کد خبر: ۲۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد شدید پورابراهیمی از عملکرد راه آهن در استان کرمان؛
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از عملکرد راه آهن در خصوص بازسازی خطوط ریلی استان کرمان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه روند توسعه‌ای خطوط ریلی استان متوقف و بازسازی این خطوط بسیار کند پیش می رود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از عملکرد راه آهن در خصوص بازسازی خطوط ریلی استان کرمان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه  روند توسعه‌ای خطوط ریلی استان متوقف و بازسازی این خطوط بسیار کند پیش می رود.

 محمد رضا پور ابراهیمی در دیدار مدیر کل راه اهن استان کرمان با بیان اینکه در صورت ادامه روند فعلی وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به صحن علنی فراخوانده خواهد شد، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته کارهای زیربنایی و بازسازی خطوط ریلی استان انجام نشده و اگر اقدامی نیز صورت گرفته بسیار کم و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه هفته‌ای نیست که مردم با ارسال نامه و یا مراجعه حضوری از عملکرد راه آهن استان در خصوص نحوه خدمات رسانی انتقاد نداشته باشند، اظهار کرد: در مباحث حمل و نقل ریلی الویتی بالاتر از بازسازی و توسعه خطوط راه آهن و افزایش سطح خدمات رسانی به مسافران وجود ندارد.

پورابراهیمی با انتقاد از مدیران سابق راه آهن استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به هیچ یک از وعده‌ها در حوزه بازسازی خطوط ریلی عمل نشده و هر روزه کیفیت خدمات رسانی به مسافران در قطارها نیز بدتر می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در استان‌های همجوار از قبیل یزد و اصفهان قطارهای سریع السیر و درجه یک کار جابجایی مسافران این استان‌ها را انجام می دهند، بیان کرد: متاسفانه در استان کرمان کیفیت واگن‌های قطار بسیار نامناسب و در شان مردم این خطه نمی‌باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های توسعه‌ای استان در حوزه راه آهن بر زمین مانده است، افزود: در حال حاضر شرکت‌های معدنی و صنعتی متعددی به ویژه در حوزه فولاد در حال احداث و یا بهره‌برداری هستند که در صورت عدم ایجاد خطوط ریلی جدید، جاده‌های استان کشش حمل بار تولیدات این کارخانجات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی و معدنی از جمله گل‌گهر سیرجان برای مشارکت در توسعه خطوط ریلی استان اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب و زمانبندی مشخص خطوط ریلی جدید از مبدا این کارخانجات ایجاد شود تا علاوه بر درآمدزایی پایدار برای راه آهن استان، شاهد تسریع در انتقال بار و تولیدات کارخانجات صنعتی به مقصد سایر استان‌های کشور باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه در سال  1394 با وزیر راه وشهرسازی توافقاتی در خصوص بازسازی خطوط ریلی استان کرمان به ویژه محور بافق – کرمان صورت گرفت، افزود: در آن جلسه مقرر شد تا سال 1396 کار بازسازی این خطوط به اتمام برسد و در سال 1397 شاهد بهره‌برداری از آن باشیم، اما متاسفانه امروز پس از گذشت 2 سال صرفا 40 کیلومتر از محور بافق – کرمان بازسازی شده و تقریبا 180 کیلومتر دیگرآن نیز در انتظار بازسازی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد در هرسال تنها 40 کیلومتر از مسیر ریلی بافق- کرمان بازسازی شود حداقل باید 4 سال دیگر منتظر بمانیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواهان ایجاد قطارهای حومه ای ( داخل استانی) شد و تصریح کرد: اداره کل راه آهن استان کرمان باید در اولین فرصت قطار کرمان- بم را راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه باید براساس یک برنامه زمانبندی شده خط ریلی کرمان- سیرجان نیز احداث شود، گفت: در حال حاضر چندین کارخانه صنعتی و معدنی در این مسیر وجود دارد که نیازمند انتقال تولیدشان از مسیر این خطوط ریلی هستند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم کرمان و راور آماده پیگیری مسایل و مشکلات ریلی این خطه در سطح استان و کشور هستم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با پیگیرهای مدیر کل جدید راه آهن استان کرمان خطوط ریلی جدید از مبدا کرمان به مقصد برخی استان‌ها از قبیل اصفهان راه اندازی شود تا از این طریق سطح نارضایتی مردم از عملکرد راه آهن کاهش یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
هیچکی توجه نمیکنه در رفسنجان قطار از کنارش رد میشه باید از سهمیه بندرعباس استفاده کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)