کد خبر: ۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
با برگزاری نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان:
با برگزاری نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان، محمد پور اسماعیلی نامزد شهرداری کرمان برنامه‌های خود را تشریح کرد.
گفتار نو/ گروه جامعه:

نامزد شهرداری کرمان  با تشریح برنامه‌های خود گفت: این برنامه را با توجه به سابقه‌ای که در شهرداری کرمان داشتم تدوین کرده‌ام و سعی شده با توجه به طرح‌های بالادستی و درنهایت با اجماع برنامه‌ها، سند واحدی برای آینده شهر کرمان تنظیم شود.

محمد پور اسماعیلی عصر امروز شنبه در جمع اعضای شورای شهر و خبرنگاران بابیان اینکه گردشگری یک واژه نیست بلکه یک صنعت است، عنوان کرد: امروز از بافت قدیم شهر کرمان به‌درستی استفاده نمی‌شود که باید احیا و از آن بهره‌برداری کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرداری کرمان با 7 معاونت و 5 منطقه و 13 سازمان عهده‌دار مسئولیت این کلانهشر را بر عهده دارد.

مرکز شهر  خالی‌شده است

وی ادامه داد: امروز در برخی مناطق شهر کرمان رسیدن  ارتفاع آب به نزدیک‌ترین سطح و مهاجرت داخلی از بافت داخلی به حاشیه مشکلات عمده‌ای را برای شهر کرمان به وجود آورده است، امروز هزار هکتار بافت فرسوده داریم و متأسفانه محدوده بافت کهن ما محل اسکان افغان‌ها شده و مورد تخریب قرارگرفته است، باز متأسفانه فضای سبز  در برخی مناطق شهر کرمان نداریم و مرکز شهر خالی از مردم شده است درحالی‌که جمعیت را به سمت غرب و شرق شهر سوق داده‌ایم.

لزوم استفاده از بخش خصوصی برای ارائه خدمات به مردم

نامزد شورای شهر کرمان بیان کرد: همیشه مردم یک‌قدم از شهرداری جلوتر هستند و این مشکلاتی را به وجود آورده است و لازم تا طرح تفصیلی شهر کرمان بازنگری شود. امروزه ضوابط کاملی در مجموعه شهرداری نداریم و در هر منطقه سلیقه‌ای برخورد می‌شود، عدم برون‌سپاری  و استفاده نکردن از بخش خصوصی در شهرداری مشکلات را به همراه داشته است.

پور اسماعیلی گفت: امروز در سطح شهر کرمان نماسازی‌های مختلفی داریم و می‌طلبد تا شهرداری در کنار ادارات مربوط درزمینهٔ نماسازی طرح جامعی را تدوین و به تصویب برساند و بسیاری از شیر بانی‌های سطح شهر خلاف قانون هستند. توسعه حاشیه‌نشینی به دلیل مهاجرت‌های شهرهای اطراف و ارزان بودن زمین در حریم شهر و سیاست‌های غلط دولتی در جهت واگذاری امکانات شهری در مناطق حاشیه‌نشینی از مشکلات شهرداری است.

وی افزود: پایین بودن سرانه فضاهای فرهنگی و تفریحی، وضعیت نامطلوب ترافیک شهری، وجود پروژه‌های متعدد ناتمام و معطلی سرمایه توسط بخش خصوصی و شهرداری، وجود ناهنجاری‌ها و معضلات زیرپوستی و ... از مشکلات شهرمان می‌باشند.

باید اختیارات را برون‌سپاری کنیم

وی خاطرنشان کرد: امروز درصد قابل‌توجه پروانه‌های ساختمانی ضرورت ندارد در شهرداری صادر شود و بسیار راحت می‌شود این اختیارات را برون‌سپاری کنیم مشروط به اینکه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. توجه به رشد متوازن شهری باید مدنظر قرار گیرد.

