کد خبر: ۲۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه امروز شورای شهر کرمان عنوان شد:
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اعضای شورای شهر هرکدام پیگیری این شده‌اند تا شهردار منتخب شورای شهر بتواند هر چه زودتر کار خود را آغاز کند و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

گفتار نو/ گروه جامعه:

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اعضای شورای شهر هرکدام پیگیری این شده‌اند تا شهردار منتخب شورای شهر بتواند هر چه زودتر کار خود را آغاز کند و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

نائب رئیس شورای شهر کرمان قبل از برگزاری رسمی جلسه شورای شهر در پاسخ به سؤال یکی خبرنگاران از آخرین گزارش روند انتخاب شهردار کرمان اظهار کرد: اعضای شورای شهر هرکدام پیگیری این شده‌اند تا شهردار منتخب شورای شهر هر چه زودتر کار خود را آغاز کند و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

علی بهرامی عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر کرمان بار دیگر عنوان کرد: شورای شهر و اعضای آن در چارچوب وظایف خود پیگیر این شده‌اند تا شهردار منتخب شورا هر چه زودتر بتواند کار خود را آغاز کند.

در نشست امروز شورای شهر روسای کمیسیون به تشریح جلسات خود پرداختند

کرمان صاحب برند می‌شود/ تعریف محور گردشگری در آینده‌ای نزدیک

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر اظهار کرد: در ادامه تصویب تشکیل شورای سیاست‌گذاری مشورتی، جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و دیگر اعضا برگزار شد که در این نشست مقرر گردید با همکاری کارگروه گردشگری و متولی گری میراث فرهنگی و شهرداری محور گردشگری شهر کرمان تعریف شود.

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی ادامه داد: بایستی محور گردشگری و برند سازی کرمان در قالب یک برنامه مدون انجام تا جذابیت را برای توریست‌ها چند برابر می‌کند که در همین راستان کمیسیون به این جمع‌بندی رسیده تا در بحث شهروندی کمیته سه‌جانبه‌ای تشکیل گردد.

طرح برند کرمان موردقبول اعضای شورای شهر قرار گرفت و حسین چناریان در رابطه با برند کرمان گفت: آیا برای برند سازی نمادی خاصی مدنظر است و اصلاً کاری در این رابطه در کرمان انجام‌شده است؟

علی‌اکبر مشرفی لزوم فراخوان برای برند کرمان را حائز اهمیت دانست و در پاسخ به چناریان عنوان کرد: بایستی فراخوان داده شود، در گذشته هم فراخوان داد شد و طرح‌های دریافت گردید اما طرحی انتخاب نشد.

میرحسینی در پایان تشریح اقدامات کمیسیون گردشگری با اشاره به اینکه برای طرح برند کرمان و انتخاب آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قرار بر این شد کمیسیون گردشگری با همکاری کمیسیون معماری و شهرسازی محور گردشگری شهر کرمان را بررسی کنند.

فضایی برای خاک‌سپاری در گورستان کرمان نیست/ درختان را قطع می‌کنند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست هم گفت: چند جلسه در فرمانداری در رابطه با ساماندهی متکدیان برگزار شد و همه دستگاه‌ها نمایندگانی در این جلسات دارند و برای تعیین تکلیف متکدیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

علی خدادادی بایستی برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا در سال 97 شهر کرمان را به‌عنوان شهر بدون گدا معرفی کنیم. 

علی بهرامی اما بر برخورد با متکدیان بر اساس قانون یک ضرورت دانست و بیان کرد: دستگیری متکدیان غیرقانونی است از طرفی اشتغال کودکان متکدی که به سن قانونی نرسیدند هم خلاف قانون است و این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی لازم است و شهرداری می‌تواند با کمک سازمان‌های متولی در این زمینه ورود کند.

علی خدادادی گفت: باید دید استان‌های دیگر چه راهکاری را انتخاب کردند تا بتوانیم بر اساس آن در کرمان هم یک برنامه تعریف کنیم، همچنین از سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این رابطه کمک خواهیم گرفت.

حسین چناریان موضوع متکدیان را یک معضلی دانست که به بحران تبدیل‌شده است و در این رابطه اظهار کرد: علت آن است که دستگاه‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند و یک مرکز مدیریت در ارتباط با متکدیان وجود ندارد تا این افراد را غربالگری کنیم و بسپاریم به سازمانی که مسئول هستند و چون مدیریت اصولی وجود ندارد به یک کلاف سردرگم تبدیل‌شده است.

