کد خبر: ۲۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
یحیی کمالی پور:
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس مطرح کرد: می توان گفت یک دولت جوان، بانشاط و کارآمد بتواند خیلی از گرفتاری ها را حل کند اما باز می بینیم که دولت به سمت پیرسالاری رفته تا جوان گرایی یا استفاده از سایر ظرفیت های موجود در کشور.
خانه ملت:
یحیی کمالی پور با اشاره به اینکه کابینه باید منطبق با نیازهای اساسی جامعه باشد، گفت: اگر دولت با شناختی که نسبت به زوایای مختلف مطالبات مردم پیدا کرده در حوزه اقتصاد، اشتغال و حمایت از تولید همان راه های گذشته را ادامه دهد، مطمئنا آسیب زیادی به مردم و مملکت وارد می شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به برخی از ویژگی های مورد نیاز وزرا اشاره کرد و بیان داشت: کابینه دولت باید دارای شرایطی باشند که یک، آگاهی کامل نسبت به مسایل جاری کشور داشته باشند، دو، برای رفع دغدغه های مردم تلاش کنند و سه اینکه برنامه داشته باشند. مهم است تا بدانیم وزرای پیشنهادی چه برنامه هایی برای برون رفت از مشکلاتی که امروز گریبان گیر کشور است، دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با انتقاد از نحوه انتخاب وزرا و ترجیح پیرسالاری بر جوان گرایی، اظهار داشت: فکر می کردم دولت باید یک کابینه قوی تر و فراگیرتر اعلام کند و می توان گفت یک دولت جوان، بانشاط و کارآمد بتواند خیلی از گرفتاری ها را حل کند اما باز می بینیم که دولت به سمت پیرسالاری رفته تا جوان گرایی یا استفاده از سایر ظرفیت های موجود در کشور.

وی به ناکارآمدی برخی از وزرا اشاره کرد و بیان داشت: در وزارتخانه هایی که افرادی با سنین بالایی داشتیم کارایی بسیار ضعیفی را شاهد بودیم تاجایی که حتی مدیران میانی آن وزارتخانه ها از آنها فرمان بری نکردند و این شایسته نظام نیست دلیل این امر بود که این وزرا نه توان کار و نه انگیزه لازم و نه قدرت ایجاد تحول در وزارتخانه ها را داشتند.

کمالی پور با اظهار به اینکه در کابینه دولت شاهد تحولی نیستیم، یادآور شد: در کابینه معرفی شده به مجلس حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد همان کابینه قبلی است و جز چند نفری که تغییر یا جابه جا شدند، تحولی در کابینه دولت نمی بینیم.

وی در رابطه با اثرگذاری و فشارهای جناح های مختلف برای حضور در دولت، گفت: با توجه به اینکه تغییر زیادی در کابینه نمی بینیم مطمئنا سهم خواهی ها نیز بی اثر بوده کمااینکه جامعه زنان ما از روز اول پیروزی آقای روحانی به شدت مسر بودند تا در کابینه نقشی داشته باشند ولیکن آنها حداقل در میان وزرا نقشی ندارند. جامعه جوانان و یا جامعه اقلیت مذهبی نیز چنین انتظاری را داشتند ولی اتفاقی نیفتاد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ادامه داد: در حوزه مسایل سیاسی نیز افراد جدیدی که معرفی شدند سیاسی نیستند تا احساس کنیم این افراد تحت فشار گروه های سیاسی معرفی شدند.

به گزارش رادیو گفت وگو؛ نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به نحوه رای اعتماد مجلس به وزرا اشاره کرد و گفت: اگر مجلس با نگاه کاربردی و عملکردی به وزرای پیشنهادی نگاه کند، قطعا باید کش و قوس های زیادی داشته باشیم ولی اگر این نگاه سیاسی باشد قطعا همین کابینه رای می آورد و بیشتر از چند نفر از وزرای پیشنهادی در معرض رد صلاحیت نیستند و به نظر می آید مسایل سیاسی در مجلس بر حوزه عملکردی بچربد.

گفتنی ست که برنامه "بهارستان" با موضوع مهمترین مولفه ها و الزامات انتخاب وزیران کار آمد با توجه به مسائل اصلی کشور از نگاه نمایندگان مجلس و با حضور یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به روی آنتن رفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)