرمايه‎گذاري پارند پايدار سپهر اختصاص يافت. با توجه به حجم و ارزش معاملات ديروز، بلوک ٤٥ميليون و ٩٥٥ هزار سهمي فولاد مبارکه اصفهان، بيشترين حجم و ارزش معاملات را با بيش از ٦٣ ميليارد ريال به ثبت رساند.

 در بازار فرابورس نيز براي سومين هفته متوالي نماد معاملاتي «ذوب» پربيننده‌ترين سهم اين بازار بود. همچنين «زاگرس»، «هرمز» و «شاوان» به ترتيب بيشترين تأثير مثبت و «اپرداز» و «شراز» بيشترين تأثير منفي را بر شاخص فرابورس گذاشتند. در پايان لازم به ذکر است از بخشنامه بانک مرکزي براي رعايت استانداردهاي بين‎المللي بانکداري ذکر کنيم که در آن بانک مرکزي روز گذشته از بانک‌ها و مؤسسه‌هاي اعتباري خواست صورت‎هاي مالي سال ١٣٩٥ خود را براساس نمونه ابلاغي که اواخر سال گذشته به شبکه بانکي ابلاغ شد، تدوين کرده و زدودن دارايي‎هاي سمي را از صورت‌هاي مالي در دستور کار قرار دهند. چراکه سال گذشته به دليل صورت‎هاي مالي جديد ابلاغي بانک مرکزي که بر مبناي استانداردهاي جديد گزارشگري بين‎المللي (IFRS) تهيه شده بود، اغلب مجامع عمومي بانک‌ها با تأخير برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)