کد خبر: ۲۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه نشینی شورای شهر کرمان به یک از مناطق حاشیه شهر موسوم به باغ زردآلو اشاره کرد و گفت: لازم است به دلیل مشکلاتی که در آن منطقه وجود دارد و نزدیک شهر است، شهرداری به این قضیه ورود کند
گفتار نو/ گروه جامعه:

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه نشینی شورای شهر کرمان به یک از مناطق حاشیه شهر موسوم به باغ زردآلو اشاره کرد و گفت: باغ زردآلو یکی از مناطق حاشیه شهر است که وضعیت مناسبی ندارند و در رسانه‌ها و فضای اجتماعی فراوان به آن اشاره‌شده است و لازم است به دلیل مشکلاتی که در آن منطقه وجود دارد و نزدیک شهر است، شهرداری به این قضیه ورود کند 

منصور ایران‌منش در نشست علنی این هفته شورای شهر کرمان اظهار کرد: برای تهاتر با مهندسی فاضلاب درزمینهٔ اوراق مشارکت اعلام کرده‌اند تا شهرداری مرکزی در بانک کشاورزی یک حساب افتتاح کند.

علی اکبر مشرفی: درگذشته خواهش کردیم تا شهرداری اعلام کند که اساساً چند حساب در بانک‌های مختلف می‌خواهیم و لازم است تا شهرداری حساب‌های بانکی خود را محدود کند یا اینکه اکنون مشخص شود که چه حساب‌هایی در چه بانک‌هایی باید افتتاح شوند.

با افتتاح حساب شهرداری مرکزی در بانک کشاورزی موافقت گردید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بابیان اینکه کمیسیون عمران به دنبال این است تا بر مشکلات و معضلات شهری متمرکز شود، خاطرنشان کرد: این کمیسیون با این هدف یک برنامه کاری برای خود تعیین کرده و این برنامه برای کمیسیون‌های دیگر هم فرستاده‌شده است.

محمد جواد کامیاب ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما بازنگری و پیگیر طرح تفضیلی است که اگر بروز گردد بر این اساس بسیاری از نامه‌ها و درخواست‌های مردم هم کم خواهد شد.

وی گفت: پیگیری طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک، بهبود حمل‌ونقل عمومی بر اساس طرح جامع ترافیک، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اطلاع‌رسانی صادقانه به مردم از اهداف دیگر کمیسیون هست.

وی با اشاره به ارائه وضعیت شهرداری در هفته گذشته توسط سرپرست آن خاطرنشان کرد : وقتی مردم بدانند شهرداری چه وضعیتی دارد مردم کمک خواهند کرد و این به‌دوراز نگاه سیاسی است.

کامیاب افزود: در جلسه کمیسیون از چند مشاور پروژه‌ها درخواست کردیم تا حضور یابند و درباره پروژه‌های سطح شهر کرمان و اقداماتشان توضیح دهند که نقاط قوت و ضعف طرح‌ها مطرح شد و جمع‌بندی این شد که مطالعات برای تقاطع‌ها صورت گرفته و بهترین گزینه‌ها انتخاب‌شده است و همچنین باید وقت خود را بگذاریم تا این تقاطع‌ها هر چه سریع‌تر به اتمام رسند.

بهرامی نائب رئیس شورای شهر با نظر بر اینکه برخی تقاطع‌هایی  غیر هم‌سطح دارای مشکلاتی هستند، گفت: پروژه باغ ملی برخلاف مصوبه معماری و شهرسازی انجام‌شده است.

کامیاب در پاسخ اظهار کرد: بنا به گفته مشاوران و آنچه مشاهده‌شده، هیچ‌کدام از تقاطع‌هایی که در حال حاضر در دست انجام است مغایر با طرح‌های بالادستی نیست.

رامین ارجمند کرمانی هم در این باره بیان کرد: این مشاورین در جهت طراحی و ساخت پل‌ها فعالیت می‌کردند و متصدی مرتبط این موضوع مطرح‌شده در جلسه حضور نداشت و گفتند که باید مشاور طرح جامع ترافیک پاسخ دهد.