محمد فرشاد عنوان کرد: باندهایی در موضوع تکدی گری به وجود آمده است و درواقع این کودکان اجیر هستند و باید ریشه پیدا و خشکاند شود.

رئیس شورای  تأکید کرد: باید مسیرهای قانونی طی شود و از صرفاً جمع‌آوری خودداری کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست همچنین به مشکلات گورستان شهر کرمان اشاره کرد و گفت: گورستان در حال تبدیل به معضلی برای کرمان است، اکنون جا برای خاک‌سپاری نیست و دارند درختان را قطع و با در خیابان دفن می‌کنند. اعلام کرده‌اند که چاره‌ای نداریم و درختان را قطع می‌کنیم. 

وی ادامه داد: باید مصوبه‌ای گذاشته شود تا لااقل درختان را قطع نکنند و بایستی پیگیری جدی شود تا گورستان از سال 97 راه‌اندازی گردد.

ارجمند کرمانی هم خواستار جلوگیری از قطع درختان شد.

مشرفی به اظهارنظر پرداخت و بابیان اینکه آماده شدن آرامستان جدید حداقل دو سال زمان می‌برد، گفت: در هم‌سطح سازی قبور کنار مسجد صاحب‌الزمان (عج) 450 قبر جدید به وجود آمد و لازم است تا هم‌سطح سازی در دیگر بخش‌ها هم انجام شود.

رئیس شورای شهر خطاب به سرپرست شهرداری گفت: طی اظهاراتی توسط مشرفی، کار آرامستان جدید حداقل دو سال به طول خواهد انجامید، تا امکان دفن به وجود آید بایستی هم‌سطح سازی قبور انجام شود تا بر اساس آن قبر جدید به وجود می‌آید و لازم است هر چه زودتر وضعیت سرمایه‌گذار در آرامستان جدیدی تعیین تکلیف گردد.

فرشاد همچنین به پیشنهاد ماه‌بانو معصوم زاده مبنی بر الکترونیکی شدن امور شورای شهر و شهرداری گفت: برداشت این بوده که باید زیرساخت را فراهم کنیم تا اطلاعت تحت وب از هرگونه مشکلی مبرا شوند.

لزوم تدوین آیین‌نامه‌ای برای نام‌گذاری معابر و دفن در آرامستان هنرمندان

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر هم به نام‌گذاری معبری به نام ایرج بسطامی در کرمان خبر داد و  بر لزوم آیین‌نامه‌ای برای نام‌گذاری معابر تأکید کرد و در این رابطه گفت: برخی شهدا نه کرمانی‌اند و نه اینکه در کرمان دفن شده‌اند اما به‌واسطه حضور یکی از اعضای خانواده در کرمان تقاضای نام‌گذاری معبر رادارند،  لازم است آیین‌نامه نام‌گذاری معابر تکمیل و تصویب شورای شهر برسد.

بهرامی بابیان اینکه برخی چهرها ملی و برخی استانی و منطقه‌ای هستند بر حساسیت شورای شهر در نام‌گذاری معابر تأکید کرد.

ایران‌منش همچنین بر تصویب آیی نامه‌ای در خصوص دفن در آرامستان هنرمندان تأکید کرد.
رئیس کمیسیون ورزش جوانان هم به روند آغاز به کار شورای مشورتی جوانان اشاره کرد و بابیان اینکه تاکنون شورای شهر به فردی حکم مشاور نداده است، گفت: تصمیم بر این شده است رده سنی 20 تا 40 سال می‌توانند در شورای مشورتی جوانان فعالیت کنند.

علی بهرامی ادامه داد: قرار بر این شد کارگروهی تشکیل گردد تا طرح چهارساله شورا برای ورزش و جونان شهر کرمان تدوین شود. 

رئیس شورای شهر کرمان در پایان اظهار کرد: طبق قانون دو نماینده بایستی برای شورای شهرستان  انتخاب کنیم و لازم است تا در جلسه‌ای غیرعلنی برای انتخاب این دو عضو بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد و درنهایت و در جلسه علنی رأی‌گیری شود و برگزاری جلسه غیرعلنی مصوبه شورا می‌خواهد.

جلسه غیرعلنی بارأی 11 عضو شورای شهر در ظهر یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. 

برچسب ها: شورای شهر کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)