کد خبر: ۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مهدی زاهدی:
رسانه ها باید حقایق را منتشر کنند، به این سبب که، بحث آبرو و حیثیت افراد است، ضمن آنکه یک فضا سازی علیه یک بنگاه اقتصادی بزرگ ممکن است، موجب ورشکستگی آن بنگاه شود.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه باید در برخورد با اختلاس قاطع و محکم باشد و همچنین نظارت درون دستگاهی باید بسیار قوی باشد و این نظارت باید درون سازمان و بیرون سازمان صورت گیرد.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، در خصوص اخبار متعدد اختلاس های صورت گرفته در کشور گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی قانون وجود دارد و نیاز به تدوین قانونی جدید نداریم.

وی افزود: قوه قضاییه باید محکم و استوار به میدان بیاید و با هرگونه سوء استفاده ای اعم از رانت خواری، اختلاس و ... مبارزه کند، اگر این فرهنگ جا بیفتد که با این سوء استفاده ها مالی (بنا به تشخیص قاضی حکم‌های مختلف دارد) مبارزه جدی خواهد شد، هیچ گاه کسی جرات نمی کند که مرتکب چنین خطایی شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، نباید ما کاری را خلاف شرع انجام دهیم ادامه داد: باید در تمام حالات نظارت بر دیگری وجود داشته باشد و اگر مشاهده شد که کسی به بی راه می رود، در مرحله اول باید امربه معروف و نهی از منکر کنیم و اگر مسمر ثمر نبود، به مراجع بالاتر گزارش دهیم که فلانی مرتکب خطا شده است.

وی اظهار کرد: اگر وجدان کاری و انضباط کاری وجود داشته باشد، اینگونه اتفاقات بسیار کم رخ می دهد، اما متاسفانه تا کنون یک برخورد قاطع با این پدیده نشده است، امیدواریم از حالا به بعد یک برخورد قاطع صورت گیرد.

رسانه ها جوسازی نکنند
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به جوسازی های برخی رسانه ها در پرونده های اختلاس نیز تصریح کرد: رسانه ها باید حواسشان باشد تا موضوع مالی بیان می شود، آن را به عنوان اختلاس تفسیر نکنند. بطور نمونه؛ قضیه بانک تجارت در استان کرمان که با اختلاس چند ده میلیارد عنوان شده بود، یک دروغ بزرگ بود. در این مورد موضوع این بود که چک های بین بانکی با تاخیر وصول شده بودند و تسامح صورت گرفته بود ولی اختلاسی انجام نشده بود.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد معاون اول رییس جمهور سابق (احمدی نژاد) خطایی ایشان مرتکب شده بود، اما مشخص شد که اختلاس نبوده است و هیچ ارتباطی با دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نداشت، اما آنقدر بمباران تبلیغاتی کردند که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد این اختلاس صورت گرفته است، که این موارد بی اخلاقی های رسانه ای است و اصلا کار درستی نمی‌باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضاییه باید محکم و قاطع با این پدیده ها برخورد کند که دیگر در کشور اتفاقات این چنینی رخ ندهد اذعان کرد: رسانه ها باید حقایق را منتشر کنند، به این سبب که، بحث آبرو و حیثیت افراد است، ضمن آنکه یک فضا سازی علیه یک بنگاه اقتصادی بزرگ ممکن است، موجب ورشکستگی آن بنگاه شود.

آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین مبارزه با اختلاس
وی با اشاره به آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین مبارزه با اختلاس عنوان کرد: اگر قوه قضاییه احساس می کند، که قانون ضعیف است، قوه قضاییه بلافاصله می تواند لایحه ای به مجلس ارایه دهد که این قانون خیلی جوابگو نیست و باید اصلاح شود، مجلس این آمادگی را دارد که آن را بررسی و تصویب کند، اما تا کنون قوه قضاییه چنین لایحه ای را به مجلس ارایه نکرده است.

زاهدی تاکید کرد: قوه قضاییه باید در برخورد با اختلاس قاطع و محکم باشد و همچنین نظارت درون دستگاهی باید بسیار قوی باشد و این نظارت باید درون سازمان و بیرون سازمان باشد.

اختلاس صندوق رفاه دانشجویی
وی با اشاره به اختلاس صندوق رفاه دانشجویی گفت: در صندوق رفاه دانشجویی نیز بحث اختلاس اصلا مطرح نبوده است، در حقیقت مسئولین سابق این صندوق برای افزایش بودجه صندوق این کار را کرده اند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات امنای صندوق، به آنها اجازه داده است که می توانند در برخی از پروژه های اقتصادی مشارکت داشته باشند، آنها نیز در یک پروژه ای که مدعی شده بود، که 31 درصد سود می دهد، سرمایه گذاری کرده اند. ضمانت نامه بانکی صادر شده بود، اما آن بانکی که این ضمانت نامه ها را صادر کرده بود، باید بررسی می کرد که آیا این شرکتی که ثبت داده شده است به جایی وصل است؟ آیا بنیه مالی او درست است؟ آیا پروژه ای که انجام می دهد یک پروژه درست بوده است؟

وی اضافه کرد: در اینجا بانک و صندوق رفاه دانشجویی هر دو مقصر می باشند، به این دلیل که تحقیقات لازم را انجام نداده اند، این سهل انگاری موجب شده است که از 51 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته، مقداری پس گرفته شده است و حدود 26 میلیارد تومان آن هنوز وصول نشده است.

 رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: در اینجا نیز اگر نظارت قوی وجود داشت این اتفاق رخ نمی داد، تا کنون نیز هیچ مستندی در خصوص اینکه فردی این پول را اختلاس کرده است پیدا نشده است، اما تسامع شده و برخی جاها مقررات رعایت نشده است که باید قوه قضاییه آن را بررسی کند.

مذاکرات هسته ای
وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 نیز به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری خطوط قرمز را برای همه مشخص کرده اند و در چهارچوب این خط قرمزها مذاکره خواهیم کرد. البته مجلس در دو روز قبل یک طرح یک فوریتی ارایه داد، که کلیات آن تصویب شده است که دولت و تیم مذاکره کننده را برای دستاوردهای هسته ای که در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد، ملزم کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت گزارش ایران و آمریکا از بیانیه سویس تصریح کرد: آن چیزی که مقامات آمریکایی مطرح کرده اند و آن چیزی که مقامات ما مطرح می کنند، با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال؛ آمریکایی ها در خصوص بازرسی ها اذعان دارند، که ما با تمام توان و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این بازرسی ها را انجام می دهیم، اما تیم مذاکره کننده ما بازرسی های مدیریت شده را مطرح می کنند، اما ما هیچ یک از بازرسی ها را قبول نداریم، اصولا ما بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای را قبول نداریم و اجازه نخواهیم داد این اتفاق رخ دهد.

زاهدی در پایان خاطر نشان کرد: نظر ما نظر مقام معظم رهبری است، به دنبال یک توافق خوب می باشیم. مساله هسته ای یک مساله ملی و یک مطالبه عمومی است، همه جریانات سیاسی و مردم خواهان احقاق حقوق هسته ای هستند.   
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
جناب آقای دکتر زاهدی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان ثروت مملکت تاراج کرد این احمدی نژاد و یارانش
دوست آقا مهدی زاهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
آقا مهدی شما دیگه چرا؟صلا اختلاس نیس او اختراع بوده چون به لهجه اصفهونی گفتن اینجوری شدس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)