کد خبر: ۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در کشوری که هر گوشه آن بحران‌هایی همچون زلزله اتفاق می‌افتد باید از این بحران‌ها تجربه کسب کرد،
گفتارنو / گروه اقتصاد:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در کشوری که هر گوشه آن بحران‌هایی همچون زلزله اتفاق می‌افتد باید از این بحران‌ها تجربه کسب کرد،

به گزارش گفتار نو، محمود شهبا عصر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح چهارداظهار کرد: تا کنون در کشور در صنعت برق اجلاس های متعدد و زیادی برگزارشده و مقالات زیادی ارائه می‌شود اما باید بینیم چه مقدار از نتایج این کنفرانس‌ها عملیاتی می‌گردد.

وی با تشکر از مرکز نوآوری استان کرمان افزود: پیشنهاد‌ها ارائه شد تا این استارت آپ را برگزار نماییم و می‌توان از آن در مقاوم‌سازی و پایداری شبکه‌های برق با هزینه و زمان کمتر برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که هر گوشه آن بحران‌هایی همچون زلزله اتفاق می‌افتد باید از این بحران‌ها تجربه کسب کرد، تأمین انرژی الکتریکی و روشنایی در زمان بحران‌ها و در 72 ساعت بحرانی اول بسیار مهم است و شرایط برگشت به حالت عادی و به سرویس باید به نحوی باشد تا در کمترین زمان اتفاق افتد.

وی بیان کرد: در یک منطقه زلزله شده کرمان 80 روستا داریم که با یک خط 20 کیلوولت تغذیه برق می‌شوند و چیزی که باعث شد تا تأسیسات آن منطقه در زمان زلزله به هم نریخت مقاوم‌سازی‌هایی بود که بر روی خطوط اصلی تغذیه برق این منطقه درگذشته اتفاق افتاد البته خاموشی‌های موردی در حد شبکه فشار ضعیف داشتیم.

شهبا بیان کرد:از زلزله‌هایی که اخیراً درس گرفتیم این است با حداقل‌ترین کارها می‌توان حوادث را کنترل کرد و نقشمان را به‌عنوان حفظ جریان الکتریکی عهده بگیریم و حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع استارت آپ دنبال ایده هستیم، خاطرنشان کرد: می‌توان با ایده‌ها و نوآوری‌ها و هزینه‌های کمتر نتایج مثبت بگیریم و این میسر نمی‌شود مگر با نگاه کارشناسان و تخصصان این حوزه و کسانی که می‌توانند به این موضوعات در کشور کمک کنند، همچنین می‌توان از منظر اقتصاد مقاومتی به این موضوعات نگاه کنیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه با شرایط و تنگناهای مالی باید به کارهای نو توجه ویژه‌ای داشته باشیم، یادآور شد: بیش از 19 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در 91 هزار کیلومترمربعی که نصف استان کرمان است داریم، 19 هزار کیلومتر شبکه هوایی نیازمند رسیدگی دارد که اگر از منظر آکادمیک به این قضیه نگاه کنیم متأسفانه نتایج عملیاتی نیست و باید با تغییر رویکرد ایده‌های جدیدی را بگیریم که بتوان با همه همکاران در صنعت برق کشور به اشتراک گذاشت. 

وی در ادامه به زلزله بم و فرارسیدن سالگرد آن اشاره کرد و گفت: بحران‌های سنگینی مثل بم را داشتیم  و دیگر نمی‌توان گفت که دوباره حادثه اتفاق افتاده و از حوادث درس نگرفتیم منتها باید درس‌های عملیاتی و کاربردی بگیریم. 

وی افزود: از خلاقان می‌خواهیم ایده‌هایی را شکل دهند تا بتوان آنان را تجاری‌سازی کنیم و با همکاران در صنعت برق کشور در میان بگذاریم و درنهایت نتیجه آن را مشاهده خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان یادآور شد: کار کارشناسی و توصیه‌های و نتایج کارشناسی نیاز امروز کشور است.

چهاردهمین همایش علمی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و اولین استارت آپ ویکند صنعت توزیع نیروی برق کشور با محوریت پایدار سازی شبکه در محل مرکز نوآوری استان کرمان کار خود را آغاز کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)