کد خبر: ۲۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس :
یحیی کمالی‌پور با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است، گفت: آمریکا در حوزه قاچاق انسان رتبه بالا دارد و با داشتن دلالان حرفه‌ای مشهورترین کشور در جهان است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به افزودن نام ایران به لیست کشورهایی که به ادعای آمریکایی‌ها از مقابله با قاچاق انسان خودداری می‌کنند، گفت: دولت ترامپ مترصد هر بهانه‌ای برای افزایش فشار علیه ایران است، اتهام عدم مبارزه با قاچاق انسان و اعمال محدودیت بر ایران یکی دیگر از اقدامات وی است، اما این خواسته ترامپ مبنی بر عدم تمدید وام‌های ایران در صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های توسعه جهانی قطعا برای صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های توسعه جهانی لازم الجرا نیست زیرا ترامپ به تنهایی نمی‌تواند نهاد بین‌المللی را مجبور به عدم انجام وظایفش کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتهام عدم مبارزه ایران با قاچاق انسان از سیاست‌های پشت پرده‌ای است که در دوره ریاست‌جمهوری اوباما مطرح نشد، در حقیقت هیچ تفاوتی بین ترامپ و رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا وجود ندارد زیرا همه به صورت پنهان و آشکار به دنبال اتهام زنی به ایران هستند.

وی افزود: آمریکا با این سیاست‌ها نمی‌تواند دایه‌دار حقوق بشر و حاکمیت در دنیا باشه زیرا بزرگترین ناقض حقوق بشر در حوزه حاکمیتی و حکومتی است. آمریکا در موضوع قاچاق انسان نیز رتبه بالا دارد به نوعی که به عنوان مشهورترین کشور در جهان از دلالان حرفه‌ای در حوزه قاچاق انسان برخوردار است.

کمالی‌پور با بیان اینکه اتهام وارده تنها بهانه‌ای برای اعمال محدودیت علیه جمهوری اسلامی ایران است،  گفت: طرح اتهامات و بهانه‌هایی چون حمایت ایران از تروریسم، مسائل موشکی و قاچاق انسان تنها برای افزایش تحریم‌هاست در حالی که کشورها دیگر از حکم‌رانی تک بُعدی آمریکا نباید پیروی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در صورتی که کشورها در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا ایستادگی نکنند، در آینده نزدیک دچار مشکلات بسیار خواهند شد لذا زمان اتحاد همه کشورها علیه آمریکا رسیده تا دولت آمریکا منزوی شده و دست از سیاست‌های خصمانه خود بر دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع قاچاق انسان به لحاظ شرعی و مسائل اعتقادی در کشور ما جرم تلقی شده کما اینکه در تمام قوانین داخلی هم بر مبارزه با آن تاکید شده زیرا جرم سنگینی در نظر گرفته شده که مجازات سنگین هم برای آن پیش‌بینی شده است.

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که همراه با ایران، ونزوئلا و نام چهار کشور آفریقایی دیگر را نیز (کنگو، سودان جنوبی، گینه استوایی و سودان) به فهرست کشورهایی که به ادعای خود از مقابله با قاچاق انسان خودداری می‌کنند، افزوده است. همچنین دولت ترامپ از مدیر اجرایی آمریکایی صندوق بین المللی پول(IMF) و و دیگر مدیران اجرایی آمریکایی که بانک های توسعه ی چند جانبه هستند خواست تا به تمدید وام ها و یا دیگر کمک های مالی به ایران، روسیه و کره شمالی در سال مالی 2018 که از 1 اکتبر (نهم مهرماه) آغاز می شود رای منفی دهند.

خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)