کد خبر: ۲۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
وعده مسئولان در تبدیل خانه هنرمند کرمانی به گالری به کجا رسید؛
حبیبه برومند هنرمند کرمانی تصمیم به تبدیل منزل مسکونی‌اش به خانه‌موزه گرفته. این هنرمند کرمانی می‌گوید می‌خواهم آثار هنری‌ام در شهر خودم باشد. برای انجام این کار همراهی و همکاری مسئولان استانی نیاز است.
گفتار نو/ گروه جامعه:

براساس گزارش‌هایی که در سایت‌های خبری و مطبوعات منتشرشده است، در پی بازدید استاندار کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان از منزل و آثار هنری خانم حبیبه برومند، قرار شد منزل این هنرمند کرمانی تبدیل به گالری و درواقع خانه موزه شود.

رزم حسینی، استاندار کرمان در تاریخ 29 مردادماه در این بازدید با اشاره به نگهداری بیش از ۴ هزار اثر هنری در منزل خانم برومند، گفت: باید مراکز بلااستفاده و خانه‌های قدیمی میراثی به‌عنوان گالری و محل نگهداری آثار قرارگرفته و مردم بتوانند استفاده کنند.

وی با عذرخواهی از اینکه با تأخیر در منزل خانم برومند حضور یافته، افزود: جوانان تحصیل‌کرده که احساس ناامیدی می‌کنند، باید بیایند و از این آثار و محضر این هنرمند استفاده کنند.

حبیبه برومند هم در این دیدار بابیان اینکه تاکنون هیچ‌یک از آثارم را نفروخته‌ام، افزود: باید مکانی برای نگهداری و حفاظت آثار در نظر گرفته و برنامه‌ریزی شود که همه مردم بتوانند از این آثار استفاده کنند.

و در این بازدید مقرر شد بنیادی برای حفظ آثار هنری خانم برومند ساخته شود و ایشان منزل خود را برای بنیاد وقف خواهند کرد.

خانه حبیبه برومند در نوع خود بی‌نظیر است/ مسئولین یاری کنند

خانم کالبدی که نزدیک به 20 سال با حبیبه برومند دوست است و رفت‌وآمد خانوادگی دارند و پیگیر تبدیل خانه برومند به خانه موزه هست، به خبرنگار گفتار نو گفت: همه مسئولان ازجمله استاندار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل خانم برومند حضور  یافتند و در این دیدار و بازدیدها تصمیم بر این گرفته شد تا خانه هنرمند کرمانی حبیبه برومند تبدیل به خانه موزه شود.

وی که خود بازنشسته میراث فرهنگی است و با تخصص باستان‌شناسی که دارد از اکثر موزه‌های دنیا دیدن کرده، خانه برومند را در نوع خود منحصربه‌فرد می‌داند و در ادامه می‌گوید: باید گفت چه آثاری در این خانه نیستٰ، تقریباً 4 هزار تابلوی نقاشی و همچنین آثاری با متریال فلز، ‌سنگ، مس و چوب در خانه این هنرمند کرمانی وجود دارد.

کالبدی که  در شروع گفت‌وگوی خود با گفتار نو به تشریح ارزش آثار خانه حبیبه برومند می‌پرداخت، بیان کرد: حبیبه برومند کارهای مدرنی هم در خصوص پته و چوب و رنگ‌روغنی انجام داده‌اند که مورد تحسین همه واقع‌شده است.

خانم کالبدی یادآور شد: به‌هرحال تبدیل خانه هنرمند کرمانی حبیبه برومند به خانه موزه یا گالری نیازمند هزینه است که مسئولان باید در این زمینه اقدام کنند، البته لازم است تا مسئولان نسبت به این موضوع همت بیشتری کنند، درهرصورت خانه خانم برومند می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هنری و فرهنگی استان کرمان مطرح گردد و من پیگیری این موضوع هستم.

همچنین یکی از مدیران دیگر استانی که در خانه این هنرمند کرمانی حضور یافته و با حبیبه برومند به گفت‌وگو نشسته است مدیرکل بهزیستی استان کرمان هست که در بازدید خود اظهار کرد: تجربیات حبیبه برومند هنرمند کرمانی باید به یک روش درمانی برای جامعه هدف تبدیل و آموزش‌ها و ایده‌های وی به خانواده‌ها منتقل شود.

صادق‌زاده بابیان اینکه اثربخشی که هنر در سلامت اجتماعی دارد برکسی پوشیده نیست، افزود: آثار وی می‌توانند به‌سلامت اجتماعی و زیست افراد کمک کنند.

حبیبه برومند هنرمند کرمانی همچنین در این دیدار خود خواستار راه‌اندازی بنیاد خیریه‌ای برای حفظ آثار شد و افزود: درآمد این بنیاد تحت نظارت بهزیستی صرف کودکان با معلولیت‌های ذهنی شود.

هنرمند کرمانی هنر را سازنده‌ فرهنگ جامعه دانست و گفت: زندگی‌اش را وقف هنر کرده است و همچنان این کار استمرار دارد و می‌داند درنهایت به  آنچه آرزو دارد ، خواهد رسید  و تنها کاری که فعلاً انجام می‌دهد خلق آثار جدید است تا سبکی  را به دنیای هنر اضافه کند.

حبیبه برومند در 26 مردادماه 1338  در شهر کرمان به دنیا آمد. او بدون هیچ تعلیمی به دنبال هنر کشیده شد نه به خاطر علاقه به هنر بلکه به خاطر اینکه بتواند مادری متعادل برای تربیت فرزندانش باشد.

حبیبه و همسرش اشتیاق زیادی دارند تا بتواند آثار هنری  را با راه‌اندازی یک بنیاد خیریه باهدف حفظ آثار و انتقال فرهنگ و دانش به دیگران درزمینهٔ ی کمک به معلولان ذهنی بهزیستی ماندگار کنند و در این راه همت مسئولان می‌تواند این خانواده را به اهدافی که دارند نزدیک‌تر کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)