کد خبر: ۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
از اواخر سال گذشته خبری در مورد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد که موجب شوک و ناباوری زیادی در جامعه، به‌ویژه بین فرهنگیان شد. صندوقی به اسم فرهنگیان که هر ماه بخشی از حقوق آنها را اخذ می‌کرد و قرار بود برای قشر فرهنگی سرمایه‌گذاری و سوددهی داشته باشد، با فسادی به میزان 3هزار و 500میلیارد تومان مواجه شد.
جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه فردی از متهمان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با 500‌میلیارد تومان از کشور فرار کرده است، گفت: این فرد هم‌اکنون در کشور آلمان است و با بنده برای استرداد اموال مکاتباتی داشته است. آنا نوشت؛ وی افزود: این فرد دو الی سه ماه است که از کشور خارج شده است. رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاکنون با وکیل وی نیز جلسه‌ای را داشته‌ایم و بنده هم به وکلا و هم به‌این فرد نصیحت کرده‌ام که به کشور برگردد و اگر اسنادی دارد، ارائه کند تا قوه قضائیه در این راستا تصمیم‌گیری کند. 

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: ضمن اینکه ‌این فرد در تلاش است تا با قوه قضائیه برای استرداد اموال به صندوق وارد مذاکره شود. وی با اشاره به ارائه گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: گزارش این هیات هم‌اکنون تکمیل شده است و ما مشغول جمع‌آوری گزارش یازده‌صفحه‌ای به صحن علنی مجلس هستیم. کوچکی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه‌ آیا اسامی 31 متخلف پرونده بانک سرمایه در گزارش نهایی گنجانده خواهد شد یا خیر، گفت: خیر، هیات تحقیق و تفحص طبق آخرین تصمیصمات خود به‌ این نتیجه رسید که‌ این اسامی در گزارش نهایی عنوان نشود.

نگرانی‌ها
از اواخر سال گذشته خبری در مورد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد که موجب شوک و ناباوری زیادی در جامعه، به‌ویژه بین فرهنگیان شد. صندوقی به اسم فرهنگیان که هر ماه بخشی از حقوق آنها را اخذ می‌کرد و قرار بود برای قشر فرهنگی سرمایه‌گذاری و سوددهی داشته باشد، با فسادی به میزان 3هزار و 500میلیارد تومان مواجه شد. 

طرح تحقیق و تفحص از این صندوق در مجلس کلید خورد و افرادی بازداشت شدند و پس از آن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد، اما فانی به‌همراه وزرای فرهنگ و ورزش از دولت کنار گذاشته شد. پس از فانی دانش‌آشتیانی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را عهده‌دار شد و با آغاز دولت دوازدهم هم وزیری دیگر؛ یعنی سیدمحمد بطحایی از سوی روحانی به مجلس معرفی شد که توانست از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد. حال با گذشت بیش از یک‌سال هنوز تکلیف این پرونده مشخص نیست و نگرانی‌ها در مورد چنین بی‌قانونی‌هایی رو به فزونی می‌رود.

آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)