کد خبر: ۲۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
بازرس کل استان کرمان:
بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه دستگاه های نظارتی نیازمند توسعه اختیارات هستند، گفت: مبارزه با فساد اداری و اقتصادی بسیار پیچیده و کشف فساد نسبت به گذشته سخت تر شده است ولی در دستگاههای متولی امر نظارت از حیث امکانات و اختیارات و نیروی انسانی تحول اساسی ایجاد نشده است.
احمد آبیار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رشد فساد اقتصادی و اداری و لزوم کنترل و جلوگیری از آن لازم است دستگاههای نظارتی از جهت نیروی انسانی و اختیارات قانونی و امکانات توسعه پیدا کنند.

مدیر کل بازرسی استان کرمان تصریح کرد: سالهاست که سازمان های نظارتی از جهت تأمین نیروی انسانی و اختیارات قانونی و زیر ساخت ها با مشکل اساسی مواجه هستند ودر مقابل ولی سازمان های اداری به نحو چشمگیری توسعه یافته و نیروی انسانی آنها چند برابر شده  است

این مقام قضائی ادامه داد:به همین دلیل مبارزه با فساد اداری و اقتصادی بسیار پیچیده و کشف فساد نسبت به گذشته سخت تر شده است ولی در دستگاههای متولی امر نظارت از حیث امکانات و اختیارات و نیروی انسانی تحول اساسی ایجاد نشده است.

آبیار خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهایی که در موضوع مبارزه با فساد موفق بوده اند همراه با توسعه سایر دستگاهها، سازمان های نظارتی نیز توسعه زیادی یافته اند.

وی عنوان کرد: در ایران همه سازمان های اداری رشد چند برابری داشته و اختیارات و وظایف آنها افزایش پیدا کرده اما سازمان های نظارتی  با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و یکی از دلایل رشد فساد همین موضوع است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در این امر مهم پیشگام باشند،تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به عنوان وکیل مردم و نماینده آنها در مجلس حضور دارند باید به دغدغه اصلی مردم که کاهش و کنترل فساد و ارتقاء سلامت اداری و پاکسازی جامعه اداری از فساد است بیش از پیش توجه نمایند و گام اصلی را در افزایش اختیارات سازمان بازرسی و سایر دستگاههای نظارتی از طریق تصویب قانون جامع و کامل بردارند و مطمئن باشند با توسعه اختیارات قانونی دستگاههای نظارتی رشد فساد کنترل و رضایت مندی و اعتماد مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

بازرس کل استان کرمان تاکید کرد:در هیچ جای دنیا کشوری وجود ندارد که به دنبال ایجاد محدودیت برای دستگاههای نظارتی باشد و کشورهای توسعه یافته دنیا قویترین سیستم های نظارتی با بیشترین اختیارات قانونی و پیشرفته ترین امکانات را دارند.

آبیار گفت: با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با فساد و ریشه کنی فساد باید به عنوان اولویت ملی قرار گیرد چرا که فساد اداری و سیاسی اثرات مخربی بر جامعه و اعتماد عمومی داشته و نابود کننده است، برای رسیدن به این هدف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین ویژه ای در خصوص مبارزه با فساد و ارتقاء دستگاههای نظارتی از حیث توسعه اختیارات و امکانات مصوب نمایند.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده دو کشور هنگ کنگ و سنگاپور از طریق ایجاد سازمان های مستقل و قوی توانسته اند فساد را متوقف کنند این دو کشور موفق شدند با ایجاد ارگان های مستقل و توانمند و تصویب قوانین قوی و پیشرفته در خصوص پیشگیری و مبارزه با فساد ، فساد را در کشورشان کنترل نمایند. چون با وجود فساد، رشد و توسعه اقتصادی غیر ممکن است و فساد ارکان اصلی کشور را که همان اعتماد مردم و توسعه اقتصادی و سیاسی و امنیتی است نابود می کند.

بازرس کل استان کرمان خاطر نشان کرد:از آنجایی که یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مردم مبارزه با فساد و تبعیض و رشوه خواری و اختلاس است،از همه آنها انتظار داریم این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری و به نتیجه برسانند و بدانند همه مردم و مسئولین از آنها حمایت خواهند کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

رئیس شبکه بهداشت رودبار جنوب هشدار داد: ثبت ۶۰ مورد عقرب‌گزیدگی در فروردین ماه امسال

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: افزایش ۳۰ درصدی میزان مطالبات معوق بانکی در کرمان

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

پربازدید ها

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)