کد خبر: ۲۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تهدیدات جرایم سازمان یافته نسبت به صلح و امنیت جهانی در مقایسه با گذشته جدی تر و خطرناک شده است، اظهار کرد: در گزارش جهانی مواد مخدر در سال 2017 میلادی 29.5 میلیون نفر در جهان از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند و همچنین در سال 2015 میلادی حدود 250 میلیون نفر مواد مخدر مصرف کرده اند و 6 درصد از جمعیت بزرگ سال جهان درگیر مصرف مشکل ساز مواد مخدر بودند.
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تهدیدات جرایم سازمان یافته نسبت به صلح و امنیت جهانی در مقایسه با گذشته جدی تر و خطرناک شده است، اظهار کرد: در گزارش جهانی مواد مخدر در سال 2017 میلادی 29.5 میلیون نفر در جهان از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند و همچنین در سال 2015 میلادی حدود 250 میلیون نفر مواد مخدر مصرف کرده اند و 6 درصد از جمعیت بزرگ سال جهان درگیر مصرف مشکل ساز مواد مخدر بودند.

"یدالله موحد" صبح امروز 21 تیرماه در نشست ملی همکاری های قضایی بین المللی در زمینه معاضد قضایی و استرداد مجرمین با حضور ژان برنارد اشمید دادستان کشور سوئیس گفت: استان کرمان در حال حاضر پهناورترین استان کشور است و به عنوان قطب جنوب شرق کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به بهشت معادن کشور مشهور است، افزود: استان کرمان یک چهارم باغات کشور را در خود جای داده است و از تنوع فراوان اقلیمی، قومی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار بوده است.

رییس دادگستری استان کرمان از موقعیت جغرافیایی استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: استان کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شرق و جنوب شرق با استان سیستان و بلوچستان که این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان که به عنوان بزرگترین مرکز مواد مخدر جهان هستند، همجحوار است.

 وی افزود: به دلیل ویژگی های طبیعی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، کویری بودن و وجود مسیرهای تردد مختلف و نزدیکی این مسیرها برای دستیابی به بازارهای مصرف بین المللی بویژه کشورهای اروپایی، استان کرمان کریدور ترانزیت و تردد شبکه ها و باندهای بزرگ قاچاق بین المللی مواد مخدر واقع شده است.

 400 شهید و 1000 جانباز در مبارزه با قاچاقچیان مسلح در استان کرمان

موحد از ورود 70 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان به مرزهای ایران خبر داد و بیان کرد: 70 درصد از مواد مخدر تولیدی افغانستان به مقصد کشورهای مختلف جهان، وارد مرزهای ایران می شود که از پهنای استان کرمان و محورهای مواصلاتی آن عبور می کنند.

وی از اراده مصمم ایران در امر مبارزه سخن گفت و ادامه داد: مردم، مقامات قضایی، عوامل اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمان با درک صحیح از ابعاد و شدت تهدید مواد مخدر برای جوامع بشری و براساس رسالت انسانی خود در محدوده سیاست ها، راهبردها و مقررات داخلی و اسناد بین المللی در طول 38 سال مبارزه ای فراگیر و جامع با هدف کاهش عرضه و تقاضا و دستیابی به جهانی عاری از سوء مصرف مواد مخدر، روانگردان را صورت داده است.

رییس شورای قضایی استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان در خط مقدم مقابله با باندهای شرارت و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر قرار دارد و بدون حمایت های بین المللی هزینه های سنگین و قابل توجهی متقبل شده است.

وی به شهدا و جانبازانی که استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر در 38 سال گذشته داده اشاره و مطرح کرد: استان کرمان 400 نفر از فرزندان خود را در میدان مبارزه با قاچاقچیان مسلح بین المللی شهید و بیش از یک هزار نفر جانباز تقدیم کرده است و این یک سند گویایی بر این مدعاست.

موحد از کشف بالغ بر هزاران تن مواد مخدر در 38 سال در استان کرمان نام برد و اظهار کرد: بیش از 70 درصد از جمعیت کیفری زندان های استان کرمان مربوط مواد مخدر است که جمع قابل توجهی از آنها زندانی ها اتباع بیگانه که بویژه اتباع افغانستان و پاکستان هستند، موید این واقعیت است که بخش زیادی از ظرفیت ها، توانمندی های امنیتی، انتظامی، قضایی و اجتماعی نهادهای فرهنگی و مدنی استان اختصاص به امر مقابله با عرضه و تقاضای مواد مخدر یافته.

