کد خبر: ۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با بیان اینکه حداکثر ظرف مدت 20 ماه تمام پروژه های 13 گانه در شهر کرمان به اتمام خواهد رسید گفت: مطالعات مترو، تراموا، قطار شهری و بی آر تی همزمان در دست انجام است که هرکدام توجیه اقتصادی داشته باشد، در کرمان اجرایی خواهد شد.
  

استاندار کرمان عملکرد دوسال دولت تدبیر و امید در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه 23 خرداد ماه و در آستانه 24 خرداد، دومین سالگرد دولت یازدهم  در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان گفت: یکی از سیاستهای دولت در حوزه سیاسی؛ استفاده از همه جریان های سیاسی در اداره کشور و استانها بود.

به دنبال حذف هیچ گروه و جناحی نبوده ‌ایم

وی با بیان اینکه همواره سعی کرده ایم از همه جریان های سیاسی در اداره استان استفاده کنیم تصریح کرد: همواره در اداره استان از یک جانبه گرایی پرهیز کرده ایم و هیچگاه به دنبال حذف هیچ گروه و جناحی نبوده و همواره به دنبال استفاده از مدیران لایق  از همه جنالح ها بوده ایم. 

رزم حسینی با اشاره به تدوین منشور همدلی در استان کرمان تصریح کرد: از آذرماه سال 92، و با شعار ولایت و توسعه که یک شعار فراگیر مطرح شد و خوشبختانه فعالان سیاسی نیز از این شعار استقبال کردند.

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: به دنبال ایجاد فضایی در استان هستیم که بتوانیم از همه ظرفیتهای سیاسی استان در جهت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یک قدرت بادارندگی کم هزینه است تشریح کرد: انتخابات، بهترین ابزار برای افزایش اعتماد بین دولت و ملت است و با کمتیرن هزینه مردم می توانند به خواسته هایشان برسند.

استاندار کرمان با اشاره به منشور اخلاقی انتخابات استان کرمان گفت: این منشور توسط تمام گروه های سیاسی استان و در فضای کاملا دموکراتیک تدوین شده است و این کار کم نظیری در کشور است که می تواند برای اولین بار در حوزه انتخاباتی به الگوی کشوری تبدیل شویم و انتخاباتی با نشاط، در فضای کاملا آزاد، رقابتی و قانونی را در استان کرمان برگزار کنیم.

وی افزود: با جلسات متعدد، گروه های سیاسی استان پذیرفتند براساس منشور اخلاقی، انتخابات پیش رو را در فضایی آزاد و منصفانه برگزار و رقابت کنند و اصولی که تدوین شده شامل 10 بند است که مربوط به انتخابات و قانون اساسی می باشد.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان خطاب به همه گروه های سیاسی گفت: به صورتی اثباتی با یکدیگر رقابت کنید و از تخریب همدیگر بپرهیزید زیرا مردم ادبیات تخریبی دیگر نمره ای نزد مردم نخواهد داشت و مردم کارنامه گروه های سیاسی را با هم مقایسه خواهند کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه استانداری کرمان فضا را برای حضور همه گروه های سیاسی در انتخابات فراهم خواهد کرد افزود: هرچه حضور مردم در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با شکوه تر باشد، نقش بازدارندگر مردم در شرایط فعلی کشور موثرتر خواهد بود.

حاکم شدن عقلانیت سیاسی طی 18 ماهه گذشته در استان کرمان 

وی با بیان اینکه عقلانیت سیاسی طی 18 ماهه گذشته در استان کرمان بوجود آمده است تصریح کرد: به بیان همه فعالان سیاسی، هیچگاه چنین همدلی در استان کرمان بوجود نیامده است که این امر نیز به یومن برکت خون شهیدان است ضمن آنکه رویکرد استانداری کرمان اسفاده از همه گروه های سیاسی در جهت توسعه و پیشرفت استان می باشد.

مقام عالی در استان کرمان با اشاره به شعار همدلی و همزبانی گفت: گروه های سیاسی مختلفی در 36 سال تولد انقلاب فعالیت کرده و می کنند که هدف همه این گروه ها، در جهت پیشرفت کشور بوده است اما متاسفانه جوری تاکنون حرکت کرده ایم که هر گروهی به دنبال حذف گروه دیگری بوده است.

