کد خبر: ۲۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
با هزینه‌ای بالغ بر 147 میلیون دلار صورت می‌گیرد
عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ماهان کرمان به موازات نیروگاه ۲۰ مگاواتی که در مرداد ماه سال جاری با حضور وزیر سابق نیرو در 30 کیلومتری کرمان و در شهر تاریخی ماهان افتتاح شد،به‌زودی آغاز می‌شود که هزینه آن بالغ بر 147 میلیون دلار است.
عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ماهان کرمان به موازات نیروگاه ۲۰ مگاواتی که در مرداد ماه سال جاری با حضور وزیر سابق نیرو در 30 کیلومتری کرمان و در شهر تاریخی ماهان افتتاح شد،به‌زودی آغاز می‌شود که هزینه آن بالغ بر 147 میلیون دلار است.

 مرتضی شانی مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ارگ ماهان کرمان  اظهار داشت:  بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ماهان کرمان به موازات نیروگاه ۲۰ مگاواتی که در مرداد ماه سال جاری با حضور وزیر سابق نیرو در 30 کیلومتری کرمان و در شهر تاریخی ماهان افتتاح شد ایجاد می‌شود که هزینه آن بالغ بر 147 میلیون دلار است که توسط سرمایه‌گذار آلمانی تامین خواهد شد.

 وی بیان داشت: این نیروگاه مطابق برنامه‌ریزی ابتدایی در هفت فاز بین ۱۶ تا ۱۸ ماه احداث خواهد شد و برای استفاده بهینه منابع متعدد طبق برنامه زمان‌بندی  انجام می‌شود تا موجب هم‌پوشانی لازم بین فازها شود.

 شانی افزود: بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی به اخذ تجربیات مجری طرح شده است و سبب می‌شود که این پروژه با کمترین هزینه، زمان ممکن و کیفیت بالاتر انجام شود و به همین لحاظ تمام پیش‌نیازهای لازم از هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ارگ ماهان کرمان گفت: با توجه به تجربیات گذشته تلاش خواهیم کرد تمام نیازمندی‌های انسانی و لجستیکی خود را در مرحله اول از بخش ماهان و در مرحله دوم از کرمان تامین کنیم و احداث این نیروگاه می‌تواند یک فرصت طلایی برای سازندگان تجهیزات در کرمان باشد.

 وی تصریح کرد: طبق محاسبات اولیه انجام شده برای اجرای این پروژه یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر کابل جریان مستقیم و حدود 120 کیلومتر کابل فشار متوسط نیاز است که تمام این کابل‌ها از تولیدکنندگان متعدد کرمان خریداری خواهد شد.

شانی با بیان اینکه اخیراً تمهیداتی فراهم شده است که حداقل ۴۰ دستگاه ترانس‌های مگاواتی مورد نیاز از طریق سازندگان کرمان تامین شود، اذعان کرد: تخمین می‌شود به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰۰ نفر در شهرهای مختلف در طول اجرای طرح با ما همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به موازات این نیروگاه بزرگ‌ترین پست برق توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و این پست قادر می‌سازد انرژی تولیدی این نیروگاه را وارد شبکه سراسری کشور کند که یک امتیاز مهمی برای برق منطقه‌ای استان کرمان محسوب می‌شود.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ارگ ماهان کرمان با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود، اضافه کرد: بیش از پنج کیلومتر حصارکشی، احداث ساختمان اداری، پارکینگ،  انبار،  نمازخانه سرویس بهداشتی و ساختمان مخصوص اقامت کارشناسان اعزامی احداث خواهد شد.

شانی بیان کرد: در نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی 76 هزار و 912 هزار پانل نصب شده است و با احتساب پنج برابر ظرفیت این نیروگاه جدید بیش از ۳۸۵ هزار پانل مشابه مورد نیاز خواهد بود.

وی گفت: احداث این نیروگاه‌ها علاوه بر جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست از نظر اقتصادی حائز اهمیت بسیار است، زیرا نیروگاه‌های معمولی با سوزاندن سوخت و آلودگی با راندمان ۳۴ درصد انرژی تولید می‌کنند و این عمل بخش بزرگی از نفت و گاز استخراجی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ارگ ماهان کرمان ادامه داد: این نوع نیروگاه‌ها نیاز به سوزاندن نفت و گاز نبوده و به این ترتیب بخش بزرگی از اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز در عمل محقق خواهد شد.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)