کامیاب عنوان کرد: در جلسه آتی مشاور طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک را دعوت می‌کنیم تا به سوالاتمان پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا گفت: در سال 90 عکس هوایی تهیه و در اختیار شهرداری قرارگرفته و شهرداری قرارداد تبدیل عکس به نقشه را منعقد کرده است. اما اکنون در مباحث مالی مشکل وجود دارد به‌طوری‌که مشاوران 80 درصد کار را به جلو بردند اما با موضوع مالی دچار چالش هستند تا کار خود را به پایان برسانند و باید بدانیم مبنای طرح تفضیلی همین نقشه‌های پایه است.

رامین ارجمند کرمانی ادامه داد: دو منطقه از شهر به دلیل نداشتن نقشه‌های پایه معطل‌مانده و بعد از 8 سال هنوز طرح تفضیلی تکمیل‌نشده است و همچنین نهادهای نظارتی ورود کردند و گفتند چرا این مناطق کم برخوردار معطل‌مانده است و بایستی این قضیه هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

علی‌اکبر مشرفی پیشنهاد داد: نقشه‌های هوایی چندین سال پیش با مشکلات همراه بود و گفته‌اند که دقیق نیست و مبهم است، اما اکنون فناوری در این زمینه وجود دارد  و باید دید آیا لازم است نقشه‌های جدید با توجه به تغییر شهر با استفاده از فنّاوری جدید بروز شوند.

ارجمندی پاسخ داد: این نقشه‌های فعلی درصد مهمی از مشکلات ما را حل می‌کنند پول مشاور طرح تفضیلی هم داده‌شده است و باید مابقی هزینه را داد تا کار به اتمام برسد.

قرار بر این شد تا با مساعدت شهرداری بخشی از هزینه‌های نقشه پرداخته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و ایجاد منابع پایدار هم با تشریح جلسات این کمیسیون گفت: به دنبال این هستیم در کمیسیون برنامه‌وبودجه و درآمدهای پایدار کمیته‌ای تحت عنوان کمیته درآمدهای پایدار شکل دهیم تا بتوان بر اساس آن به‌صورت تخصصی درآمدهای پایدار شهرداری را دنبال کنیم.

حسین چناریان بیان کرد: از سال 94 بودجه 300 میلیون تومان به 600 میلیون تومان رسیده اما درآمد شهرداری این سیر را نداشته است  و باعث شد تا در درآمد و هزینه مغایرت به وجود آید و کسری بودجه به‌صورت شاخص در سال جاری نمود پیدا می‌کند و دست شهرداری را در اجرا کوتاه می‌کند

وی عنوان کردباید بودجه را منطقی‌تر و مرتبط با اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنیم  و همچنین برای افزایش و توسعه درآمدهای شهرداری چاره‌اندیشی نماییم

چناریان عنوان کرد: آنچه مسلم است بین بسیاری از موضوعات درآمدی شهرداری تفاوت‌هایی وجود دارد و  می‌توانیم در شهرداری‌های مناطق درآمدها را همسان کنیم که برای این موضوع اطلس درآمدهای شهرداری را تهیه و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

مشرفی در این باره به اظهار نظر پرداخت و با دفاع از عملکرد شورای قبل در این زمینه گفت: بودجه درآمدی را باید بالای بودجه هزینه‌ای ببینیم و در این موقع برای محقق شدن آن برنامه‌ریزی کنیم و درنهایت شهردار باید به دنبال تأمین بودجه‌ای که بر اساس رشد شهر پایه‌ریزی شده است باشد.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: نباید بودجه‌ای ببندیم که محقق نشود و با کسری بودجه مواجه شویم، در سال گذشته 325 میلیارد از 600 میلیارد تومان محقق شد و امسال تاکنون100 میلیارد محقق شده است.

تجلیل از 20 خانواده شهید ناجا ازجمله مواد دیگر مطرح‌شده در جلسه این هفته شورای شهر بود که به تصویب رسید.

محمد فرشاد دراین‌باره گفت: همکاری نیروی انتظامی و شهرداری در برخی موارد تنگاتنگ است و این بر کسی پوشیده نیست که به مناسبت هفته نیروی انتظامی، تجلیل از 20 خانواده شهید نیروی انتظامی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)