کد خبر: ۲۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
با توديع وثيقه ٥٠ ميليارد توماني صورت گرفت
آزادي برادر رئيس‌جمهور بعد از آن رقم خورد كه جلسه بازپرسي او که قرار بود ديروز برگزار شود، باوجود حضور او در دادسرا برگزار نشد. بنابر اعلام سخنگوي قوه قضائيه، او به‌‌خاطر ناتواني در تأمين وثيقه صادرشده، به زندان معرفي شده بود.
حسين فريدون ديروز آزاد شد. كانال سايت جماران به نقل از برخي منابع در خبري نوشت كه دادگاه با قبول وثيقه‌هاي حسين فريدون، حكم آزادي او را صادر كرده است. آزادي برادر رئيس‌جمهور بعد از آن رقم خورد كه جلسه بازپرسي او که قرار بود ديروز برگزار شود، باوجود حضور او در دادسرا برگزار نشد. بنابر اعلام سخنگوي قوه قضائيه، او به‌‌خاطر ناتواني در تأمين وثيقه صادرشده، به زندان معرفي شده بود. محسني‌اژه‌اي گفته بود كه براي برادر رئيس‌جمهوري حكم بازداشت موقت صادر نشده و در صورت توديع وثيقه آزاد مي‌شود. آن‌طور كه خبرگزاري‌ها نوشته بودند، او صبح ديروز به‌ منظور ارائه پاره‌اي توضيحات و در راستاي تکميل پرونده، در دادسراي کارکنان دولت حضور يافته بود.

 بر اساس گزارش خبرگزاري‌ها، حال عمومي فريدون از بدو ورود به دادسرا نامناسب بود و در نهايت هم به‌دليل وخيم‌شدن حال جسمي او، جلسه بازپرسي برگزار نشد و متهم با آمبولانس از دادسرا خارج شد. به گزارش ايسنا، او در جلسه بازپرسي تعادل خود را از دست داده و به وسيله خودرو آمبولانس از دادسرا خارج شده و در نهايت به دليل بالابودن فشار خون، در بخش جراحي قلب بيمارستان دي تهران بستري شده است. علی ربیعی به خبرنگار «شرق» گفت که ميزان وثيقه حسين فريدون بيش از ٥٠ ميليارد تومان بوده است. محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضا، گفته بود: «اين فرد معوقه بانکي نداشته و مسائل مالي مطرح بوده است». اژه‌اي تأكيد كرده بود كه در صورت توديع وثيقه، او آزاد مي‌شود.

«حسين فريدون» در روزها و سال‌هاي اوليه رياست‌جمهوري «حسن روحاني» هميشه رئيس‌جمهور را در برنامه‌هاي مختلف همراهي مي‌کرد، اما نقش و حضور او در همراهي با رئيس دولت يازدهم در يك سال اخير و هم‌زمان با شدت‌گرفتن حملات رسانه‌هاي اصولگرا به او کم و کمتر شد. «حسين فريدون» در جريان مذاکرات هسته‌اي هم حضور فعالي داشت. ماجراي گفت‌وگوي تلفني او به زبان سرخه‌اي با حسن روحاني مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 او به «چشم و گوش برادر» يا «مرد در سايه دولت» شهرت داشت و ازهمين‌رو به‌شدت از سوي جناح رقيب دولت رصد مي‌شد. همين حضورش در تيم هسته‌اي و شدت حملات به دولت بود كه وزارت امور خارجه را وادار به توضيح كرد. در اين توضيح «انجام مشورت‌ها و هماهنگي‌هاي لازم در طول مذاکرات» علت حضور او در مذاكرات ذكر شد. شايع بود كه فريدون در اين مذاکرات - براي مصون‌ماندن هيئت ايراني از خطر شنود مكالمات- بوده و براي همين گزارش مذاکرات را به گويش سرخه‌اي، مستقيم به حسن روحاني اطلاع داده بود. او پيش‌تر؛ يعني ششم شهريور ١٣٩٢ حكمي از برادرش گرفته بود كه در آن، نوشته شده بود: «نظر به ‌مراتب تعهد، توان اجرائي و سوابق مديريتي جناب‌عالي، به‌موجب اين حکم به‌عنوان «دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اجرائي» منصوب مي‌شويد».

 او زاده سرخه در ١٨ کيلومتري غرب سمنان در سال ١٣٤٢؛ برادر کوچک و دستيار ويژه روحاني است. او در اوايل پيروزي انقلاب، فرماندار نيشابور بود و بعدها به فرمانداري کرج رفت. جنگ که به پايان رسيد، هشت سال سفير ايران در مالزي بود؛ او بعدها يكي از اعضاي هيئت نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورک بود و بعد از پايان كار ديپلماتيك، مشاور برادرش در مرکز تحقيقات استراتژيک ‌شد و تا مهر ۱۳۹۲ در اين مقام باقي ‌ماند.
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)