کد خبر: ۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رئیس جمهوری، تفاهم و همدلی را راه حل مسایل کشور دانست و گفت: ما باید روی ابر چالش های کشور تفاهم کنیم؛ دولت مصمم است که فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کند.
معاون اول رئیس جمهوری، تفاهم و همدلی را راه حل مسایل کشور دانست و گفت: ما باید روی ابر چالش های کشور تفاهم کنیم؛ دولت مصمم است که فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کند.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه خانه پردیس افزود: باید فضایی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران در داخل کشور احساس امنیت کنند. باید نگاه ما به بخش خصوصی مثبت شود و باید فضایی ایجاد کنیم که کرامت و احترام فضای خصوصی حفظ شود تا این بخش بتواند میدان دار اقتصاد کشور شود.

وی با بیان اینکه ایران به جهت سرمایه گذاری یکی از بهترین کشورها است و همه شرایط را دارد، گفت: نگاه اولیه سرمایه گذاری خارجی این است که مردم و مسئولان آن کشور با بخش خصوصی چگونه برخورد می کنند. اگر با احترام و کرامت و به چشم مثبت باشد، مطمئنا سرمایه گذاری خارجی هم اطمینان خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بنابراین باید فضایی ایجاد کنیم که سرمایه گذار خارجی احساس کند که می تواند در این کشور سرمایه گذاری کند و دارای امنیت و احترام است. ما باید با دنیا تعامل و مراوده داشته باشیم و از دنیا بازار و منابع مالی دریافت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه باید مشکلات مردم را حل کنیم، تاکید کرد: دولت مصمم است که فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کند. ما باید روی ابر چالش های کشور تفاهم کنیم چرا که با تفاهم و همدلی، مسائل ایران قابل حل است. 

وی تصریح کرد: برای ایران مسائل فرعی ایجاد نکنیم، مسائل جزئی را بزرگ نکنیم و مانع حل مسائل اصلی مردم ایران نشویم. خوب نیست ملتی که این طور صبورانه و با متانت و بزرگی در همه صحنه ها حضور دارند به جای حل مسائل اصلی آنها یک سری مسائل حاشیه ای را عمده کنیم و خودمان و مدیریت کشور را به این مسائل مشغول کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: عده ای هم این وسط سوء استفاده کنند و فکر کنند فرصتی پیش آمده که بیایند دستاورد مهم کشور همچون امنیت را با خطر روبرو کنن
د.
**بیکاری یکی از ابرچالش ها/نیازمند سرمایه گذاری هستیم

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی با برخی چالش های بزرگ در کشور روبرو هستیم، گفت: یکی از این ابرچالش ها، بیکاری است که به اعتقاد من از مسائلی که پیش روی همه دولت های قبل نیز بوده است و در این دولت به مساله همگانی تبدیل شده است.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر اقتصاد کشور بخواهد به این چالش پاسخ دهد باید بتواند سالی یک میلیون شغل ایجاد کند و این نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

جهانگیری یادآور شد: ایران در بهترین سال های اقتصاد خود، بین 650 هزار تا 700 هزار شغل ایجاد کرده است بنابراین اقتصاد کشور باید توسعه پیدا کند. ظرف اقتصاد کشور کوچک است و باید آن را بزرگ کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران و موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی آن چنین شرایطی را دارد، گفت: باید همه محدودیت ها را حل کنیم و حل آن نیازمند حل الزاماتی است. یکی از آن الزامات اولیه این است که فضای اقتصادی باثبات تری در کشور ایجاد شود و این نیازمند آن است که دولت، برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های دقیقی انجام دهد.

**لزوم ثبات سیاسی/به دولت به چشم رقیب نگاه نشود

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از الزامات را ثبات سیاسی در کشور عنوان کرد و افزود: باید از فضای انتخابات بیرون آمد و وارد فضای کار شد. باید به دولت مستقر کمک کرد و به آن به چشم رقیب نگاه نشود، باید به سمت فضای همدلی، رفاقت و کار پیش رفت.

**مدیری به دلیل سلیقه ای کنار گذاشته نمی شود

جهانگیری همچنین موضوع آب را از دیگر ابرچالش های کشور عنوان کرد و گفت: وضع آب خوب نیست و نیازمند سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و باید بصورت جدی به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در این زمینه و در اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است و طرح های خوبی را در زمینه فاضلاب به اجرا گذاشته که به کمک بخش خصوص انجام شده است. بخش آب و فاضلاب جزو اولویت های دولت دوازدهم است.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: در دولت دوازدهم هیچ مدیری به دلیل سلیقه ای و مسائل حاشیه ای کنار گذاشته نخواهد شد و از تمام ظرفیت های مدیریتی کشور استفاده خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)