رییس شورای قضایی استان کرمان  بیان کرد: حقیقتا استان کرمان  در دنیا به لحاظ موقعیت خاصی که در امر مبارزه با جرایم سازمان یافته داخلی و فراملی مواد مخدر دارد، جایگاه ویژه ای داشته و تجربیات ارزشمندی دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که ایران و از جمله استان کرمان تولید کننده مواد مخدر نیست، تصریح کرد: کشف متوسط سالیانه بیش از یک صد تن انواع مواد مخدر و روانگردان در استان کرمان دلالت بر اراده قوی عوامل استانی در امر مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی گفت: امروزه امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردها و پیش سازها متوقف براین است که امکان گردش و تطهیر عوائد حاصله از قاچاق در نظام پولی و بانکی بین المللی از بین رفته و با ضبط وجوه حاصله از درآمدهای نامشروع مواد مخدر به بنیان های تولید و توزیع شبکه ها و باندهای بین المللی مواد مخدر و روانگردها ضربه اساسی وارد کرده است.

رییس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: حال اینکه جامع جهانی شاهد این است که عوائد حاصل از قاچاق مواد مخدر به طور تصاعدی افزایش یافته و علاوه بر این به عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه گروه های تروریستی نیز محسوب می شود.

وی از ضرورت محدود سازی تولید و کشت خشخاش و کشت جایگزین در کشورهای تولید کننده سخن به میان آورد و مطرح کرد: اما واقعیت این است که در جهت توسعه سطح زیر کشت و مکانیزه کردن آن حمایت هایی به عمل آمده و در زمینه تبدیل و توزیع نیز با مماشات برخورد و ملاحظاتی مورد توجه قرار می گیرد و همین امر باعث افزایش مواد مخدر گردیده است.

این مقام قضایی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های مخابراتی، تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی و کمرنگ شدن مرزهای جغرافیایی ارتکاب جرایم سازمان یافته فراملی از جمله قاچاق مواد مخدر، فساد، تطهیر عوائد نامشروع و هر آنچه در کنوانسیون بین المللی مقابله با جرایم سازمان یافته سازمان ملل متحد به عنوان جرایم سازمان یافته فراملی آمده را تسهیل نموده است.

رنج 29.5 میلیون نفر در جهان از اختلالات مصرف مواد مخدر

وی با بیان اینکه تهدیدات جرایم سازمان یافته نسبت به صلح و امنیت جهانی در مقایسه با گذشته جدی تر و خطرناک شده است، اظهار کرد: در گزارش جهانی مواد مخدر در سال 2017 میلادی 29.5 میلیون نفر در جهان از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند و همچنین در سال 2015 میلادی حدود 250 میلیون نفر مواد مخدر مصرف کرده اند و 6 درصد از جمعیت بزرگ سال جهان درگیر مصرف مشکل ساز مواد مخدر بودند.

موحد عامل 70 درصد از اثرالت منفی بر سلامت را مرتبط با اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر در سطح دنیا دانست و تصریح کرد: هپتاتیت C عامل بیشترین آسیب در بین 12 میلیون مصرف کننده مواد مخدر در دنیا است، به گونه ای که 222 هزار نفر به واسطه هپاتیت C جان خود را از دست داده است.

وی یک سوم تا یک پنجم درآمدهای گروه های جنایت کار بین المللی حاصل از محل فروش مواد مخدر عنوان کرد و افزود: انتظار می رود که همه دولت ها و نهادهای بین المللی با یک اراده و مشارکت جمعی و هم افزایی و بهره گیری از تجربیات گذشته و توانمندی ها و ظرفیت های در اختیار، سیاست جنایی جامعه و کارآمدی در قبال جرایم مواد مخدر اتخاذ کنند و از دولت ها و مناطقی از جهان که فعالیت های چشمگیری در عرصه مقابله با عرضه و تقاضای مواد افیونی دارند حمایت همه جانبه و موثری به عمل آورند.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)