رزم حسینی با بیان اینکه هیچ گروهی را در استان حذف نکرده ایم تصریح کرد: در استان به دنبال شایستگی بوده ایم و منشور همدلی نیز به دنبال آن است که اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه منشور همدلی اوج عقلانیت سیاسی در استان است ادامه داد: فعالان سیاسی باید توجه کنند کهاگر فعالیت آنان باعث ضریه خوردن اعتماد مردم به نظام شود بدانند که به منافع ملی کشور و نظام ضربه زده اند. فعالیت سیاسی به منظور قوام نظام بر پایه اعتماد افزایش پیدا کند و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید فضایی کاملا فراجناحی پیش آمده است و امیدوارم همه گروه های سیاسی به این منشور پایبند باشند

استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی کرمان گفت: در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی چند محور برای استان در نظر گرفتیم که اولین محور در حوزه عمرانی کرمان به ویژه شهر کرمان بوده است.

راه‌اندازی ترمینال فرودگاه کرمان با اعتبار 151 میلیارد تومان

وی با بیان اینکه شهر کرمان پیشانی جنوب شرق کشور است که از عقب افتادگی های نیز برخوردار بوده است تصریح کرد: راه‌اندازی یک ترمینال مسافربری هوایی بسیار شیک، اولین اولویت توسعه استان کرمان بوده است. با برگزاری جلسات مختلف، فرودگاه مدرن با تمام تجهیزات روز دنیا در کرمان احداث خواهد شد که قرارداد این طرح نیز هم اکنون به مبلغ 151 میلیارد تومان امضا شده است و هفته گذشته این قرار داد به منظور اجرا ابلاغ شد و انشالله تا دو ماه آینده مطالعات این طرح به پایان خواهد رسید

وی با اشاره به حوزه گردشگری در استان کرمان نیز گفت: استان کرمان دارای ظرفیت گردشگری بسیار بالایی است که می تواند درآمد بالای گردشگری از حضور گردشگران داخلی و خارجی جذب کند.

رزم حسینی با بیان اینکه کرمان می تواند قطب گردشگری کشور شود تصریح کرد: بازسازی محور گردشگری میدان ارگ، بازار، فلکه مشتاقیه در دستور کار استانداری کرمان قرار گرفته است که خوشبختانه کف سازی بازار به اتمام رسیده است و در مرحله بعدی به دنبال بازسازی درها و دیوارهای بازار کرمان خواهیم بود.

مقام عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: طرح زیبایی برای میدان مشتاقیه در دست انجام است که با اجرای آن تا پایان سال جاری، کرمان وضعیت کاملا متفاوتی با گذشته خواهد داشت.

رزم حسینی بیان کرد: کاروانسراهای اطراف بازار با مشارکت بخش خصوصی در حال کار است ضمن آنکه مدرسه حیاتی به عنوان موزه تاریخی شهر کرمان نیز به زودی بهره برداری خواهد رسید.

احیای باغ فتح آباد نمونه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه با بیان اینکه احیای باغ فتح آباد نمونه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بود افزود: کار مرمت و بازسازی باغ فتح آباد کرمان نیز تقریبا به اتمام رسیده است که این کار ماحاصل همدلی، همزبانی و همگرایی بوده است. این باغ مجموعه ای از گیاهان دارویی و میوه جات حوزه کویر خواهد بود که 95 درصد بازسازی این باغ صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد. 

رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه شهر کرمان متفاوت از گذشته خواهد شد اظهار کرد: زیباسازی و بدنه سازی یکی از کارهای مهم شهرداری کرمان است که خوشبختانه کارهای خوبی در شهر کرمان آغاز شده ضمن آنکه نورپردازی شهر در دستور کار قرار گرفته است، زیرا تاریکی خیابان ها و معابر موجب مشکلاتی شده است.

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: از اتفاقات تاریخی شهر کرمان حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه های شهری کرمان است. براساس مطالعات، به 29 پل در شهر کرمان به منظور حل گره های ترافیکی شهر نیازمندیم. این در حالی است که از اول انقلاب تاکنون 14 پل ساخته شده اما طی هشت ماه گذشته قرارداد احداث 13 پل در کرمان منعقد شده که چهار پل (ابوذر شمالی – ابوذر جنوبی، بلوار قدس و ابوذر جنوبی، پل راه آهن و جاده تهران و بلوار شهید صدوقی و را آهن) در دست انجام است.

