کد خبر: ۲۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یک هزار و 475 میلیارد تومان را کل درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته اعلام کرد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یک هزار و 475 میلیارد تومان را کل درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته اعلام کرد.


علی‌محمد ذوالفقاری صبح امروز سوم آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: همزمان با انقلاب اسلامی و دینی شدن جامعه یکی از موضوعات اجرایی سازی تعالیم دینی بود که بخشی از این تعالیم رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

وی به درآمدهای مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: در سال گذشته 404 میلیارد تومان حامیان طرح اکرام به حساب یتیم ها ریخته شده است، قابل ذکر است که به‌طور متوسط هر یتیم 5 حامی دارد و کمیته امداد امام خمینی (ره) عینا همان پول را به یتیم پرداخت می کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل دریافت صدقات را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 270 میلیارد تومان میزان درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل ذکات می باشد که بخشی از آن صرف امور نیازمندان و بخشی دیگر از درآمد حاصل از ذکات به توسعه نیازهای عمرانی روستاها پرداخت می شود.

وی یک هزار و 475 میلیارد تومان را کل درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته دانست و مطرح کرد: کمک‌های مناسبتی که مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) داده‌اند، به نیت‌های خاص خودش پرداخت شده است.

ذوالفقاری عنوان کرد: پیش‌بینی می کنیم که یک هزار و 730 میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال جاری داشته باشیم و کمیته امداد در 6 ماهه اول سال جاری  865 میلیارد تومان درآمد داشته است؛ شایان ذکر است که امروز کمیته همه درآمدهای خود را صد در صد صرف نیازمندان می کند.

وی درآمدهای کمیته امداد را نقدی، کالا و خدمات برشمرد و تصریح کرد: از 25 میلیون خانوار ایرانی، 5 میلیون خانوار به کمیته امداد نمی توانند کمک کنند، اما 20 میلیون خانوار می تواند به کمیته امداد کمک کنند این در حالی است که هم اکنون ما فقط با 10 میلیون خانوار در ارتباط هستیم و به دنبال گسترش آن می‌باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: به دنبال این هستیم که 80 درصد درآمد نقدی خود را از طریق الکترونیکی دریافت کنیم که این مهم باعث بالا رفتن امنیت جمع آوری، در دسترس بودن آنها، افزایش سرعت جمع آوری و ... خواهد شد.

وی توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار کرد: برقراری ارتباط با مدیران اقتصادی و صاحبان سرمایه داران از برنامه های کمیته امداد است که در این راستا با 5 دهک اول جامعه در حال برقراری ارتباط هستیم.

ذوالفقاری از عدم ارتباط انفاق با کل اقتصاد گلایه کرد و بیان کرد: ارتباط با کل اقتصاد راهبرد دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد که در این راستا با مراکز اقتصادی در حال مذاکر هستیم.

وی استفاده از مشارکت مردم براساس توانایی‌های که دارند را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد نام برد و تصریح کرد: به دنبال پایین آوردن سن خیرین می باشیم، همچنین فرهنگسازی و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری را باید در جامعه نهادینه کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ارتباط با خیریه‌ها را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد خمینی (ره) دانست و مطرح کرد: متاسفانه در بسیاری از مناطق محروم خیریه‌ها وجود ندارند.

وی اضافه کرد: امسال کمیته امداد در یک سر فصلی 30 میلیارد تومان برای کارهای مشترک با خیریه‌ها در راستای کمک به مددجویان برنامه ریزی کرده است که معتقدیم این اقدام باعث هم افزایی بیشتر بین کمیته امام خمینی (ره) و خیریه‌ها خواهد شد.

ذوالفقاری، کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه مشارکت مردمی، خیرین را بزرگترین سرمایه خود دانست و افزود: روحیه خیر و احسان در بین جامعه در حال رشد می باشد، ضمن آنکه اعتماد عمومی به کمیته امداد امام خمینی(ره) رو به افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه تعداد خیرین در هر خانواده بیشتر از فقرای آن خانواده می باشد، بنابراین به دنبال خانوادگی کردن کمیته امداد خمینی هستیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

امام جمعه شهر بلوک جیرفت در سانحه تصادف درگذشت

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

نجات جوان کوهنورد از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)