کد خبر: ۲۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از محیط زیست و منابع طبیعی استان کرمان به‌دلیل کوتاهی در همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گلایه کرد و گفت: سرمایه‌گذاری که می‌توانست جمعی از جوانان را مشغول به‌کار کند از سال 93 تاکنون درگیر گرفتن مجوز است.
نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از محیط زیست و منابع طبیعی استان کرمان به‌دلیل کوتاهی در همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گلایه کرد و گفت: سرمایه‌گذاری که می‌توانست جمعی از جوانان را مشغول به‌کار کند از سال 93 تاکنون درگیر گرفتن مجوز است.

حسین امیری در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برخی قوانین و مقررات برای کسب و کار مشکلاتی را در پی دارد لذا بحث مجوز ها و پرداخت تسهیلات باید آسان‌تر صورت گیرد تا زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و اشتغالزایی فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین به‌خوبی وضع می‌شود اما مدیران باید با قدرت و جرات بیشتری وارد عرصه شوند تا موانع موجود برطرف شود که زمینه برای اشتغال فراهم شود.

امیری گفت: دولت خدمات ارزنده‌ای در حال انجام دارد که احداث جاده ارتباطی کوهبنان به مرکز استان و شهرستان زرند از جمله آنهاست که جدول 215 اخذ و وارد بودجه سنواتی شده که هر سال بودجه‌ای تخصیص داده شود و در حال حاضر6 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تاکید کرد: در بحث اشتغالزایی در معادن غنی زغال‌سنگ با توجه به رکود فولاد از تعطیلی معادن جلوگیری شد که در حال حاضر مشکلات معادن یکی پس از دیگری به همت کارگران سختکوش و تلاش مدیران معادن و شرکت زغال‌سنگ استان در حال رفع هستند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال راه‌اندازی معادن سرب و روی و صنایع جانبی این معادن هستیم تا در اشتغال شهرستان موثر باشد، گفت: البته برخی افراد معادن را ثبت می‌دهند که نه خود کار معدنی می‌کنند نه اجازه کار به دیگران می‌دهند و کوهبنان در بحث سرب و روی ظرفیت‌های خوبی دارد که باید تلاش شود هم معادن فعال شود و هم کارخانه‌ها زده شود.

امیری تاکید کرد: در بحث زیرساخت‌ها گاز ده‌علی و خانمکان در دستور کار قرار دارد که بهره‌برداری از این طرح‌ها را در هفته دولت شاهدیم و تنها منطقه پشتکوئیه کوهبنان و روستای حتکن شهرستان زرند به‌دلیل مشکلات خاص و کوهستانی بودن منطقه همچنان از این نعمت بی‌بهره هستند اما اکثر روستاها و دهستان‌ها در دو شهرستان شمالیکوهبنان و زرند از این مهم برخوردار هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث برق ما به روستاهای چند خانوار رسیدیم که در صورت خرید چند امتیاز برق‌رسانی انجام خواهد شد لذا همت مردم و مسوولان را می‌طلبد که از وام‌های مربوطه با دادن طرح‌ها بهره ببریم تا بیکاری ریشه‌کن شود.

امیری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه در بحث طیور، بلدرجین،کبک و مرغ گوشتی، بسته‌بندی حبوبات،گلخانه و...دهستان خرمدشت و شهرستان کوهبنان ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی بیان داشت: در بحث گردشگری برگزاری جشنواره، ارتباط با آژانس‌های مسافری برای جذب گردشگر خارجی و داخلی، راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی، بازسازی و احیای آثار باستانی، پخت غذای سنتی و... باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به‌راحتی جذب گردشگر را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس اظهار کرد: افزایش تعداد افراد تحصیلکرده موجب شد موجی از متولدان دهه 60 وارد عرصه شدند و متقاضی اشتغال هستند که همت دولت و مردم را می‌طلبد تا در راستای ایجاد مشاغل جدید گام بردارند.

وی از محیط زیست و منابع طبیعی استان کرمان به‌دلیل کوتاهی در همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گلایه کرد و افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دهستان سیریز شهرستان زرند که می‌توانست جمعی از جوانان را مشغول به‌کار کند از سال 93 تاکنون در گرفتن مجوز خود درگیر بوده که باید این روال سهولت پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)