کد خبر: ۲۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان، گفت: پرونده های وارده به این رده تخصصی پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا 25 مردادماه 63 درصد رشد داشته است.
 سرهنگ امین یادگارنژاد روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: کشف وقوع جرایم در فضای مجازی نیز در سال جاری به 98.5 درصد است.

وی با اشاره به اینکه پرونده های گذشته نشان داده قربانیان جرایم در فضای مجازی 50 درصد در بروز این جرم علیه خود به دلیل کم بودن اطلاعات و آگاهی نقش دارند تصریح کرد: افزایش آگاهی افراد درباره آسیب های فضای مجازی و اعتماد نکردن به افراد ناشناس در این فضا موجب کاهش آسیب این جرایم می شود.

وی تصریح کرد: برداشت های غیرمجاز اینترنتی با 27 درصد، مزاحمت های اینترنتی با 16 درصد، کلاهبرداری های اینترنتی با 15 درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 14 درصد و سایر جرایم با 28 درصد بیشترین آمار جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ یادگارنژاد با تاکید به اینکه اولویت نخست جرایم مجازی برداشت های غیرمجاز اینترنتی است گفت: 42 درصد مجموع جرایم مطرح شده در پلیس فتا مربوط به مسائل اقتصادی است که 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: آمار پرونده های مربوط به مسائل اخلاقی و اجتماعی در پلیس فتا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از 40 درصد به 43 درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه جرائم اخلاقی و اجتماعی، بیشترین تهدیدات مربوط به اخاذی، تهدید، انتشار تصاویر خانوادگی و مزاحمت های اینترنتی است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: در سال گذشته 74 درصد متهمان جرایم فضای مجازی مرد بوده اند که امسال این آمار به 83 درصد رسیده است.

وی به گروه سنی مجرمان فضای مجازی نیز اشاره و تصریح کرد: تعداد افراد زیر 17 سال در سال گذشته 12 درصد بوده که با مراقبت بیشتر خانواده ها به 9 درصد کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: وقوع جرایم در فضای مجازی در بین افراد 18 تا 25 سال از 28 درصد در سال گذشته به 34 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی گفت: وقوع جرایم در فضای مجازی از سوی افراد 26 سال به بالا نیز از 60 درصد به 57 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان، ارزش ریالی پرونده های مکشوفه را نیز بیش از 661 میلیون ریال دانست و افزود: کسب منافع مالی، انگیزه های ضداخلاقی، انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی و سرگرمی، کنجکاوی و اثبات توانایی ها از انگیزه های اصلی وقوع جرایم در فضای مجازی بوده است.

وی یادآور شد: شهر کرمان با 41 درصد بیشترین آمار جرایم فضای مجازی را داشته و پس از آن نیز بم 17 درصد، سیرجان 16 درصد، رفسنجان 12 درصد، جیرفت 9 درصد و کهنوج نیز پنج درصد از جرایم سایبری را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: کشف پیش دستانه و پیشگیری از جرایم سایبری و نیز اطلاع رسانی و آگاه سازی سایبری به تعداد یک هزار و 257 مورد در استان کرمان انجام شده است.

سرهنگ یادگارنژاد خاطرنشان کرد: 146 کلاس برون سازمانی در سال جاری در دانشگاه ها، اداره کل آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، بانک ها و سایر رده ها در استان کرمان برگزار شده است.
وی به انجام 20 مورد مصاحبه تلوزیونی و رادیویی اشاره و عنوان کرد: در سال جاری 106 مورد محتوای آموزشی نیز در بخش پلیس فتا تولید شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: 462 نشانگاه حاوی موارد مجرمانه نیز در سال جاری شناسایی شده و پس از آن برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: 437 کافی نت در استان کرمان شناسایی شده که 367 مورد از این واحدها در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به دستگیری کلاهبردار 55 میلیون ریالی از طریق ایجاد سایت شهروندی آنلاین اشاره و بیان کرد: در این پرونده فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد به سایتی که از طریق آن اقدام به شرط بندی آنلاین می کرده، مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: این فرد برای ورود به این سایت باید 100 هزار ریال هزینه پرداخت می کرده که به محض ورود اطلاعات کارت بانکی خود، مبلغ 55 میلیون ریال از حساب وی کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد که در سطح وسیعی در کشور اقدام به این نوع کلاهبرداری کرده بود، در تهران شناسایی و پرونده وی به استان تهران ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به پیگیری پرونده برداشت غیرمجاز 70 میلیون ریالی از حساب یکی از شهروندان نیز اشاره و بیان کرد: این فرد اعلام کرده بود که رمز دوم کارت خود را به هیچ عنوان فعال نکرده است.

وی عنوان کرد: این فرد نیز در پی اعتماد به یک فرد 38 ساله، کارت بانکی خود را به وی داده بود که او نیز اقدام به دریافت رمز دوم و برداشت از حساب وی کرده بود.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: در پرونده دیگری نیز متهم پرونده اغفال بانوان در فضای مجازی نیز شناسایی شده و با قرار بازداشت موقت، وارد زندان شده است.

وی از اصحاب رسانه به عنوان بازوی توانمند پلیس در ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: همکاری 2 سویه سازمان ها با اصحاب رسانه، موفقیت این نهادها را رقم می زند.
وی خاطرنشان کرد: با آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به مردم می توان از تعداد پرونده های مطرح شده در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کاست.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

میزبانی استان کرمان از 2 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع)

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

اهدای عضو جوان 23 ساله رفسنجانی نجات بخش چند بیمار نیازمند عضو

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

سینماهای کل کشور از عصر جمعه تعطیل می‌شوند

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)