کد خبر: ۲۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارتباطات در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمان:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کابینه دولت دوازدهم حزبی و گرهی نیست، این کابینه کاراتر و منسجم تر از دولت یازدهم خواهد بود، به این دلیل که از دستاوردهای دولت یازدهم استفاده خواهد کرد.
محمود واعظی ظهر دیروز 15 تیرماه در بیست و چهارمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: در سفرهای که به استان کرمان داشته ام، سوغاتی برای سایر استان ها از کرمان می بردم، و سوغات این سفر این است که مشاهده می کنم اتاق بازرگانی استان کرمان عهده دار توسعه یک منطقه شده است.

وی با بیان این مطلب که سوغاتی من روزی مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان بوده است، عنوان کرد: اکنون تقسیم استان کرمان به مناطق هشتگانه، یک گام بسیار مبتکرانه استاندار کرمان در جهت توسعه استان کرمان است و خوشحالم که پای بخش خصوصی به توسعه استان کرمان باز شده است و این مهم را باید ب فال نیک بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سیار و شکوفایی ذهن استاندار مبتکر  کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: بنده به سهم خود و از طرف رییس جمهور از استاندار کرمان و رییس اتاق بازرگانی استان برای برنامه های توسعه ای و خلاقانه تشکر می کنم.

وی با بیان این مطلب که ایران زمانی به آبادانی و توسعه یافتگی خواهد رسید که همه مناطق آن توسعه یافته شوند، اظهار کرد: در مناطقی که امکاناتی وجود دارد، خودجوش می تواند توسعه پیدا کند، اما دولت وظیفه دارد به مناطقی که به هر دلیلی توسعه یافتگی کمتری دارند، توجه بیشتر نماید.

واعظی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک ها تمرکز خود را روی مناطق محروم و کم برخوردار گذاشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با ابتکار استاندار در شهرستان جیرفت برگزار شد که این یک گام در راستای تمرکز دایی و یک راهکار برای جهش و توسعه مناطق محروم و کم برخوردار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم جیرفت و عنبرآباد، اظهار کرد: از مردم استان کرمان تشکر می کنیم که با مشارکت بالا در انتخابات به ندای رهبر خود لبیک گفتند.

وی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سخن به میان آورد و بیان کرد: این مشارکت باعث شد که اقتدار بالای کشور در جهان ثابت شود و مهم نیست به چه کسی رای داده اید، این مهم است که شما مردم به نظام رای داده اید و محصول روز 29 اردیبهشت نشان دادن اقتدار کشور و یک حماسه بود.

واعظی با اشاره به لزوم وحدت در جامعه افزود: آقای روحانی رییس جمهور کل مردم ایران است و وظیفه کارگزارن این است که خدمتگذار همه مردم باشند.

وی تصریح کرد: انتخابات پس لرزه هایی داشت که خاتمه یافت و فضای صمیمی کار شروع شده و ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جنس کابینه دولت دوازدهم اشاره و مطرح کرد: اکنون رییس جمهور به دنبال تشکیل کابینه کار و تلاش است و باید توجه کرد که کابینه متعلق به همه ایران است.

وی افزود: کابینه دولت دوازدهم حزبی و گروهی نیست، این کابینه کاراتر و منسجم تر از دولت یازدهم خواهد بود، به این دلیل که از دستاوردهای دولت یازدهم استفاده خواهد کرد، همچنین دولت دوازهم از تجربه های دولت قبل استفاده و نقاط ضعف آن را برطرف خواهد کرد. 

واعظی ادامه داد: امروز با عنایات و کمک های مقام معظم رهبری و کمک مردم بسیاری از موانع برطرف شده و در دولت دوازدهم سیاست دولت یازدهم را ادامه خواهد داد، بطوریکه مناطق کم برخوردار و مناطق مرزی را در اولویت کار قرار خواهد داد.

وی توسعه کشور را در توسعه همه استان ها و مناطق کشور دانست و تصریح کرد: باید موانع وام های زیر 100 میلیون تومان برداشته شود تا مردم طعم این اقدام خوب را بچشند.

واعظی در ادامه تاکید کرد: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد به توسعه دست پیدا می کند که بازارهای جهانی را شناسایی و محصولات کشاورزی خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی بازار روسیه را یک فرصت برای ایران دانست و عنوان کرد: با توجه به مشکل روسیه با اتحادیه اروپا و تحریم این کشور از سوی آنها، بازار روسیه یک بازار بسیار بزرگ و خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه دولت را بستر سازی برای حضور سرمایه گذار دانست و گفت: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد آباد می شود که محصولات آن به خارج از کشور صادر و ارز وارد این منطقه شود.

وی از توسعه زیرساخت ها در استان کرمان سخن گفت و ادامه داد: ما تلاش کرده ایم که زیرساخت های استان توسعه یابد و به دنبال توسعه بیشتر زیرساخت های استان کرمان هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 190 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد خبر داد و بیان کرد: تلاش ما این است که ۲۴۰ روستای استان کرمان را به اینترنت متصل کنیم، همچنین چهار شهر دیگر به اینترنت نسل دو و سه و دو شهر را به اینترنت نسل چهارم متصل کنیم که در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال در این زمینه سرمایه گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز 2044 روستا به اینترنت متصل خواهند شد و به 24 شهر نسل چهارم و 6 شهر استان کرمان نیز tdft داده می شود.

واعظی اظهار کرد: در این دولت در 7 هزار و 155 زیرساخت اینترنت، مخابرات و ITD سرمادیه گذاری کرده ایم که این طرح ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 45 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسند.

وی با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال در مناطق کشور یکی از اهداف اصلی دولت دوازدهم است، اضافه کرد: تا پایان امسال 1024 روستای استان کرمان را به اینترنت متصل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری و برخورداری شهرها از اینترنت نسل سوم و چهارم اعتباری بالغ بر 2 هزار  و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان کرمان خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)