اتمام پروژه‌های 13 گانه شهر کرمان تا 20 ماه آینده

استاندار کرمان با بیان اینکه حداکثر ظرف مدت 20 ماه تمام پروژه های 13 گانه در شهر کرمان به اتمام خواهد رسید گفت: مطالعات مترو، تراموا، قطار شهری و بی آر تی همزمان در دست انجام است که هرکدام توجیه اقتصادی داشته باشد، در کرمان اجرایی خواهد شد.

وی درباره مقابله با حاشیه نشینی افزود: شهر کرمان به صورت بی رویه در سطح توسعه پیدا کرده و این گسترش موجب شده که خدمات شهرداری به خوبی انجام نگیرد این در حالی است که خدمات شهرداری برای تعداد محدود و در سطح معین، تعریف شده است.

رزم حسینی اظهار کرد: گسترش بی رویه شهر در حاشیه، ما را با مشکلات زیست محیطی، امنیتی، بهداشت، مسائل فرهنگی و .. روبه رو کرده است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور مبارزه با حاشیه نشینی را آغاز کرده ایم که کار سختی است.

وی با بیان اینکه ما برای تخریب نیامده ایم بلکه برای آبادانی آمده ایم تصریح کرد: مقابله با حاشیه نشینی، پیش خرید آبادانی است.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 هکتار اراضی حاشیه نشینی در کرمان شناسایی که در مجموع 1100 هکتار رفع تصرف شده و برای جلوگیری دائمی از حاشیه نشینی و گسترش شهر، کمربند سبز در حدود 70 کیلومتر در دست احداث است که 12 کیلومتر آن در دست اجرا می باشد که 5 کیلومتر آن فردا (یکشنبه 24 خردادماه) افتتاح خواهد شد و قطعا طرح کمربند سبز کاری ماندگار در شهر کرمان خواهد بود.

مبارزه با زمین خواری در کنارساماندهی

رزم حسینی با بیان اینکه مبارزه با زمین خواری در کنارساماندهی صورت می گیرد افزود: در طرح مبارزه با حاشیه نشینی، کار مبارزه و ساماندهی همزمان با هم انجام می دهیم. در مکان هایی که به تشخیص معاونت عمرانی و فرمانداری مستنداتی دارند، بحث ساماندهی مناطق را انجام می دهیم و همزمان با مبارزه با زمین خواری، کار مربوط به ساماندهی مربوط به حاشیه نشینی را آغاز کرده ایم.

استاندار در کرمان در ادامه درباره احیای بافت تاریخی کرمان گفت: عملیات احیا و بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان در سه مرحله صورت خواهد پذیرفت که یکی از فازها بازسازی محور گردشگری ارگ، بازار و مشتاقیه است.

وی افزود: کرمان از لحاظ میراثی و تاریخی جزو استان های سرآمد کشور است و انجام کارهایی برای ثبت جهانی باغ فتح آباد را در دستور کار داریم ضمن آنکه ثبت جهانی میمند را نیز دنبال می کنیم که با ثبت این دو اثر، نخستین استانی خواهیم بود که چهار اثر ثبت جهانی در کشور خواهیم داشت.

رزم حسینی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 هزار نفر از باغ فتح آباد بازدی کرده اند تصریح کرد: در شرایطی که هنوز باغ فتح آباد در حال بازسازی و ساخت است، روزانه 3 هزار نفر از این باغ بازدید می کنند. باید کارکنان این باغ آموزش دیده باشند و به گردشگران آموزش داده می شود که در هر مرحله ای با آموزش نحوه تولید محصولات گیاهی، نوعی فرهنگ رعایت محیط زیست را ارائه خواهیم کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در گذشته به دنبال تخریب باغ فتح آباد بودند بیان کرد: غرفه های فروش در باغ فتح آباد طراحی و مکانی برای ورزش و بازی بچه ها نیز در این باغ دیده شده است و از بنیاد توسعه موقوفات تشکر می کنیم که کار ماندگاری در بازسازی باغ فتح آباد انجام دادند.

