کد خبر: ۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ما هزار و ۴۷۰ شرکت دارای مجوز قانونی در کشور داریم که ۹۲۰ هزار ویزا صادر کردند؛ این دفاتر در قانون تعریف شده‌اند و مالیات می‌دهند که صرفا زیارتی هستند، در حالی که ۱۰- ۱۲ دفتری که در قانون تعریف نشده، اقدام به صدور ویزا برای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کرده‌اند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ما هزار و ۴۷۰ شرکت دارای مجوز قانونی در کشور داریم که ۹۲۰ هزار ویزا صادر کردند؛ این دفاتر در قانون تعریف شده‌اند و مالیات می‌دهند که صرفا زیارتی هستند، در حالی که ۱۰- ۱۲ دفتری که در قانون تعریف نشده، اقدام به صدور ویزا برای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کرده‌اند.

سامانه سماح از  چهار سال گذشته برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است. در این سامانه مشتاقان اربعین حسینی با پرداخت ۱۶ هزار تومان خود را بیمه می کنند که طبق این قرارداد هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی که بدون قصد زائران بیمه‌شده در مدت بیمه رخ دهد و موجب جرح، نقص عضو، از کار افتادگی یا فوت بیمه‌شده می‌شود و همچنین حوادث ناشی از اقدامات تروریستی، جنگ و درگیری‌های داخلی در خاک عراق مشمول پوشش‌های بیمه است.

این خدمات در حالی از سوی سازمان حج و زیارت و از طریق سامانه سماح به افراد، ارائه می‌شود که همچنان برخی اقدام به ثبت‌نام از طریق شرکت‌های غیرمجازی می‌کنند که برای افراد ویزا را بدون بیمه صادر می کنند. حادثه تروریستی حله عراق که سال گذشته رخ داد را همگان در یاد دارند که متاسفانه از میان ۷۰ نفری که در آن کاروان شهید شدند، ۶۸ نفر بدون بیمه بودند.

نظافتی: ثبت نام ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از طریق ۱۰ دفتر غیرقانونی
ثبت‌نام ۹۲۰ هزار نفر از طریق حج و زیارت

محسن نظافتی (مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت و عضو ستاد مرکزی اربعین) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه گفته می‌شود در تصادفات اخیر در محدوده مرزهای عراق، مشخص شد؛ برخی زائران اربعین بیمه نبوده‌اند، اظهار داشت: قبل از اربعین شرکت‌های زیادی خارج از سامانه سماح و حج و زیارت، اقدام به دادن ویزا به مردم کردند که این شرکت‌ها در قانون تعریف نشده‌اند که خلاف هستند و نباید فعالیت کنند؛ منتها ما بخاطر اربعین و همکاری با ستاد مرکزی اربعین، در این زمینه سکوت کردیم تا ایام اربعین بگذرد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه این شرکت از حمایت‌های بی‌شماری برخوردار هستند، گفت: به هر حال بخش خصوصی هستند و متاسفانه با فضاسازی در رسانه‌ها علیه سامانه سماح، تعداد ثبت نامی‌ها از طریق این سامانه ۹۲۰ هزار نفر بود و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سایر شرکت‌ها ثبت‌نام شدند و ویزا گرفتند.

وی ادامه داد: ما ۲ هزار و ۴۷۰ شرکت دارای مجوز قانونی در کشور داریم که ۹۲۰ هزار ویزا صادر کردند؛ این دفاتر در قانون تعریف شده‌اند و مالیات می‌دهند که صرفا زیارتی هستند. در حالی که ۱۰- ۱۲ دفتری که در قانون تعریف نشده، اقدام به صدور ویزا برای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کرده است.

ناجا، قوه قضاییه و تعزیرات باید جلوی دفاتر غیرقانونی را بگیرند
سازمان حج و زیارت نمی‌تواند جلوی این دفاتر را بگیرد

نظافتی با بیان اینکه متاسفانه به این شرکت‌ها بها داده شد و دستگاه‌های قانونی مرتبط یعنی اداره اماکن ناجا، قوه قضاییه و تعزیرات جلوی فعالیت این شرکت‌ها را نگرفتند، گفت: باید جلوی شغل‌های بدون مجوز از جمله این شرکت‌ها را بگیرند. از این ۱ میلیون و ۴۰۰ نفر شاید برای ۲۰۰ هزار  نفر بیمه صادر شده و مابقی بیمه نشده‌اند و در حال حاضر متاسفانه شاهد تصادفاتی در عراق هستیم که متاسفانه نه خود این افراد و نه خانواده اینها نمی‌توانند؛ هیچ خدماتی را دریافت کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به حادثه سال گذشته برای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: پارسال در انفجار حله، ۷۰ نفر شهید شدند که فقط ۲ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند و خانواده این دو فرد ۲۰۰ میلیون تومان دیه گرفتند. امسال این موضوع دوباره تکرار شد و بسیاری از زائران بدون بیمه به عراق رفتند و ما برای خانواده‌هایشان متاسفیم که نمی‌توانیم خدماتی ارائه دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از جلوی روند صدور ویزا بدون بیمه توسط دفاتر غیرقانونی گرفته می‌شد، گفت: ما (سازمان حج و زیارت) فقط می‌توانیم این موارد را منعکس کنیم و دستگاهی نیستیم  که جلوی این دفاتر غیرمجار را بگیریم. قبل از اربعین با همه دستگاه‌ها مکاتبه کردیم و سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، قوه قضاییه، ناجا و وزارت کشور در جریان این موضوع هستند که البته شاید برای حل این مشکل زمان نداشتند.

نظافتی با تاکید بر اینکه مخاطب کسانی که از سایر شرکت‌ها بیمه نشده‌اند، سازمان حج و زیارت نیست و ما در قبال این موضوع مسولیتی نداریم، گفت: زائری که در سامانه سماح حج و زیارت بیمه شده، همه خدمات را دریافت خواهد کرد. به نظر می‌رسد دستگاه های مسوول باید فکری می‌کردند که این اتفاق نیفتد.

کولیوند: زائران حادثه دیده هیچ کدام بیمه نبودند
بار مالی روی دوش اورژانس قرار دارد

پیرحسین کولیوند (رییس سازمان اورژانس کشور) در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین، اعلام کرد که در هفته اخیر زائرانی که دچار حادثه ترافیکی شدند، هیچ کدام بیمه نبودند و بار مالی درمان این بیماران بر دوش اورژانس کشور است. البته هیچ کدام از این افراد ناراضی از خدمات پزشکی نیستند و افرادی که قطع عضو شدند، در حال حاضر پیوند عضو صورت گرفته و حال بیماران رو به بهبودی است.

ذوالفقاری: احتمال معرفی دفاتر غیرقانونی به مراجع قضایی

سید حسین ذوالفقاری (معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین) در همین رابطه به خبرنگار ایلنا، گفت: پیش از این به کرات اعلام شد که دفاتر حتما باید چارچوب کلی را رعایت کنند، باید بررسی شود علت اینکه شرکت‌هایی بدون بیمه افراد را به اربعین فرستادند، چیست و حتی اگر لازم باشد این دفاتر غیرقانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: قرار بر این شد اطلاعات حادثه دیدگان و شرکت هایی که ویزا را بدون بیمه صادر کردند، مشخص شود و حتی اگر لازم باشد، خسارت‌ها باید توسط این شرکت ها داده شود. همچنین گزارشی دقیق از تعداد زائرانی که بیمه پرداخت کردند و همینطور کسانی که بیمه ندارند، تهیه خواهد شد.
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پربازدید ها

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

زمین‌های طرح‌ نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر کرمان آماده واگذاری شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)