استفاده از دستگاه‌های مکانیزه در ارائه خدمات شهری

پور اسماعیلی در ادامه به تشریح برنامه‌های خود در حوزه اداری مالی شهرداری پرداخت و با تأکید بر اینکه ریاضت کشیدن جزء اصول اقتصاد مقاومتی نیست، گفت:  اکنون با کیلویی 70 تا 100 تومان  زباله جمع‌آوری و با متری حدود 42 ریال هزینه شهر جارو می‌شود که در برخی مناطق این امکان وجود دارد که زباله‌ها به‌صورت مکانیزه جمع‌آوری گردند.

باید به‌اندازه درآمد واقعی پروژه تعریف کنیم

نامزد شورای شهر کرمان افزود: بودجه شهرداری حدود600 میلیارد تومان پول در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس به نقطه‌ای می‌رسیم که قرارداد می‌بندیم و برنامه می‌چینیم، اما در شهرداری هیچ‌گاه به عدد 600 نمی‌رسیم و آن چیزی که شهرداری به دست می‌آورد بسیار پایین‌تر است و باید به‌اندازه‌ای که درآمد داریم پروژه تعریف کنیم.

ساختار شهرداری تغییر می‌کند

وی تصریح کرد: براساس چارت جدید که تعریف‌شده است معاونت‌ها کم می‌شوند و سازمان‌ها به 10 عدد کاهش پیدا می‌کنند. حدود 150 تا 160 هزار واحد مسکونی در شهر کرمان وجود دارد که شهرداری می‌تواند سالی 15 تا 16 میلیارد تومان از طریق عوارض نوسازی درآمد داشته باشد.

شهرداری از بحث‌های سیاسی فاصله می‌گیرد

نامزد شورای شهر کرمان تأکید کرد: شهرداری نهادی اجتماعی و خدماتی است و باید از بحث‌های سیاسی فاصله بگیرد. توجه به آموزش و اقدامات اجتماعی در اولویت برنامه‌های شهرداری است.

وی به راهکارها و پیشنهادهای خود برای شهرداری و  شهر کرمان پرداخت و در ادامه، برون‌سپاری کلیه خدمات به بخش خصوصی  و نظارت جدی و ویژه مشروط به تأمین اعتبار لازم جهت این امر در جهت پرداخت کارکنان و افرادی که در این بخش‌ها مشغول به کار می‌شوند را از برنامه‌های خود برای شهرداری دانست.

پور اسماعیلی توضیح داد: برون‌سپاری به این معنی نیست که شهرداری در قبال حقوق و مزایای افرادی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند مسئولیتی ندارد.

وی همچنین توجه به توسعه فضای سبز براساس امکانات و توان شهرداری‌های مناطق و سازمان پارک‌ها در جهت حفظ و نگهداری این فضاها و توجه ویژه به موضوع پسماند و جمع‌آوری زباله به‌صورت مکانیزه در محدوده‌ای که قابلیت اجرای این طرح وجود دارد و اجرای تفکیک از مبدأ را از برنامه‌های دیگر خود برای سکان‌داری شهرداری کرمان دانست.

وی خاطرنشان کرد: احداث آرامستان جدید شهر کرمان با توجه به اینکه جاده آرامستان آماده استفاده می‌باشد و پیگیری و راه‌اندازی کشتارگاه جدید شهر کرمان توسط بخش خصوصی به دلیل وضعیت نامناسب کشتارگاه قدیمی و تجهیز و فراهم آوردن شرایط لازم  جهت مجموعه اجرائیات شهرداری در کنترل ساخت‌وسازهای حریم و محدوده شهر از اولویت‌های من برای شهر کرمان است.

وی، اهتمام ویژه به بحث تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه تعداد ایستگاه آتش‌نشانی شهر کرمان به استاندارد نزدیک می‌باشد اما امکانات خودرو اطفاء حریق و خودروهای امدادی در وضعیت حداقل با طول عمر 15 سال است.

به گزارش گفتار نو، محمد پور اسماعیلی، عنوان مدیرعامل سازمان بازیافت و شهردار منطقه 3 و 2 و همچنین معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمان را در کارنامه فعالیت خود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)