رزم حسینی اظهار کرد: بازسازی مراکز مختلف استان کرمان از جمله عمارت شتر گلو در دستور کار استانداری کرمانن قرار گرفته است.

صدایی که ازکرمان بلند شده از سر دلسوزی است

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه مشکل ما بحث اختیارات است و صدایی که ازکرمان بلند شده از سر دلسوزی است افزود: بحص تفویض اختیارات تنها برای سازندگی و آبادانی استان نه برای اختیاراتی که موجب بزرگ شدن دولت شود.

وی ادامه داد:ما این تفکر را نداریم که بخواهیم دولت را بزرگ کنیم و براساس سیاستی که در استان دنبال می کنیم، دنبال اختیاراتی هستیم که بتوانیم مردم را بزرگ و دولت را کوچک کرده و شرایطی را فراهم کنیم که همه در امر توسعه استان مشارکت کنند.

رزم حسینی با انتقاد از اینکه چرا باید اختیارات مراکز میراث فرهنگی استان در تهران باشد تصریح کرد: انشاالله با کارهای صورت گرفته بتواند جبران گذشته را بکند ضمن آنکه ما منکر خدمات گذشتگان نیستیم، اما باید بپذیریم استان کرمان تا رسیدن به نقطه مطلوب خود فاصله دارد.

وی با اشاره به ثمرات مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان گفت: اعلام کرده ایم که همه باید در امر توسعه مشارکت کنند اما در زمان شروع کار با موانعی روبرو شدیم که یکی از این موانع، قوانین مزاحم است و آنها را به دولت اعلام کرده ایم که هم اکنون در هیئت وزیران در حال بررسی است ضمن آنکه دولت و مجلس در صدد رفع قوانین مزاحم هستند.

رزم حسینی تصریح کرد: اختیارات متناسب با مسوولیت ها نیز رصد شده و اختیاراتی که می تواند به پیشرفت استان کمک کرده و گره ها را باز نماید، استخراج کرده ایم و این مسوولیت را می پذیریم و آمادگی داریم برای تعالی فرهنگی و اقتصادی استان تلاش کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان بیان کرد: همدلی و همزبانی در استان کرمان وجود دارد و ائمه جمعه برای تعالی استان دولت را همراهی می کنند و 1200 میلیارد تومان پروژه در حال حاضر در رفسنجان در حال اجراست و امام جمعه این شهرستان پیگیر توسعه اقتصادی است.

شناسایی گره های بروکراسی اداری در کرمان

استاندار کرمان گفت: گره های بروکراسی اداری را در کرمان شناسایی کرده و می توانیم بگوییم گره هر پروژه در کدام وزارتخانه است و در حال حاضر 6 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در استان در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ تا جایی که در بضاعت ما بوده حرکت کرده ایم، افزود: در کشور ما 36 دستگاه متولی فرهنگ داریم و وحدت رویه در بین این بنگاه ها نیاز به سند جامع دارد و پیش نویس سند تعالی فرهنگی استان کرمان تهیه شده و امر فرهنگ بسیار مهم است.

رزم حسینی اظهار کرد: معتقدیم که اقتصاد و فرهنگ دو حلقه متصل به هم است و هر دو موضوع را در استان کرمان در دستور کار داریم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
جناب استاندار میخوان تمام مسایل رو به نام خودشون تمام کنند.پلهایی که فرمودن از اول انقلاب تا الان 14 پل ساخته شده به جز یکی همه در دوره ی قبلی شهرداری سیف الهی بوده و قرارداد این 13 پل جدید هم توسط سیف الهی بسته شده.درسته که رزم حسینی هم پشتیبانی کرده ولی لینکه کل کار رو به نام خودش بزنه درست نیست.
اضلاح طلب جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
1
یک مطلب دیگه هم اینکه درسته شایسته سالاری باید در دادن پستها رعایت شود ولی اینکه بگیم ما هیچ حزبی رو ارجح نمیدونیم اشتباهه.این نگاه مخالف رشد تحزب در استان هست.بالاخره این دولت یکسری اهداف و رویکردها داره که توسط افرادی با تفکر مخالف قابل پیش بردن نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)