کد خبر: ۲۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی کرمان در همایش معدن عنوان کرد:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اساتید بنام در سطح ملی و بین المللی و پژوهشکده های متعدد و سازمان های فعال در حوزه معدن در استان کرمان وجود دارد که اینها همه پتانسیل هایی هستند که می توانند بخش معدن را به عنوان پیشران اصلی نمایش دهند ولی نیاز داریم در بخش معدن نگاهی نو داشته باشیم.
گفتار نو/ گروه اقتصاد:


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اساتید بنام در سطح ملی و بین المللی و پژوهشکده های متعدد و سازمان های فعال در حوزه معدن در استان کرمان وجود دارد که اینها همه پتانسیل هایی هستند که می توانند بخش معدن را به عنوان پیشران اصلی نمایش دهند ولی نیاز داریم در بخش معدن نگاهی نو داشته باشیم.

مهدی طبیب زاده صبج امروز سه شنبه در همایش معدن، فرصت ها و چالش ها اظهار کرد: در استان کرمان مشاهده می کنیم که منابع بسیار محدود و تقاضا بسیار وسیع است و با رصد استان کرمان متوجه می شویم که این استان در بخش های زیادی دراای ظرفیت های مهم می باشد وباید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیش از 12 یا 13 میلیارد کیلو وات ساعت مصرف برق در استان کرمان است و این مقدار با افتتاح طرح های جدید افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و همچنین بیش از 25 میلیون تن حمل بار در سال از راه های استان کرمان انجام می شود و 25 درصد باغات کشور در استان کرمان است و تنوع محصولات صاداراتی فراوانی داریم.

وی با بیان اینکه معدن یک ویژگی بسیار خاصی دارد، خاطرنشان کرد:  استان کرمان به عنوان بهشت زمین شناسی کشور نام گرفته اما بایستی و می تواند نقش پیشران اصلی لقتصاد کشور را داشته باشد.

وی تصریح کرد: معدن با شرایطیی فعلی نمی تواند پیشران اقتصادی باشد. آمار موجود نشان می دهد بیش از 63 میلیون تن مواد معدنی در قالب 42 نوع  در استان کرمان وجود دارد که 21 درصد از استخراج مواد معدنی را تشکیل می دهد و 20 درصد از کل فعالیت های معادن کشور در استان کرمان انجام می شود و 36 درصد وصول حقوق دولتی از معادن کرمان است. 

طبیب زاده عنوان کرد: اساتید بنام در سطح ملی و بین المللی و پژوهشکده های متعدد و سازمان های فعال در حوزه معدن در استان کرمان وجود دارد که اینها همه پتانسیل هایی هستند که می توانند بخش معدن را به عنوان پیشران اصلی نمایش دهند ولی نیاز داریم در بخش معدن نگاهی نو داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید معدن رشد بیشتری داشته باشد و 12 درصد سهم جی پی دی، سهم مهمی در استان کرمان نیسست.

وی بیان کرد: اکتشافات در استان کرمان و حلقه اول معدنکاری کاملا انجام نشده است و شرکت هایی اکتشافات را با توجه به نیاز خود انجام دادند. کمتر از ده درصد از پتانسیل های اکتشاف در گذشته انجام و آن هم با وسایل محدود و کهنه انجام شده است و سازمان های مربوط نتوانستند آن نقش مهم را ایفا کنند. و اگر انجام شود حتمن منابع جدیدی کشف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری شورای عالی معادن به نوعی پیشنهاد کرمان بوده است، افزود: متاسفانه رئیس اتاق بازرگانی کرمان در شورای عالی معادن به عنوان نماینده بدون رای حضور دارد.

وی همچنین توقعات خارج از عرف معارضین محلی را از مشکلات معدن در استان کرمان دانست و ادامه داد: نمی توان انتظار داشته باشیم معدن فعالیت و پیشران اقتصادی باشد اما بانک ها همکاری نکنند.  

به گزارش گفتار نو، همایش معدن، فرصت ها و چالش ها هم اکنون در اتاق بازرگانی استان کرمان با حضور مسئولین استانی و دولتی و فعالین این بخش در حال برگزاری می باشد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)