کد خبر: ۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در حالی که طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از استانی شدن انتخابات به گوش می‌رسید امروز سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نهایی شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت که این طرح در نوبت صحن علنی مجلس قرار داد.
در حالی که طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از استانی شدن انتخابات به گوش می‌رسید امروز سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نهایی شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت که این طرح در نوبت صحن علنی مجلس قرار داد.

دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی  درباره صورت جلسه این کمیسیون به حبرگزاری خانه ملت گفت:2اردیبشهت ماه کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی مجلس تصویب شد اما به علت یکسری نکات که معاونت قوانین مطرح کرده بود این طرح مجددا به کمیسیون شوراها برای اصلاح ارجاع شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها برای رفع ابهامات این طرح را مجددا بررسی و دو ماده آن را تغییر و اصلاح کرد افزود: بر اساس تنظیم جدید طرح انتخابات استانی شدن مجلس، ‌قرار شد احزابی که مجوز قانونی برای فعالیت خود دارند لیست ائتلاف خود را به ستاد انتخاباتی بدهند و دیگر حق تغییر اسامی را ندارند. این در حالی است که پیش از این فهرست‌ها در لحظه آخر تغییر می کرد.

زارع زاده ادامه داد: شفافیت قانون در این بخش کمک خواهد کرد تا ائتلاف‌ها نتوانند اسامی برخی از افراد را از لیست‌ها حذف کنند.

وی نکته دوم در تغییر طرح انتخابات استانی شدن مجلس را در یک مرحله ای شدن انتخابات میان دوره ای مجلس دانست و افزود: انتخابات میان دوره ای مجلس یک مرحله ای است و به هیچ عنوان دوبار برگزار نخواهد شد .هر فردی چنانچه 15درصد آرا حوزه انتخابیه را از آن خود کند، پیروز انتخابات خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی  گفت: طرح انتخابات استانی شدن مجلس اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته است و به زودی نهایی خواهد شد.

تدبیر طرح‌استانی‌شدن‌انتخابات ‌برای ‌فربه‌شدن ‌فعالیت‌حزبی
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز گفت: احزابی که لیست انتخاباتی می دهند بدون نظر هیات اجرایی استان نمی توانند اسامی را تغییر دهند در حالیکه در گذشته این چنین نبود.

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح تغییرات مثبت وضعیت رقابت های انتخاباتی برای ورود به پارلمان  تحت الشعاع طرح استانی شدن انتخابات مجلس  گفت: براساس تنظیم جدید احزابی که لیست انتخاباتی می دهند بدون نظر هیات اجرایی استان نمی توانند اسامی را تغییر دهند در حالیکه در گذشته این چنین نبود و بدون نظر این هیئت اسامی می توانست تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه به این ترتیب تکلیف انتخاب کنند ها روشن می شود ادامه داد: از دیگر مزایای این رویه جدید می توان به این موضوع اشاره کرد که حزب نسبت به آن افرادی که در لیست بوده اند مسئولیت می پذیرد.

کولیوند با بیان این که این تغییر به فربه شدن فعالیت حزبی در کشور کمک خواهد کرد، گفت: زمانیکه حزب افراد را در لیست نهایی می کند موظف به پذیرش مسئولیت اسامی تایید کننده است به این معنی که اگرمردم به مشکلی برخوردند حزب باید پاسخگو باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: طرح انتخابات استانی شدن مجلس اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته است و به زودی نهایی خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)