کد خبر: ۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر عنوان کرد:
معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر (تولید و انتقال نیرو) گفت: ما 4 هزار مگاوات برق را در اوج مصرف تابستان به راحتی با همکاری مردم صرفه جویی کردیم و به راحتی می توان این رقم را به حدود 10 هزار مگاوات برسانیم.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر (تولید و انتقال نیرو) گفت: ما 4 هزار مگاوات برق را در اوج مصرف تابستان به راحتی با همکاری مردم صرفه جویی کردیم و به راحتی می توان این رقم را به حدود 10 هزار مگاوات برسانیم.

احمدی یزدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با حضور مدیران این شرکت به مناسبت دهه مدیریت مصرف با تقدیر از اصحاب رسانه در خصوص اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش مصرف برق در سراسر کشور اظهار کرد: در اوج مصرف حدود 4 هزار مگاوات برق کمبود تولید داشتیم و ناچارا باید به همین میزان خاموشی اعلام می کردیم و در واقع حداکثر نیاز مصرف شبکه سراسری در 8 مردادماه سال جاری از 55 هزار و 442 مگاوات به حدود 59 هزار مگاوات نیاز مصرف کشور رسیده  بود که خوشبختانه با صرفه جویی کاهش پیدا کرد و امیدوارم این موقعیت شناسی و حساسیت فصل تابستان در سال های بعد هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: قطعا وزارت نیرو به فکر ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی است اما برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی راهی جز مدیریت مصرف نداریم.

وی عنوان کرد: 220 هزار مشترک صنعتی به  5600 مشترک صنعتی در سال جاری رسیده است و در سال جاری قریب 51 هزار مشترک صنعتی با شرکت های توزیع برق در سراسر کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند و همچنین 360 هزار مشترک کشاورزی در کشور وجود دارد.

یزدی خاطرنشان کرد: ما 4 هزار مگاوات را به راحتی با همکاری مردم صرفه جویی کردیم و به راحتی می توان این رقم را به حدود 10 هزار مگاوات برسانیم و هیچ خللی هم در رفاه و آسایش مردم ایجاد نشود و باید بگویم قریب به 18 یا 19 هزار مگاوات در فصل تابستان ناشی از سیستم های سرمایشی اضافه می شود.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر یکی از اقدامات سال جاری برای کاهش مصرف برق را تغییر ساعات اداری دانست و گفت: این اقدام سهم قابل توجه ای در نیاز کاهش مصرف در شبکه داشته است.

یزدی همچنین پاداش برای مشترکین کم مصرف و جریمه مشترکین پر مصرف را اقدامی مثبت برای 
کاهش مصرف برق دانست و ادامه داد: 65 تومان به ازای هر کیلووات از مردم اخذ می شود اما هزینه تولید یک کیلو وات بدون در نظر گرفتن هزینه سوخت و چند مورد دیگر  120 تومان می شود و تمام شرکت های توزیع متضرر می شوند.

وی افزود: نسبت مصرف برق در ایران نسبت به کشورهای همسایه در حدود 4 برابر است و با کشور های توسعه یافته همچون ژاپن حدود 14 برابر است و با کشوری مثل آلمان درحدود 8 یا 9 برابر می باشد.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری تولید حدود 25 مگاوات برق به شبکه توزیع سراسر کشور اضافه خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)