کد خبر: ۲۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)
بعضی وقت ها انسان نگران می شود که بعضی انسان های ناآگاه و بدون توجه در صدمات سیاسی، اجتماعی و جناح بندی ها قضاوت هایی می کنند که این قضاوت ها بسیار ناجوانمردانه است که بعضی وقت ها رفتارها را به آنجایی می کشند که می گویند اگر این طور باشد ما باید راجع به اصل باورهایمان تشکیک کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اعلام اینکه قرار است به زودی شهر آفتاب به شهرستان تبدیل شود، گفت: ما باید این مجموعه را به صورت یک مجموعه کامل، جامع و بدون اشکال به پیش ببریم.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در جمع مسئولین انتظامی و قضائی شهر آفتاب گفت: به زودی قرار است این مجموعه به شهرستان تبدیل شود و مقدمات کار گزارشات و مصوبات آن نهایی شده است که ان شاء الله تحولی در این منطقه حاصل شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: ما باید این مجموعه را به صورت یک مجموعه کامل، جامع و بدون اشکال به پیش ببریم. برادران من در آستان در خدمت شما هستند؛ کما اینکه تولیت آستان مقدس حضرت امام همواره به ما تأکید کرده اند که شما بحث نیازهای کاری تان در اینجا مطرح نیست؛ باید وظیفه خودتان در تقویت ارکان نظام و مجموعه ای که اینجا هستند را به شایستگی انجام دهید.

وی اظهار داشت: امروز به یاری و لطف الهی مجموعه دادگاه شهر آفتاب به طور نسبی جوابگوی مراجعین هست ولی تصور من این است که این مجموعه آبرومند، وسیع و پاسخگو برای نیاز حوزه شهرستان آفتاب باشد که حرم مطهر حضرت امام با همکاری معاونت املاک آستان مقدس زمینی را برای آینده این کار اختصاص دادند و ما علی رغم مشکلات می گوییم که به لحاظ اهمیت نقش دادگاه در این شهرستان حاضر هستیم همه نوع همکاری ها و هماهنگی ها را داشته باشیم.

انصاری تأکید کرد: من و همه همکاران من چیزی جز اجرای عدالت و تحقق عدالت از مجموعه دادگاه شهر آفتاب توقع نخواهیم داشت و نداشته ایم و ان شاء الله این رسالت بزرگ در عمل و رفتاری که شایسته قضاوت نظام اسلامی  ما هست محقق شود.

وی ادامه داد: برداشت من از قوه قضائیه و مقام قضاوت این است که مقام قضاوت و قوه قضائیه سردمدار دفاع از چهار مسئولیت سنگین و رسالت بزرگ و الهی انسان است. اولین مورد دفاع از باورها و اعتقادات اصلی مردم و مخصوصا مسلمانان و بالأخص جامعه شیعی است. ما در اعتقادات و باورهایمان، مخصوصا در شیعه و مذهب تشیع، بر این باوریم که عدالت جزو اصول باورها است و اولین جایی که ما این عدالت را به انتصاب می دهیم و معتقدیم آنجا جایگاه عدالت هست، نسبت به خداوند متعال است و ما با همه وجود معتقدیم که خداوند مظهر عدالت، عین عدالت و یکی از صفات بزرگ الهی عدالت است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی خاطرنشان کرد: وقتی ما می گوییم قوه قضائیه باید عدالت را اجرا کند، نتیجه اجرای عدالت تقویت باورهای اعتقادی مردم است؛ باورهایی که از اینجا باید برسند به آن نقطه ای که وقتی ما می گوییم خدا عادل است و به اندازه ذره ای هم ظلم نمی کند، وقتی که می گوییم همه پرونده های انسان ها در جهان دیگر در محضر عدل الهی باز و قضاوت می شود، ما اول باید ذهنیت مردم در باور به توحید را تصحیح کنیم.

وی افزود: بعضی وقت ها انسان نگران می شود که بعضی انسان های ناآگاه و بدون توجه در عرصه های سیاسی، اجتماعی و جناح بندی ها قضاوت هایی می کنند که این قضاوت ها بسیار ناجوانمردانه است که بعضی وقت ها رفتارها را به آنجایی می کشاننند که می گویند اگر این طور باشد ما باید راجع به اصل باورهایمان تشکیک کنیم.

انصاری گفت: اگر ما در رسالتمان از عدالت به عنوان یک اعتقاد و باور بزرگ جانبداری و دفاع می کنیم انبیاء، امامان و امیرالمؤمنین (علیهم السلام) هم در همین طیف هستند. یعنی باور ما از این اصل توحیدی و اساسی دفاع از خدا و عدالت حق و عدالت انبیاء و همه امامان معصوم است.

وی اظهار داشت: دفاع دیگر دفاع از مظلوم است. ما بر این باوریم به هرکس ظلمی شده، ظالم از یک قدرتی توانسته بر مطلوم استیلا پیدا کرده و بر او ظلم کند. وقتی کسی مظلوم می شود ما بر این باوریم که او حس کرده صاحب قدرتی حق او را گرفته و به او ظلم کرده و او در فکر و اندیشه خود دنبال یک قدرت الهی می گردد که حق او را از ظالم بگیرد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رسالت سوم قوه قضائیه را دفاع از دستاوردها و مخصوصا از قوع قضائیه دانست و تصریح کرد: به اعتقاد من در جمهوری اسلامی قوه قضائیه اولین قدرت است که باید پاسدار همه حقوق، دستاوردها، آرمان ها و خواسته ها باشد. وقتی قوه قضائیه این قدرت معنوی و الهی از پشتوانه عملکردی برخوردار باشد که مردم باور و احساس کنند این قدرت متعلق به آنها، مدافع آنها و مدافع همه ارزش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنها است، به طور طبیعی نظام ما از این راه تقویت می شود.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم کسی از عدالت قوه قضائیه پاسداری می کند به این معنا است که به همه جهانیان و همه عدالت می گوید اگر شما می خواهید تصویری از آینده باورهایتان داشته باشید و اگر می خواهید روزی جهان را در عدالت ببینید، نمونه برنامه ها، تصمیمات و قضاوت های کسی که می خواهد عدالت را در جهان پیاده کند، این است که در نظام جمهوری اسلامی متجلی است. ما پاسدار آن امانت بزرگ هستیم.

انصاری تأکید کرد: ما باید همه ذهن ها را به آنجا متوجه کنیم که ممکن است رسالت امام زمان (عج) به آنجا نرسد که همه مردم را مؤمن کند. ما در بحث امام زمان (عج) چیزی به این معنا نداریم که همه انسان های روی زمین دارای وحدت توحیدی یا وحدت مکتبی و اعتقادی شوند. دلیلش این است که در بعضی آیات و روایات دارد که صاحبان مکاتب دیگر هم در حکومت امام زمان (عج) زندگی می کنند.

وی افزود: آن چیزی که انتظار می رود و باید محقق شود این است که باید عدالت اجرا شود. عدالت سرمایه ای است که بشریت به دنبال آن است و من از صمیم دل می گویم در محضر هر گروه و شخصیتی که باشم به اندازه محضری که در آن قاضیان و مسئولین قضایی باشند احساس تواضع نمی کنم. به این معنا که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولین عالی قضایی شما را به این منصب بزرگ انتخاب کرده اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: جامعه به وجود شما افتخار  می کند. امروز جامعه به قوه قضائیه افتخار می کند؛ به گذشتگان خود و بزرگانی که در قوه قضائیه بوده و هستند و صمیمانه از شما تشکر می کنم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)