کد خبر: ۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
به اعتقاد این کارشناس مسکن، ضرر وزیان رکود بازار مسکن، بیشتر از رونق آن است چرا که به گفته وی،رکود به مثابه یک گول زن عمل می کند و تقاضای خیلی از متقاضیان بازار مسکن راموقتا پنهان می کند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان از افزایش 35 درصدی اجاره بهای مسکن در کرمان نسبت به دو سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت اکثر خانه های استیجاری نیزاز ناحیه موجران، کوچکتر شده و حتی پارکینگ منازل نیز به لیست خانه های اجاره ای وارد شده است،به طوری که اکنون بسیاری از مستاجران کرمانی در پارکینگ زندگی می کنند.

محمود رشیدی زاده کرمانی در گفت وگو با ایسنا منطقه کویر، با تشریح وضعیت بازار مسکن کرمان طی دوسال گذشته،این بازار را در بخش خرید و فروش، «راکد» و در بخش رهن و اجاره،«پرمتقاضی همراه با افزایش قیمت» توصیف کرد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم، در حالی که انتظار می رفت تدبیر و امید این دولت، شامل حال بازار مسکن هم شود اما با گذشت دو سال،هنوز خبری در این زمینه وجود ندارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان گفت: طی دو سال گذشته علی رغم رکود خرید و فروش مسکن در شهرکرمان، مسکن استیجاری در این شهر با افزایش 35 درصدی قیمت مواجه بوده است .

وی خاطرنشان کرد:افزایش قیمت مسکن استیجاری در شهر کرمان 61هزار خانواده اجاره نشین کرمانی را با مشکل مواجه کرده است.

رشیدی زاده تصریح کرد:بیش از یک سوم منازل استیجاری شهر کرمان زیر 50 متر مکعب هستند که اغلب آنها پارکینگ سایر منازل هستند.

وی تصریح کرد: در شهر کرمان اگر تا پیش از این، قشر ضعیف جامعه توانایی پرداخت اجاره بهای یک منزل مسکونی آبرومند را نداشت اما اکنون قشر متوسط جامعه نیز، وضعیت مشابهی پیدا کرده اند.
  
این کارشناس بخش مسکن با بیان اینکه «پیش بینی ما این بود که دولت یازدهم با توجه به انتقاداتی که به طرح مسکن مهر وارد می دید، طرحی جامع و کامل در بخش مسکن وبه خصوص مسکن استیجاری داشته باشد»،افزود:متاسفانه تا کنون خبری در این زمینه وجود ندارد. 

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان، رکود مسکن پس از روی کار آمدن دولت جدید را امری طبیعی و طولانی شدن این رکود را غیر طبیعی دانست وگفت: دولت باید برای خروج رکود از بازارمسکن تلاش مضاعف کند چرا که ادامه رکود بازار به نفع هیچ کس نیست.

وی تاکید کرد: ادامه رکود در بازار مسکن،در تضاد با آرامش این بازار است و بیشترین دود این رکود، به چشم خریداران مسکن می رود.

این فعال بخش مسکن افزود: شاید دولت در کوتاه مدت از رکود بازار مسکن، نفع تبلیغاتی ببرد اما مطمعنا در سالهای پیش رو، دود این رکود، به چشم خود دولت هم خواهد رفت.

رشیدی زاده بابیان اینکه «وقتی بازار مسکن از رکود خارج می شود، انبوه متقاضیانی که در دوران رکود به انتظار ارزانی مسکن دست روی دست گذاشته بودند، وارد بازار می شوند وتقاضای خود را ارایه می کنند» خاطر نشان کرد: عرضه کنندگان مسکن نیز که با تقاضای زیاد مواجه می شوند،به طور دلخواه قیمتها را افزایش می دهند ودر این خصوص هیچ مانعی پیش روی آنها نیست.

وی افزود: از طرفی دیگر تولید مسکن در دوران رکود بازار،کاهش می یابد و بر فرض اگر عرضه کنندگان مسکن هم از خود بی انصافی نشان ندهند، باز هم عرضه بدلیل کاهش تولید در دوران رکود، متناسب با تقاضا نیست و در هر دو صورت با افزایش قیمت مواجه می شویم.

به اعتقاد این کارشناس مسکن، ضرر وزیان رکود بازار مسکن، بیشتر از رونق آن است چرا که به گفته وی،رکود به مثابه یک گول زن عمل می کند و تقاضای خیلی از متقاضیان بازار مسکن راموقتا پنهان می کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان تاکید کرد: به نظر ما دولت باید «خروج بازاز مسکن از رکود» را مدیریت کند وگرنه همان آشفته بازاری که دولت دهم با آن مواجه شد، دولت یازدهم نیز با آن مواجه خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)