کد خبر: ۲۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان گفت : توجه به مرمت و نوسازی آثار تاریخی و ارزشمندی که به عنوان یک اولویت کاری در بافت تاریخی این شهر طی سه سال اخیر انجام گرفته ، جان دوباره ای به این آثار بخشیده و نگاه گردشگران داخلی و خارجی به این آثار معطوف شده است .
علی بابایی شامگاه شنبه در نشست خبری در تالار پالیز کرمان به 13 هزار و 500 هکتاری مساحت این شهر اشاره کرد و گفت: از این میزان یکهزار و 500 هکتار بافت تاریخی است که به عنوان محور گردشگری آثار فاخر تاریخی را در خود جای داده است .

وی به مرمت و تجهیز مدرسه حیاتیه به عنوان اکونوموزه مشاغل شهر در بازار کرمان اشاره و عنوان کرد: مرمت حمام باغ لـله کرمان با یکهزار و 100 متر زیربنا و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کف سازی و بدنه سازی بازار کرمان در حال انجام است که علاوه بر بهسازی محوطه بازار، این مساله در راستای ثبت جهانی به عنوان بزرگ ترین راسته بازار ایران انجام می گیرد.

شهردار کرمان گفت: برای زنده نگهداشتن بافت تاریخی تلاش کردیم چند موتور محرکه داشته باشیم و در این راستا محور گلبازخان بازگشایی شد و پیاده راه میدان توحید نیز در حال انجام است.
بابایی با بیان اینکه علت اصلی مشکلات مالی شهرداری مشارکت نکردن مردم در پرداخت عوارض است افزود: برای حل این مشکل، فیش های پرداخت عوارض به درب این منازل ارسال شده و ممیزی 60 هزار منزل مسکونی از 200 هزار مورد انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم منابع مالی و درآمدی شهرداری است که در 2 سال گذشته بودجه شهرداری افزایش یافت و بودجه بندی شهرداری عملیاتی شده است.

شهردار کرمان با اشاره به تدوین طرح چشم انداز آرمانشهر کرمان ادامه داد: هوشمندسازی شهر را در دستور کار قرار داده و بحث های شهرسازی و طرح تفصیلی در شهرداری پیگیری شده است.
وی گفت: سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان تدوین شد که ماحصل آن صرفه‌جویی ۴۵ میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف شهرداری کرمان بود و معتقدیم باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی زیرساخت ها ساخته شوند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 800 نیرو در شهرداری کرمان فعالیت می کردند افزود: در راستای چابک سازی نیروی انسانی، جایگاه ها و ساختارها را اصلاح کردیم و یک هزار نفر از پرسنل بخش های مختلف را به بخش خصوصی واگذار و 300 نفر از کارکنانی که بیش از 30 سال کار کرده بودند، بازنشست شدند.
بابایی اظهار کرد: راه اندازی هشت تقاطع غیرهمسطح، مرمت پروژه های بافت تاریخی و افق گردشگری 1404 کرمان بخشی از فعالیت شهرداری کرمان در 2 سال گذشته بوده است.

وی گفت: تقاطع آزادی 70 درصد پیشرفت فزیکی دارد و کار در این زیرگذر از سه جبهه در حال انجام است و به زودی افتتاح می شود و تقاطع ولیعصر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان با اشاره به پروژه های نیمه تمام و پروژه های جدید افزود: شهرداری کرمان 2 هزار میلیارد تومان پروژه را ادامه داد که با تکمیل این طرح ها کرمان به یک زیرساخت خوب برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد رسید.

وی بیان کرد: شبانه 400 تن زباله از سطح شهر کرمان جمع آوری می شود و فعالیت های روزمره بسیاری در شهرداری صورت می گیرد که هر کدام هزینه خود را دارد.

بابایی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم، نهضت بوستان سازی و آسفالت را در شهرداری کرمان تعریف و احداث 30 بوستان را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون 22 پارک را افتتاح کردیم و هشت بوستان در حال راه اندازی است و سه گرمخانه در 2 سال گذشته برای افراد کارتن خواب و معتاد در کرمان احداث شد.

وی با اشاره به بدهی شهرداری کرمان گفت: هنر شهرداری این است که همیشه کار کند و هیچ زمانی بدهی شهرداری صفر نمی شود و کل صورت وضعیت های دریافت شده قرارگاه خاتم تاکنون 220 میلیارد تومان بوده که 138 میلیارد تومان پول و زمین پرداخت شده و 40 میلیارد تومان زمین نیز آماده واگذاری تا سه روز آینده است.

شهردار کرمان افزود: به پرسنل شهرداری حقوق معوق نداریم و بدهی هایی که وجود دارد مربوط به کارکنان شرکتی و خصوصی است و مجموع طلب پیمانکاران از شهرداری کرمان، آنقدر نیست که ذکر شود.

وی اضافه کرد: معتقدیم شهر موجود زنده ای است که عموما به جسم شهر فکر می کنیم، در حالی که نکته مهم تر این است که مردم شهر، روح آن هستند و اقداماتی که انجام می شود برای رضایتمندی مردم بوده که نباید نادیده گرفته شوند.

بابایی گفت: شهرداری حلقه واسطی بین فضای فیزیکی و روح شهر است و در 2 سال گذشته برنامه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر کرمان ارائه شده و با وجود رکود و مشکلات جدی، چند کار مهم در شهرداری کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد.

این نشست با حضور عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار کرمان و اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار در محل تالار پالیز کرمان برپا شد.

شهرداری کرمان دارای چهار منطقه شهری است و جمعیت این شهرستان در سرشماری سال 90 بیش از 722 هزار نفر اعلام شده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)