کد خبر: ۲۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رودری در پاسخ به سؤالات خبرنگاران:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری پروژه‌ها در سال جاری، گفت: تاکنون 214 پروژه را برای واگذاری شناسایی کردیم که 40 عدد آن واگذارشده است و سهمیه ما برای واگذاری پروژه در سال جاری 109 عدد تعیین شد.
گفتار نو / گروه اقتصاد:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری پروژه‌ها در سال جاری، گفت: تاکنون 214 پروژه را برای واگذاری شناسایی کردیم که 40 عدد آن واگذارشده است و سهمیه ما برای واگذاری پروژه در سال جاری 109 عدد تعیین شد.

به گزارش گفتار نو ، جعفر رودری در ادامه نشست خبری صبح امروز خود با موضوع تشریح بخش‌ها و رویکردهای لایحه پیشنهادی بودجه 97 به سؤال خبرنگاران پاسخ داد.

رودری در پاسخ به سؤالی از آمار بیکاران و برنامه دولت در این خصوص اظهار کرد: بر اساس سرشماری در سال   بیکاران استان کرمان برابر با 67 هزار و 315  نفر بوده‌اند و نرخ بیکاری 18.26 محاسبه شد که تعداد بیکاران در سال 95 به 117 و 761 نفر و نرخ بیکاری هم 11.5  درصد  رسید.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه پیش‌بینی کردیم بایستی سالانه بین 35 تا 37 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم ورود به بازار کار را پاسخگو باشیم و هم در افق برنامه نرخ بیکاری را به زیر 8 درصد بیاوریم.

وی اضافه کرد: بر اساس آنچه درگذشته اتفاق افتاده میانگین ایجاد شغل در استان زیر 24 هزار نفر بوده و با برنامه‌ها و اقدامات دیده‌شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته مناسب امیدواریم این رقم را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: حدود 60 درصد بیکاران استان کرمان تحصیلات دانشگاهی دارند.

رودری همچنین در خصوص پروژه‌های در حال اجرا در استان و واگذاری آنان به بخش خصوصی که سؤال دیگری از خبرنگاران گفت: در سال جاری 214 پروژه را تاکنون برای واگذاری شناسایی کردیم که 40 عدد آن واگذارشده است و سهمیه ما برای واگذاری پروژه 109 عدد تعیین شد.

این مسئول افزود: برای اینکه بخش عمده واگذاری پروژه‌ها در نیمه دو سال شروع شد پیش‌بینی ما این است  بتوانیم بیش از سهمیه‌ای که در سال جاری برای ما دیده‌شده واگذار کنیم.

رودری اظهار کرد: این واگذاری تنها به دولت برنمی‌گردد و سازوکاری که باید اتفاق افتد این است که بخش خصوصی پروژه را بخواهد و تقبل کند پروژه را در اختیار بگیرد و البته رسانه‌ها هم در این راه ما را یاری کنند.

وی در خصوص جذب اعتبارات ملی به پروژه‌های نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: هر طرح جدیدی بخواهد شروع شود بایستی دارای توجیه فنی، اجرایی و اجتماعی باشد و به‌عنوان‌مثال برای یک پروژه سه‌ساله حداقل در سال اول یک‌سوم پروژه را باید تأمین کرد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح یک مقداری به پروژه‌ها سروسامان داده شد که پروژه‌ها بدون حساب‌وکتاب شروع نشوند، بنابراین پروژه‌های ملی هم در پیوست قانون هستند و به‌صورت خودکار هرسال یک عدد برای آنان گذاشته می‌شود کما اینکه بر استان کرمان هم پروژه‌ها پیوست قانون موجود است.

وی در ادامه به مالیات و نقش آن در لایحه پیشنهادی بودجه 97 اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد سالم و بودجه شفاف داشته باشیم تنها منبع قابل‌قبول درآمد و آن‌هم از طریق مالیات است، بنابراین اینکه باید مالیات‌ها را افزایش دهیم شکی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط رکود و عدالت مالیاتی در درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: بر اساس گفته‌های مسئولین حتی به میزان مالیات وصول‌شده فرار مالیاتی داریم و بدون اینکه لازم باشد به مؤدیان فعلی فشار مالیاتی وارد کنیم از طریق گسترش پایه‌های مالیاتی می‌توان درآمدهای مالیاتی را افزایش داد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز کرد: می‌توان به‌هیچ‌وجه افزایش مالیاتی نداشت و صرفاً از طریق گسترش پایه‌های مالیاتی درآمد را افزایش داد.

رودری همچنین به مبلغ جرائم ازجمله جرائم و نقش آن در درامدهای دولتی اشاره کرد و گفت: جرائم همراه با مالیات‌ها جزء درآمدهایی است که در بودجه دولت دیده می‌شود و  آن‌طور که گفتم بر اساس لایحه پیشنهادی 97، بایستی 193 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شود که 128 هزار آن مربوط به مالیات و مابقی درآمدهای متفرقه هست و یک بخش آن جرائمی است که اعمال می‌گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

پربازدید ها

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)