کد خبر: ۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره

 انصاف : مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گزینه‌های مطرح شده برای ریاست این سازمان در دولت دوازدهم، گفت: سه شخص مطرح شده قابلیت‌ و خصوصیات قابل توجهی دارند اما اگر از بنده بپرسید، بی‌تردید پاسخ خواهم داد که خانم ابتکار بهترین گزینه برای تصدی این پست هستند.


اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در ارزیابی گزینه‌های احتمالی، اظهار کرد: آقای فاضلی یک جامعه‌شناس است و تا آنجا که من مطلع هستم حتی سابقه‌ی اداره‌ی یک دبستان را هم ندارد، آقای تابش هم تجربه‌ی مدیریت کلان را در کارنامه‌ی خود نداشته‌اند و تنها عیسی کلانتری است که بدلیل سابقه‌شان در وزارت جهاد کشاورزی دارای تجاربی در سطح بالاتر هستند.


وی در عین حال یادآور شد: اگر این شغل به من پیشنهاد شود، بدلیل بی‌تجربگی در مدیریت کلان آن را نخواهم پذیرفت؛ مدیریت کلان به این معنی است که مانند خانم ابتکار بتوانی ۷هزار پرسنل را در سازمان حفاظت محیط زیست برای ۱۲ سال اداره کنی.


کهرم درباره‌ی چالش‌ها و اولویت‌های پیش‌روی مدیر بعدی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پس از خانم جوادی و آقای محمدیان چهار سال است که به یک قوامی و روالی افتاده است و از نظر اداری و سازمانی شاکله‌ای پیدا کرده که اگر همین روند ادامه پیدا کند به وضعیت مناسبی خواهیم رسید.


این کارشناس محیط زیست افزود: البته مشکلات جدی همچون کمبود بودجه و پرسنل وجود دارد و با وجود این که هم ساختار مهیاست و هم متخصصانی در این زمینه تربیت شده و حضور دارند اما تعداد محیط‌بانان ما یک چهارم  یا یک پنجم تعدادی است که نیاز داریم.


وی گفت:  ما ۱۰ درصد از خاک مملکت ایران را در کنترل داریم یعنی ۱۰درصد از یک میلیون و ۶۴۸هزار کیلومترمربع دست حفاظت محیط زیست است که این مساحت نیاز به پرسنل، بودجه و وسایل همچون بالگرد، لندلور و … دارد و از نظر بودجه برای این سازمان کم گذاشته شده است و باید رفع شود.


کهرم با بیان این که «چالش دیگر معیشت کارکنان بویژه محیط‌بانان است که با مشکلات جدی روبه‌روست»، اظهار کرد: با هر محیط بانی صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که سه برابر کارمند دولت کار می‌کنند اما یک‌ سوم کارمندان حقوق می‌گیرند. یک محیط‌بان با ۱۴ سال سابقه‌، زیر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و این باورکردنی نیست.


مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: در چنین شرایطی، آدم‌های واجد شرایط جذب این کار نمی‌شوند؛ برای نمونه در شهرستان‌های ما محیط‌بانانی هستند که مدرک فوق‌لیسانس دارند اما تعهد داده‌اند که تنها دیپپلمشان مد‌نظر قرار بگیرد، یعنی در استخدام سازمان محیط زیست تنها دیپلمشان حساب می‌شود و این مسأله زجرآور است.


وی، آب را چالش مهم دیگر برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد مسأله‌ی ریزگردها بر اثر کمبود آب و یا نداشتن مدیریت صحیح آب است؛ به این معنی که ما بلد نیستیم آب را مدیریت کنیم که سبب ایجاد ریزگرد، خشکسالی و کاهش سفره‌ی آب زیرزمینی می‌شود؛ تمام این‌ها به مدیریت آب بازمی‌گردد و اینها اولویت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)