کد خبر: ۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی وزیر کشور در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی:
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تمامی احزاب رسمی کشور که مجوز دارند به نوعی برای انتخابات اسفند 94 اعلام آمادگی کرده اند.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تمامی احزاب رسمی کشور که مجوز دارند به نوعی برای انتخابات اسفند 94 اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش ایرنا محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه در همایش فرمانداران، نمایندگان احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: امروز احزاب ما فعالانه می آیند و به صحنه انتخابات سال 94 ورود می کنند. 

وی گفت: برای اینکه کشور در اداره خود در شرایط بهتر قرار گیرد باید به احزاب قوی تر کمک شود.

وی با طرح این سووال که چه کنیم تا تحزب در کشور جای خود را پیدا کند گفت: با طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون احزاب موافقت شد و این اصلاح به تصویب رسیده که اگر شورای نگهبان آن را تایید کند جایگزین می شود و قانونی کارآمد مبنای کار قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: با داشتن قانون به روز دیگر از نظر قانونی و داشتن قانون با مشکل روبرو نیستیم.

وی گفت: چرا نتوانسته ایم با وجود حدود 243 حزب دارای مجوز که بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند، هنوز دارای احزاب بزرگ و اثرگذار جدی باشیم.

مقیمی ادامه داد: شاید تشکیل این جلسات به ما کمک کند نقاط ضعف را شناسایی کنیم و برای رفع موانع قدم برداریم.

وی گفت: باید به سمتی قدم برداریم که مردم حرف های خود را در قالب احزاب و تشکل ها بزنند و هر کس مسوول حرف خودش باشد و همه افراد آن حزب در برابر آن صحبت مسوول هستند.

وی افزود: حزب منتخب به دنبال تربیت افراد اثرگذار است و عملکرد حزب موفق نظارت و نقد می شود و در این نقد و نظارت هاست که جلوی اسراف ها و فسادها و فعالیت های ناشایست گرفته و یا حداقل افشا می شود که از این افشا شدن کشور بهره مند خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: باید تلاش شود احزاب بر اساس آیین نامه احزاب و در چارچوب قانون احزاب بویژه ماده 10 بتوانند فعالانه، آزادانه و مسوولیت پذیر فعالیت کنند و وقتی قدرت جابجا می شود کار را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف کنونی این است که همدیگر را تحمل کنیم و بگذاریم رقیب حرفش را بزند و به دنبال رقابت با رقیب باشیم زیرا رقیب قوی موجب قوی تر شدن ما خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: ابتدای راه هستیم و هنوز فعالیت های بزرگ حزبی را تجربه نکرده ایم و از جمله کارهایی که می تواند به این امر کمک کند اقدام ارزشمند در استان کرمان به عنوان منشور همدلی انتخابات و بویژه 10 اصلی است که همه گروه های سیاسی و احزاب آن را پذیرفته و خود را به آن پایبند دانسته اند.

وی گفت: امیدواریم مشابه این کار را در روزهای آینده در استان های دیگر شاهد باشیم و از تجارب هم استفاده کنیم و همدیگر را به تقوا، قانون، ولایت فقیه، امانتداری و داشتن اخلاق و احترام به قانون توصیه کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: خیلی از این موارد صحبت شده ریشه در عدم رعایت قانون دارد که اگر همه ما قانون را خوب رعایت کنیم عمده مشکلات کنار می رود.

وی گفت: امیدواریم سال 94 در انتخابات پیش رو احزاب و گروه های ما فعال تر از گذشته وارد سیاست شوند و افرادی که این صلاحیت را در خود می بینند برای نامزد شدن در انتخابات مجلس ورود کنند.

وی بیان کرد: افرادی که باید این روزها استعفا بدهند، سریعتر تصمیم بگیرند و شجاعانه تر وارد این میدان شوند.

مقیمی گفت: هرچه راه خدمت به مردم باز شود و مردم راحت تر به داوطلب مورد نظر خود رای دهند ما را به اهداف نزدیکتر می کند.

وی با تاکید بر آگاهی دادن به مردم و اینکه مشکلات را به آنها بگوییم تصریح کرد: مردم نمایندگان مورد نظر خود را که می توانند با ورود به مجلس این مشکلات را پیگیری و حل کنند بشناسند.

وی گفت: بعد از انتخابات هر کسی که انتخاب شد نماینده همه مردم کشور و نسبت به همه نقاط کشور مسوول است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: نشاط سیاسی بوجود آوریم و یکدیگر را تحمل کنیم؛ وظیفه داریم از همه فعالیت های قانونی احزاب و گروه های سیاسی حمایت کنیم.

موظف به تامین امنیت اجتماعات هستیم

وی گفت: موظف هستیم که امنیت مردم را برای اینکه دور هم جمع شوند و اظهار نطر کنند و ورود به مسائل سیاسی کشور داشته باشند و همچنین سخنران جمع های آنها را تامین کنیم.

مقیمی افزود: اگر امنیت این جلسات به هم بخورد همه مسوولان به وظیفه خود عمل نکرده اند و امنیت کلی جلسات بر عهده استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شورای تامین است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ما در دولت این است شرایطی را فراهم کنیم که انتخاباتی پرشور، فعال، بانشاط و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

ممنوعیت ورود مسوولان دولتی به مسائل انتخاباتی 

رییس ستاد انتخابات کشور خطاب به فرمانداران و مسوولان دولتی گفت: به عنوان کارمندان و کارگزاران دولت حق نداریم از مسوولیت و نام خود برای انتخابات استفاده و تحت نام سازمانی به مسائل انتخاباتی ورود کنیم.

وی ادامه داد: از امکانات دولتی و بیت المال عمومی نمی توان له یا علیه هر کسی استفاده کنیم که اگر استفاده شود خلاف قانون است و اگر این موضوع را گزارش دهند هم در روند انتخابات اثر دارد و هم متخلفان باید در مراجع مرتبط پاسخگو باشند.

مقیمی گفت: اگر قانون رعایت شود مجریان و ناظران نمی توانند از حزب و نامزدی حمایت کنند.

وی افزود: به این دلیل استعفای افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند چهار ماه زودتر انجام می شود تا مردم احساس کنند مجریان و ناظران بر انتخابات به قانون عمل می کنند.

معاون وزیر کشور بیان کرد: نمایندگان فعلی مجلس تا هفتم خرداد سال 95 نمایندگان مردم هستند و تا آن روز می توانند به همه جا سرکشی کنند و در نشست ها حضور یابند.

وی افزود: ما به عنوان دولت اگر تشخیص دهیم بخواهند از حضور ما استفاده هایی انجام دهند اقدامی می کنیم که این شبهه را کاهش دهیم.

مقیمی گفت: شرایطی فراهم خواهد شد که داوطلبان تایید صلاحیت شده در شرایط کاملا مساوی رقابت کنند و امکانات به مساوات برای همه تامین خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)