کد خبر: ۲۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به 8000 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسعه ای صورت گرفته توسط معین های اقتصادی در سطح استان اظهار کرد: تاکنون 72 میلیارد تومان نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی که برای معین های اقتصادی در نظر گرفته شده، هزینه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به 8000 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسعه ای صورت گرفته توسط معین های اقتصادی در سطح استان اظهار کرد: تاکنون 72 میلیارد تومان نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی که برای معین های اقتصادی در نظر گرفته شده، هزینه شده است.

جعفر رودری شامگاه پنجشنبه دوم مردادماه ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به مهمترین برنامه های هفته دولت در استان کرمان اظهار کرد: برای هفته دولت برنامه های متنوعی در سطح کشور و استان کرمان دیده شده است که آغاز این برنامه ها امروز با حضور استاندار و مسئولین استان در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای والا مقام استان و نظام بود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مختلف دستگاه های اجرایی در پارک مادر شهر کرمان اظهار کرد: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در سطح استان، برگزاری شورای اداری شهرستان ها و همچنین استان و ... از دیگر برنامه های هفته دولت در استان کرمان خواهد بود.

رودری در ادامه درباره ارزیابی از وضعیت اشتغال استان گفت: موضوع اشتغال در هر جامعه ای، امری بسیار مهم و از دغدغه‌های آن جامعه محسوب می شود.

رییس سازمان مددیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به آمار و ارقام بیکاری و اشتغال ایجاد شده در سطح استان اظهار کرد: براساس آمار سرشماری سال 90، جمعیت استان بالغ بر 2 میلیون 938 هزار نفر بود که این رقم در سال 95 به بیش از 3 میلیون 164 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 225 هزار 730 نفری جمعیت استان کرمان طی 5 سال اخیر اظهار کرد: در این بازه، هر سال بیش از 45 هزار نفر به جمعیت استان کرمان افزوده شده است این در حالی است که جمعیت متقاضیان شغل استان نیز هر سال بیش 22 هزار نفر بوده است.

رودری با بیان اینکه بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 95، طی 5 سال اخیر بالغ بر 160 هزار شغل در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: براساس آمار و ارقام در بین سال های 75 تا 85 به طور متوسط سالانه 23 هزار و 800 شغل و دربازه زمانی بین سال های 85 تا 90 نیز سالانه به طور متوسط 12 هزار و 700 شغل در سطح استان ایجاد شده، این درحالی است که در بازه بین سال های 90 تا 95، به طور متوسط نزدیک به 32 هزار نفر شغل ایجاد کرده ایم که رکورد مناسبی در ایجاد اشتغال درسطح استان بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه تنها در سال 95 در سطح استان بالغ بر 32 هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: براساس آمار و ارقام، تعداد بیکاران استان در سال 90، بیش از 167 هزار و 315 نفر بوده که در سال 95 به 117 هزار و 761 نفر کاهش پیدا کرده است.

رودری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال 90، حدودا 18.3 درصد بوده که این مهم در سال 95 به 11.5 درصد رسیده است اظهار کرد: ایجاد اشتغال یعنی راه اندازی جریان عمومی اقتصاد یک جامعه و براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی واستراتژی های تبیین شده برای توسعه کشور، در استان کرمان برنامه های اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد اشتغال و تولید به دو بخش تقسیم شده است.

وی با اشاره به تعریف 430 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال 95 و 455 پروژه در سال 96 در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اظهار کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی استان با تفکر ایجاد همگرایی و وفاق بین آحاد موثر در توسعه جامعه در ابتدای سکانداری آقای رزم حسینی در استانداری کرمان تدوین شد که در این راستا، بیش از 75 هزار میلیارد تومان تفاهنامه اقتصادی در قالب بیش از 1500 طرح و پروژه، امضا شد که تاکنون بیش از 31 هزار میلیارد تومان از این رقم منعقد و بیش از 27 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه حدود 73 هزار فرصت شغلی در این برنامه ها دیده شده است تصریح کرد: هم کنون نیز 10 هزار میلیارد تومان در قالب 115 طرح در سطح استان در حال انجام هستند که برای 8000 نفر شغل ایجاد خواهند کرد

رودری در ادامه به طرح شهر نمونه الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج اشاره و اظهار کرد: بحث حضور موسسات و بنگاه های بزرگ اقتصاد در راستای مردمی کردن اقتصاد که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده، در سطح استان با پایلوت شهرستان قلعه گنج آغاز شد که با خروجی های بسیار خوبی که از الگو داشته ایم، به کل استان کرمان تعمیم داده شد.

