کد خبر: ۲۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با استناد به حدیثی از حضرت رسول (ص) و محور قرار دادن عشق جهانی به امام حسین(ع) «احب الله من احب حسینا» به عنوان شعار اربعین ۹۶ انتخاب شد.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با استناد به حدیثی از حضرت رسول (ص) و محور قرار دادن عشق جهانی به امام حسین(ع) «احب الله من احب حسینا» به عنوان شعار اربعین ۹۶ انتخاب شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیر فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از مشخص شدن شعارمحوری و رنگ اربعین ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری با رایزنی‌هایی که با مسئولان فرهنگی کشور ایران و عراق، برخی نخبگان فرهنگی در سایر کشورها، کمیته‌های تخصصی و شخصیت‌های بزرگ انجام دادیم، ۳۱ شعار برای اربعین سال جاری پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: شعار محوری اربعین محور حرکت، نوع حرکت و جهت کلی حرکت اربعین را نشان می‌دهد و باید از بین این ۳۱ شعار، شعاری انتخاب می‌شد که نشان دهد اربعین محور همگرایی امت اسلامی است و اکنون به یک پدیده و حرکت عظیم فرهنگی فرامذهبی تبدیل شده است. شعار اربعین باید بیانگر همگرایی، فرامذهبی بودن و جهت‌های کلی حرکت بزرگ اربعین می‌بود، بر همین اساس شعار «احب الله من احب حسینا»( دوستدار حسین محبوب خداست) انتخاب شده که این شعار نشان می دهد که حب، محبت و عشق به حسین (ع) الهی است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: «حسین منی و انا من حسین احب الله من احب حسینا حسین سبط من الاسباط؛ حسین از من و من از حسینم؛ دوستدار حسین محبوب خداست؛ حسین امتی از امت‌ها است» حدیثی از پیامبر(ص) است و فقط تعلق به مذهب شیعه ندارد. رنگ محوری اربعین نیز مانند سال گذشته رنگ قرمز انتخاب شده و همه حرکت‌ها و تلاش‌ها بر حول محور توسعه محبت اهل بیت(ع) و به ویژه محبت امام حسین(ع) خواهد بود. امام حسین(ع) خودشان می فرمایند «هر کسی ما را دوست بدارد از خاندان ما خواهد بود» برای این دوست داشتن قیدی مطرح نشده است و این دوست داشتن دین، مذهب، قومیت، نژاد و ... نمی شناسد. عشق به حسین(ع) عشقی الهی، انسانی و جهانی است.

وی در پایان سخنان خود خواستار توجه همه زائران اربعین حسینی به قوانین مربوط به سفر اربعین شد و عنوان کرد: درخواست مأکد دولت عراق و مسئولان ایرانی رعایت امنیت کشور ایران و عراق است. یقیناً هیچ کس راضی نیست امنیت دو کشور دچار مشکل شود به همین دلیل باید به دولت های ایران و عراق در تأمین امنیت کمک کنیم و از هم اکنون به فکر تدارک سفری قانومند بر محور اخلاق و محبت به همه انسان‌ها باشیم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: شعار اربعین 96
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)