وی با بیان اینکه مشارکت بنگاه‌ها و موسسات بزرگ خصوصی در امر مدیریت توسعه، برای اولین بار در کشور در استان کرمان صورت گرفت، به برخی دستاوردهای اجرای این طرح در منطقه قلعه گنج اشاره و اظهار کرد: افزایش 70 درصدی ضریب امنیتی منطقه و کاهش 70 درصدی جرایم و ناامنی، رسیدن نرخ بیکاری منطقه از 26.28 درصد در سال 90 به 7.47 درصد در سال 95، افزایش ارتقای شاخص های اجتماعی و مشارکت مردم، افزایش حضور گردشگران خارجی و داخلی در منطقه و ... از دیگر دستاوردهای قابل تامل اجرای این طرح در منطقه قلعه گنج بوده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه به منطقه بندی و انتخاب معین ها در استان اشاره و افزود: پس از اجرای موفق الگوی قلعه گنج، این طرح به کل استان تعمیم داده شد و استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی تقسیم و تاکنون 22 معین اقتصادی و موسسات بزرگ اقتصادی غیردولتی، دوشادوش دولت در جهت مدیریت توسعه برای اولین بار در کشور به میدان آمده اند.

وی با اشاره به 8000 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسعه ای صورت گرفته توسط معین های اقتصادی در سطح استان اظهار کرد: تاکنون 72 میلیارد تومان نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی که برای معین های اقتصادی در نظر گرفته شده، هزینه شده است.

رودری با اشاره به ایجاد 4600 شغل از محل فعالیت های معین های اقتصادی در سطح استان اظهار کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته، از محل سرمایه گذاری معین های اقتصادی در استان، 23 هزار فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم و 80 هزار به صورت غیرمستقیم در استان کرمان ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به توسعه روستایی بعنوان یکی دیگر از برنامه های دولت یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: در جلسه امروز با استاندار کرمان، ماموریت توسعه و توانمندسازی روستاهای استان توسط معین های اقتصادی و از طریق هماهنگی با دستگاه های اجرایی ذیربط، تصویب شد که می تواند نقش مهمی در زمینه توانمندسازی روستاییان ایفا کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در استان کرمان در دولت یازدهم تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در استان کرمان نمود بسیار خوبی داشته، به طوری که استان کرمان با 3 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی در دولت یازدهم، یکی از استان های پیشرو در این زمینه بوده است.

رودری با بیان اینکه 580 میلیون دلار این سرمایه به صورت مستقیم و بقیه بصورت فاینانس بوده است اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب استان کرمان در دولت یازدهم، توسعه شرکت های دانش بنیان است به طوری که در سال گذشته بالغ بر 430 ملیون دلار صادرات شرکت های دانش بنیان استان بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به رکورد 2 میلیارد دلار صادرات غیرنقتی استان کرمان در سال 95 تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم در سیاستهای اقتصاد مقاومتی، رفاه مردم و بحث افزایش تولید است.

وی ادامه داد: سرانه تولید استان کرمان در سال 93 نسبت به سال قبل آن، حدود 11 درصد رشد داشته است که براساس آمارهای حاصل از افزایش میزان برق صنعتی مصرف شده در استان، شاهد افزایش سرانه تولید در استان و در نتیجه رونق فعالیت های اقتصادی استان هستیم و چشم انداز بسیار مثبتی را پیش بینی می کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلطان خواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
برای دولت قبل احمدی نژاد هم عینا آمارهای مشابهی این رئیس محترم می دادودر همه چیز تا بنگاه های زودبارده هم کرمان را اول کرده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)